God natt!

Är irriterad på hur många tröga läsare jag har.

Ni skriver att jag borde gå tillbaka till skolan för att jag skriver ett inlägg om att det faktiskt är sant att det är svårare att få jobb om man har t.ex. slöja och massa synliga tatueringar/piercingar. Det är bara så det är, även om det inte borde vara så.  Och skit sak samma om islam blablabalalabla. Sen så beror det självklart på arbetsgivaren. Men jag ställde en fråga till min pappa, om det kom in en tjej med slöja och en utan slöja och en med en massa percingar i ansiktet vem skulle du välja då? Då sa han att han hellre anställer den ”naturella” personen (min pappa äger mataffärer). Och om han skulle anställa personen med en massa piercingar i ansiktet, som han då gjort, så får personen inte ha dom i under arbetstid.

Är det jag som är trög eller är det ni dumma läsare som är så j*vla efterblivna och inte inser sanningen? ATT DET ÄR SÅ DET ÄR, VI LEVER I MEDELMÅTTIGA SVERIGE. Det har ingenting med att jag inte går i skolan att göra utan att det ÄR SÅ.

Godnatt alla söta läsare, och alla ”smarta idioter”. Till er säger jag bara STANNA I SKOLAN så kanske ni förhoppningsvis lär er att inte kalla en person som skriver ”fattar ni inte själva att ni inte får jobb om ni har fullt med stål i ansiktet” för hora. Vet ni vad en hora är? Det är en sån som säljer sex. Skriver jag att jag säljer sex? Nej, inte direkt!

Jag har ändå gått i skolan i 9 år och det är nog betydligt längre än någon av mina läsare som kommenterar dumma saker. Hoppas jag, annars är hoppet ute för oss alla. Ni lär er nog också någon dag, om ni stannar kvar i skolan och jobbar på era egna fördomar.

GODNATT.

Aja, skit sak samma, jag är sugen på att åka utomlands. Drar nog till Turkiet med Rosie och Sibel den 15:e. Yes!

(Visited 71 times, 1 visits today)

125 Comments

  1. Louise september 4, 2010 at 1:21 f m

    Håller med dig om att man självklart hellre anställer en neutral person, iallafall när det handlar om att arbeta i en affär. Arbetaren är ju affärens ansikte utåt, affärens rykte skapas ju av dom anställda. jag har själv haft/har tattueringar och piercingar och jag har flera gången blivit ombedd att ta ur piercingarna på olika jobb och dölja tattueringarna på vissa.
    Orka folk som inte kan föra en vettig diskution utan måste skriva hora istället, då kan man lika gärna gå och avreagera sig i sandlådan för det är där sånt beteende hör hemma..

    Reply
  2. Michelle september 4, 2010 at 1:26 f m

    Men om du och en person med utbildning söker jobb kommer personen med utbildning få det, så du har ju gjort ett liknande misstag som de med slöja/percingar du har försämrat dina chanser till anställning

    Reply
  3. sofie september 4, 2010 at 1:31 f m

    Du har så rätt med att en arbetsgivare helst inte anställer en person med massa piercingar eller en person med slöja. men, en arbetsgivare anställer helst inte en person utan gymnasie betyg heller tyvärr. Men det kan ju skilja sig ifrån arbetsgivare till arbetsgivare eftersom en person med piercingar passar ju skitbra in på en tattoo studio te.x.

    Du har ju vissa fördelar eftersom du har en stor blogg, du behöver inte tänka på betyg mm och skulle det skita sig har du ju fördelar hos far din ;p jag tror ju inte att du kommer ha ngt vanligt svennisjobb eftersom du är en ganska kändprofil, iallafall hos den ”nya” generationen.

    Reply
  4. maria september 4, 2010 at 2:22 f m

    Oj, här var vi snälla mot läsarna.

    Reply
  5. amanda september 4, 2010 at 2:46 f m

    alltså herregud. du har så jävla rätt i att vissa bloggläsare är dumma i huvet. men det är inte dom som säger emot dig, det är som håller med dig. tycker du verkligen att det är okej att disskriminera folk sådär? och säg inte att ”det är ju så sverige ser ut”, för bara för att det gör det så betyder det inte att det är rätt på något sätt, eller att det inte går att förändra. om du gått i skolan så kanske du hade vetat om att i sverige så har man något som kallas allemansrätt, vilket innebär att ALLA ska ha samma möjligheter, samma rättigheter. att du ens kan sitta och säga som du gör när du inte har med ämnet att göra? du har ju inte slöja så det här drabbar ju inte dig, hur kan du tro att du har någon rätt att säga att ”det är inget att klaga över”?

    Svar: Hade du gått i skolan sa du? Då hade du vetat att ”allemansrätt” inte har något som helst med det du skriver om att göra… Jisses. Jag upprepar, eftersom du inte är läskunnig och kan behöva få det inbankat i skallen, att det inte är rättvist men fullt naturligt att man som arbetsgivare ser till vad som är bäst för businessen.

    Reply
  6. Emma september 4, 2010 at 2:49 f m

    Okejj, jag tycker såhär: att alla har rätt till sin åsikt. Och jag håller med dig i princip i allt du säger. och till som som INTE GÖR DE. Varför ens kommentera? Okej att du är van vid elaka kommentarer o sånt men jag fattar inte dom som skriver sånt, om allt bara ska vara negativt så varför inte bara hålla de för sig själv istället för att sprida de negativa till alla andra? gillar dom inte de du har o säga o sånt så varför ens gå in på din blogg.. gillar dom dig inte så vill dom väl inte ge dig extra läsare ;s. Du är faktiskt jävligt stark som klarar av alla skitkommentarer! Hade jag varit du hade jag typ .. jag vet inte.. inte klarat av de :p . menmen.. du är grym paow! din o hugos bloggar e dom ända jag följer, jag är och har aldrig varit en bloggläsarmänniska men nu kan jag inte sllita mig från era bloggar, bara för att ni skriver jävligt kul.. och Du framförallt skriver ändå mycke intressanta grejer 🙂 o de e ju gött de ! haha nu ska jag lägga av! Keep it up!

    Reply
  7. hahaha september 4, 2010 at 4:33 f m

    du e ju medelmåtta om nån 🙂

    Reply
  8. Alex. september 4, 2010 at 4:58 f m

    Jag tycker verkligen inte att arbetsgivarna ska försämra sina chanser till ett jobb om man har SLÖJA! , varför ska inte en kvinna få ett jobb om Hon har slöja? Hon vill ju inte täcka det för att det är snyggt. Hon täcker sitt hår för hon tror på sin religion och Gud. Soo varför ska hon bli ”illa behandlad” och varför ska vi jämföra det med en människa som har PIERCINGAR ???
    PIERCINGAR kan jag förstå!! Det är fan äckligt om en läkare skulle ha piercingar det är inte RENT!!!! MEN en läkare som har slöja på sig det är FY TA I MiG RENARE än att ha håret ÖPPET så snälla .JÄMFÖR INTE DE TVÅ.

    DIN PAPPA BÖR VETA MER ÄN SÅ !!!
    HAN GICK SÄKERT INTE PÅ GYMNASIET HELLER.

    STUPIDNESS RUNS IN HER FAMILY!!!!

    VEM HÅLLER MED MIG??

    Svar: Du ska inte döma andra efter dig själv… Du antar massa saker, men nej, du har fel, min pappa VET mer än så, men han gör vad som är bra för hans business och du förstår säkert även om du inte tycker det är rättvist. Och ja, min pappa gick i gymnasiet. Kanske man skall säga ”ignorance runs in your family”…

    Reply
  9. hannaa september 4, 2010 at 5:04 f m

    du har så jävla rätt paulina!! För bara ett par månader sen så bestämde jag mig för att plocka ut dom ringarna jag hade i läppen, men tiden innan när jag hade dom satt i läppen så hade jag inte tvekat en enda sekund över att plocka ur piercingarna under arbetstid, möjligtvis sätta i ’osynliga’ stavar OM arbetsgivaren gått med på det. Men jag vill även tillägga en grej om det du skrev, om det kommer in en tjej med slöja, en utan och en med piercingar och alla söker jobb hos ex din pappas så kan man ändå inte bara dömma efter utseende, även fast det egentligen är det första man gör. Men ex, den neutrala tjejen kanske är extremt otrevlig mot kunderna medans den tjejen med ex slöja eller piercingar utstrålar en bra och rolig energi vilket gör att man faktiskt vill handla. Personen med piercingar kanske vågar driva med sig själv och skämta om fördommar när vuxna människor kommer fram och frågar om dom har trillat i fiskelådan, tjejen med slöja kommer troligtvis inte våga göra samma sak pga religioner osv (jag är inte så insatt i religioner så jag säger inte att jag har rätt ang det.) medans dwn neutrala tjejen också kan vara bra på alla sätt, men en neutral människa tolkar jag som en riktig svensson=tråkig. Du förstår säkert hur jag menar, för du verkar vara en smart tjej som faktiskt vågar stå upp för vad du tycker. Men ja, jag har ju mina fördommar jag också, men som sagt. Du har så rätt i det du skriver.

    Svar: Du har rätt, det är givetvis inte BARA utseendet som avgör, men om dom sökande i övrigt är likvärdiga så är man naiv om man inte tror att utseendet spelar roll…

    Reply
  10. canim september 4, 2010 at 7:13 f m

    sätt inte din fot i turkiet du är inte välkommen din dumma unge

    Svar: Och det bestämmer vem…? Du? Jag höll på att säga att jag nog redan varit där mer än du avrit i hela ditt liv, tills jag såg ditt namn, men vad gör du här då? Med din inskränkta syn på livet?

    Reply
  11. haha äckel september 4, 2010 at 7:27 f m

    hahhaahaha vafan vet du om det? fucking rasist gå och släng dig

    Reply
  12. Nattiz september 4, 2010 at 7:36 f m

    Jag blir så irriterad när jag läser dina kommenatrer, usch ska sluta med det! Men jag måste ändå säga att de flesta som håller med dig är lika arroganta och inskränkta som du! Du har delvis rätt men med tanke på vad du har för åsikter och vad du har skrivit tidigare så tycker jag faan synd om dig! Och det som irriterar mig mest är att du kör på stilen att du är så ung och bla bla bla så fort det är nåt…det är faan vidrigt irriterande o läsa! Och sen förstår jag faan inte vad folk menar med den ”svenska kulturen” och att vi måste bevara Sverige svenskt! Vad faan är svenskt igentligen???? Vad är det som är så fint som vi måste bevara? Det ända jag upplever Sverige har som är ”svenskt” är typ bara julafton och midsommar…vi firar ju knappt våran egna nationaldag! Kan någon förklara för mig vad typsikt svenskt är som vi nu med alla medel måste bevara????

    Reply
  13. Classe september 4, 2010 at 7:39 f m

    Paow har rätt.Klär man sig avvikande är det självklart svårare att få jobb.
    Det har inget med rasism eller utbildning att göra.

    Förstår man inte det så är man mentalt efterbliven.
    En del av er som kommenterade förra inlägget verkar så dumma så man undrar om ni inte skulle behöva bära blöja istället för slöja:)

    P,s Sätt på er en zigenarkjol och prova att söka jobb så får ni se vem som har rätt d;ss

    Reply
  14. Karina september 4, 2010 at 8:02 f m

    fattar exakt vad du menar. Varför ska dom få ha slöja o annat skit när vi inte får ha mössa???!!
    Vi kan inte göra mer sär regler för alla invandrare, Det är vårat sverige och om ni inte trivs för ni inte får nåra jävla special regler för er så kan ni dra hem till erat hemland.
    Helt ärligt, vem fan tror ni att ni är?!
    Samma sak med piercing, min pappa vad Chef för ett skit stor hotell innan o han skulle ALDRIG anställa nån med piercingar. Fattar väl vilket dum huvvud som hellst!
    Blir så jävla trött på sånthär. Väx upp för helvete

    Reply
  15. saga september 4, 2010 at 8:37 f m

    hejhej!
    om ni skulle till turkiet och inte har bestämmt vilket hotel ni ska bo på så har ja ett tips;)
    pegasos world (i side) de är verkligen så himla skönt all inclusive.
    de är mycket för familjer på dagen och så,men sen på kvällen har de underhållning och fest & så:-) (5- stjärnigt hotel)
    gå in på http://www.nazar.se för att se hur de set ut där,finns även andra jätte fina hotel där :))
    om man åker in till stan så är de lika billigt som de är i thailand!
    och dem har verkligen ALLT:)))

    Ha de så bra/saga 🙂

    Reply
  16. Daniel september 4, 2010 at 8:48 f m

    Så är det i dagens Sverige. Så fort man talar om invandring i negativ term så blir det ett helvetes liv, även om det man säger är sant. Det kommer att ändras den 19 september. Fortsätt med det du gör, vik dig aldrig.

    Reply
  17. Madde september 4, 2010 at 8:58 f m

    Ramla in på din blogg och det du skriver är så otroligt sant! många Folk klagar hela tiden att dom inte får jobb pga slöja, invandra bakgrund m.m men jag kan säga så här, jag e svensk med massa tatueringar och det är inte lätt för mig att få jobb då heller. Men klagar vi? Ne precis!! Paow du är ung stå på dig för det är inte många som vågar göra det.

    Reply
  18. Alex september 4, 2010 at 9:02 f m

    Förhoppningsvis så anställer arbetsgivaren utifrån vem som är mest kvalificerad, inte utseende. Visst kan man säga ”det är så det är” men det är ändå diskriminerande eftersom varken en piercing eller en slöja är något ovanligt nuförtiden.

    Reply
  19. Becca september 4, 2010 at 9:07 f m

    jo det stämmer. men beroende på jobb är det ju olika viktigt hur neutral en person ska se ut. men tex om man ska jobba på soc eller något sådant kan man ju inte ha tusen piercingar/tatueringar. men det klart, det som trumfar allt annat är ju höga betyg och en bra utbildning.

    Reply
  20. Angie september 4, 2010 at 9:08 f m

    Okej, jag förstår att det för vissa är svårt att ta in det ”lilla fjortis” Paow skriver. Men handen på hjärtat, det ligger en del sanning i det hon skriver.

    Hur många FETA personer har ni sett jobba inne i en klädbutik som tex H&M, Vero Moda, Pondus, MQ?

    Hur många men slöja alt. burka har ni sett jobba som tex receptionist?

    Det här har inget med rasism att göra, det här är diskriminering. Trots att jag många gånger tycker Paow är ute och cyklar så är hon faktiskt inte det nu!

    Reply
  21. frida september 4, 2010 at 9:08 f m

    Bra skrivet ! Kolla in min blogg , jag är en 13årig tjej som driver en modeblogg så titt ain vetjja 🙂 !!!!!

    Reply
  22. Sanne september 4, 2010 at 9:09 f m

    Forsta gangen som jag haller med Paow om vad hon sager, det ar helt uppenbart att man valjer en person som ser proper ut, med ett vanligt utseende. Sjalv har jag sett flera personer med grona och rosa tuppkammar och piercingar i hela fejset som jobbar pa restaurang, inte ok.

    Reply
  23. Lisa september 4, 2010 at 9:28 f m

    jag kör en veckans blogg hos mig 🙂 anmäl dig du också 🙂 ju fler kommentarer du lämnar desto mer ökar chansen att bli finalist 🙂

    Reply
  24. michaela september 4, 2010 at 9:43 f m

    Håller fortfarande inte med. Men tycker inte att du ska hänga upp dej på allt som dina läsare skriver, Man kan ju inte blogga om man inte klarar av alla läsare som är allmänt dumma eller som bara skriver kritik till en osikt.Alla kan faktist inte tycka lika dant som dej jämt!. Alla har ju olika åsikter om de där så orka bry sej 😛

    Reply
  25. Anonym september 4, 2010 at 9:50 f m

    Vart i turkiet ska du åka???

    Reply
  26. hehhehe september 4, 2010 at 9:53 f m

    Håller med dig paow, fattar inte varför folk stänger ögonen för sannigen:)

    Reply
  27. johanna september 4, 2010 at 10:03 f m

    har läst igenom dina kommentarer och SHIT VILKA JÄVLA IDIOTER DET FINNS!
    jag håller med dig till 110% Paulina… NI SOM KLAGAR KAN JU SLUTA LÄSA HENNES BLOGG OM NI STÖR ER SÅ JÄVLA MYCKET PÅ ATT HON ÄR ÄRLIG OCH FÖRSÖKER FÅ ER IDIOTER ATT FÖRSTÅ ATT MAN SKA KLÄ SIG ANPASSAT PÅ EN ARBETSPLATS,SÅ KLAGA FÖR I HELVETE INTE PÅ HENNE!

    Älskar din blogg Paow <3
    massa kärlek till din ärlighet och förståelse!

    Reply
  28. Anonym september 4, 2010 at 10:14 f m

    det paulina skriver är sant, tro det eller ej men det är så världen ser ut idag 🙂

    Reply
  29. Amandaa september 4, 2010 at 10:23 f m

    Hej 🙂
    jag undrar hur du kan ha råd att åka till utomlans så ofta..
    Är det inte dyrt ?
    kram 🙂

    Reply
  30. Elisabeth september 4, 2010 at 10:24 f m

    Eller så är det just på grund av sådana som dig och din pappa som samhället inte accepterar och respekterar allas olikheter och val. Ni är tråkigt bakåtsträvande och fruktansvärt inskränkta som bara konstaterar att samhället ser ut som det gör och sonika gillar läget, istället för att faktiskt göra något åt det! Tänk om din pappa kunde vara storhjärtad och välja en kvinna med slöja istället för som du säger ”den naturella”, så hade det bidragit till att samhället tagit ett steg i rätt riktning mot mindre segregation.

    …men det är sådant du får lära dig om du går i skolan. Hade jag varit arbetsgivare hade jag valt en tjej med slöja, piercings och tatueringar framför dig som hoppat av gymnasiet. Att jobba i mataffär är inte direkt rymdforskning, man behöver alltså inte vara skarpaste kniven i lådan så du får säkert jobb där när du inte har utbildning.

    Svar:
    Vackra ord. Kalla det bakåtsträvande, jag kallar det realistiskt. Det är inte realistiskt att man ska kunna uppföra sig hur som helst, se ut hur som helst och tro att man automatiskt ska accepteras. Du får väl använda dig av ditt egna omdöme om du någon gång blir arbetsgivare…

    Reply
  31. Anonym september 4, 2010 at 10:25 f m

    Besök min blogg om justin bieber justinbiberlovers.blogg.se

    Reply
  32. Nora september 4, 2010 at 10:26 f m

    besök min blogg om justin biber 🙂 <33

    Reply
  33. hanna september 4, 2010 at 10:26 f m

    klart det du skriver stämmer. självklart.

    Reply
  34. Hanni september 4, 2010 at 10:26 f m

    Jag håller med dig helt. You go girl. Tycker det är bra att du står för det du tycker och tänker. Jag är helt på din sida. Fan orka att folk flippar. Vafan låt folk ha den åsikten dem i fråga vill ha. Frågade pappa precis samma fråga som även han äger en stormarknad och han svarade precis samma svar.
    Vafan jobb handlar väl knappast om gymnasiebetyg, handlar mestadels om arbetslivserfarenhet och så vidare.
    Kepp up the good work.
    Du har helt klart den bästa bloggen.

    Reply
  35. saraaa september 4, 2010 at 10:30 f m

    rasse! 😀

    Svar: Imbecill…

    Reply
  36. Anonym september 4, 2010 at 10:30 f m

    Du har helt rätt, att folk inte kan inse det är bara idiotiskt, du är nog smartare än de flesta av dina läsare ! 🙂 Lycka till med allt <3

    Reply
  37. Victoria september 4, 2010 at 10:39 f m

    bra skrivet! 🙂

    Reply
  38. mayaa september 4, 2010 at 10:44 f m

    Alla som håller med Paow är LIKA DUMMA som henne! Du ska snacka om efterblivna hahahaha skrattretande du är den efterblivna,.Vad fan spelar de för roll om en muslim kommer och söker efter ett jobb och har sjal på sig, Dem är lika värda PRECIS som ALLA ANDRA! och de är inte alls samma att ha mössa, de är deras religion är den en religion att ha mössa på sig elr? Sluta jämför en mössa med en SJAL! din dumma blondin nej du är rent efterbliven, spelar ingen roll om du har gått i skolan i 9 år. ALLA som går i gymnasiet är mycket smartare än dig, TÄNK efter innan du skriver AHH HOORA! inget som förvånar mig om du har varit på gatan. Du är nog Sveriges största blogg men gumman du kan inte leva på den resten av ditt liv, den kommer gå ner snart sen kommer du inte HA ngt KVAR!!! ”lycka till i livet” BITCH! U AINT SUCCECSSFULl!!!!!!!!

    Svar: Du bevisar just varför du sitter anonym bakom ett en dator ute i landet och hatar och jag sitter här och öppet visar vad jag tycker. Jag står för det jag tycker, men du vågar inte fast du är fylld av ilska. Ilska över vad? Dina egna misslyckanden?

    Jo, jag kan visst jämföra ALLA huvudbonader med varandra, det är vad jag tycker… Och du får tycka vad du vill, men lär dig lite hyfs, okej?

    Reply
  39. Helen september 4, 2010 at 10:56 f m

    ja, du har rätt i det du skriver. men inse att det är många 14-isar som läser din blogg och dom läser nog lite hur dom vill mellan raderna lixom. Det är så det är, synd tycker jag. Det ska handla om personlighet/utbildning om man får jobb eller inte. Jag anställer hellre en trevlig slöjbärare/piercad än en otrevlig ”normal” människa. Människor har så mycket fördommar i sverige, Varför skulle den ena vara bättre än den andra? Alla kommer från olika bakgrund, Har olika historier i bagaget som format oss till den vi är. Synd att vissa (många) människor har så otroligt liten sympati för andra, Och vi är väldigt snabba med att dömma varandra efter det yttre. Synd.

    Reply
  40. M september 4, 2010 at 11:05 f m

    You go! 🙂 Orka bry sig om vad andra tycker?

    Reply
  41. anna september 4, 2010 at 11:07 f m

    vart någonstans i turkiet ska du? jag ska dit den 16 så vi kanske kommer på samma hotel 😀
    snälla svara vill veta 🙂

    Reply
  42. jennifer september 4, 2010 at 11:09 f m

    ALLA RÖSTAR PÅ SOCIALDEMOKRATERNA:D

    Reply
  43. Jeanette september 4, 2010 at 11:11 f m

    Haha du kan ju börja med att lära dig riktig svenska så kanske det kommer gå lite bättre för dig. Irriterad, hellre, 15:e, inte 15onde osv.

    Reply
  44. Sofia september 4, 2010 at 11:18 f m

    Hejsan!!..

    Vart i Turiket ska ni isåfall?? Kom hem från Alanya frö en vecka sedan, efter fyra månader där är Sverige ganska boring… Haha

    Reply
  45. jannika september 4, 2010 at 11:19 f m

    håller med dig!!

    Reply
  46. lina september 4, 2010 at 11:26 f m

    Patetisk snorunge är du … Skolan skulle var nyttig för dig , Men du vill ju inte tillbaka pgp av att du är rädd för att andra människor + att du vet att du är tillräckligt korkad så du skulle aldrig klara av skolan

    Reply
  47. sara september 4, 2010 at 11:26 f m

    men vadfan gör rosanna me dej?pinsamt värre..vi jobbade på samma jobb ett tag, hon borde verkligen välja sitt umgänge med mer smak. en 15årig oallmänbildad fjortis som tillomed ser ännu yngre ut…wtf?hah o din kille borde känna sej som en pedofil på tala om det…

    Svar: Vad härligt att kunna leva med så fördomslösa värderingar! Puss och tack för att du läser min blogg!

    Reply
  48. jocke september 4, 2010 at 11:31 f m

    Oavsett vad ska man alltid kunna säga sin åsikt utan att det blir gnäll, tycker jag du gör rätt i och Turkiet är fint:) ha det gott

    Reply
  49. Sofie september 4, 2010 at 11:31 f m

    Att få jobb eller inte ligger djupare än hur du ser ut eller vad du har för utbildning. Personligheten o ditt sätt att framställa dig själv är viktigare

    Reply
  50. Anonym september 4, 2010 at 11:31 f m

    sant sant!!!

    Reply
  51. Sophia september 4, 2010 at 11:33 f m

    Du har helt rätt! Alla andra som kommenterar och säger att du är efterbliven borde nog tänka om. Du skriver ju bara som det är och om alla andra är så pass efterblivna kan dom ju gå och gömma sig i sin fantasivärld!

    Reply
  52. MaryCaroline september 4, 2010 at 11:34 f m

    Okej, första intrycket är ju faktiskt hur man ser ut. Men oavsett är man fortfarande samma person och har fortfarande samma kompetenser. Det är upp till arbetsgivarna att ge alla en chans att få visa vem man är och gör man inte det är man tyvärr inskränkt och fördomsfull.

    Reply
  53. Maria september 4, 2010 at 11:34 f m

    Utseendet har faktiskt en väldigt stor betydelse när man söker jobb. Ser man trevlig och naturlig ut är det självklart större chans att man får jobbet än om man med samma utbildning och erfarenheter ser avvikande ut (t.ex. har massor av tatueringar och piercingar).

    Reply
  54. jaaag september 4, 2010 at 11:39 f m

    på min födelsedag!!!!

    Reply
  55. Anonym september 4, 2010 at 11:40 f m

    jag har en fråga. du åker ju utomlands så ofta, men vad får du pengar ifrån om du inte jobbAR? älskar din blogg 😀

    Reply
  56. J U L I A september 4, 2010 at 11:40 f m

    Jag tycker att du sade precis som det är! Hur fel det än är så ser samhället faktiskt ut så. Det är bra att du försvarar dig!

    Reply
  57. bea september 4, 2010 at 11:43 f m

    vart i turkiet ska du????

    Reply
  58. Anonym september 4, 2010 at 11:44 f m

    IDIOT DET FINNS INGEN FRAMTID UTAN SKOLA FATTAR DU VÄL. DU KOMMER ENDÅ INSE DET FÖRR ELLER SENARE! SER DU DESSIE HAR INSETT SJÄLV ATT MAN INTE KAN NÅ NÅGONSTANS UTAN SKOLA DRF HON HAR BÖRJAR IGEN…..TÄNK PÅ DET LITE OCKSÅ SKABBUNGE

    Svar: Hej sötnos! Jag gissar att du tror på tomten också. Jag skulle vilja påstå att jag har större chans till en bra framtid ändå eftersom du inte kan uppföra dig (eller gick tangentbordet sönder och skrev ”idiot” och ”skabbunge” av sig själv?). Med sådan brist på hyfs kommer du oavsett utbildning att placeras i ett fack av framtida arbetsgivare… Ett fack för socialt inkompetenta.

    Reply
  59. clara september 4, 2010 at 11:46 f m

    sant skrivet.

    Reply
  60. mimmi september 4, 2010 at 11:46 f m

    hah då moste du ha skolkat väldigt mycket!

    Reply
  61. Anonym september 4, 2010 at 11:54 f m

    Du har rätt.. Palla ens bry sig om va dina andra idiotläsare tycker, dom går säkert med burka allihopa

    Reply
  62. Saga september 4, 2010 at 11:55 f m

    Håller med dig, bra inlägg!

    Reply
  63. Danielle Hansevall' september 4, 2010 at 12:01 e m

    Självklart anställer man inte en person som ser helt galen ut, man vill ju ha en naturlig person som du säger. Att folk inte fattar det? :S herregud liksom..

    Reply
  64. malin september 4, 2010 at 12:04 e m

    härligt, ska också t turkiet den 15 :D:Dheeh

    Reply
  65. B september 4, 2010 at 12:09 e m

    Samhället är inte statiskt, utan blir vad man gör det till. Så det är ingen naturlag som säger att folk med ex. piercings måste vara oaccepterade. Piercings är vanligt nuförtiden och då ökar acceptansen. Alla arbetsgivare är inte stockkonservativa, även om många sådana finns.

    Arbetsgivare är inga ofelbara gudar heller. Man ska protestera mot fördomar, inte omhulda dem.

    Svar: Dom är inga gudar, men det är faktiskt dom som ska anställa dig och använda ditt arbete för att tjäna pengar. Om dom tror att deras kunder inte kommer att gilla dig och att dom kommer att förlora pengar på att anställa dig jämfört med någon annan, då måste man vara ganska naiv om man tror att dom kommer att anställa dig ”bara för att det är rätt”.

    Du har iofs rätt i att samhället ändras hela tiden så visst kan det som idag orsakar problem imorgon vara accepterat… Men det är imorgon då och jag pratade om situationen idag.

    Reply
  66. Anonym september 4, 2010 at 12:12 e m

    Kan inte alla fatta att Paow har rätt i denna mening? Jag skulle t.ex inte anställa en person till ett kontor om hon hade en burka på sig. Ingen vågar erkänna att hon har rätt. Många socialdemokrater här eller vad (?!)
    Bra Paulina !

    Reply
  67. alma september 4, 2010 at 12:14 e m

    att du säger sanningen är inget fel med det?
    alla vet att det är så, de vill bara inte erkänna det för sig själv.
    Kanske borde det inte vara så men vafan har du med den saken att göra isåfall?
    Visar bara hur grymt omogen man kan va.

    Reply
  68. saga september 4, 2010 at 12:18 e m

    du e kol, jag e kol vi alla e kol

    Reply
  69. Jennie september 4, 2010 at 12:34 e m

    Du är tuff som står på dig. Folk tål inte att höra sanningen, och blir arga på dig för att du skriver den. Men fortsätt tjejen, du äger! Ta inte åt dig av vad alla idioter skriver. Du är bäst Paow

    Reply
  70. maria september 4, 2010 at 12:44 e m

    Kolla gärna in mina egendesignade smycken =)

    Vingar, kors, klackringar m.m

    shinystuff.blogg.se

    Reply
  71. Lovisa september 4, 2010 at 12:45 e m

    Hej , jag gillar verkligen din blogg , och du har oxå rätt i vad du skriver !

    Pussssss <33

    Reply
  72. emma september 4, 2010 at 12:59 e m

    Vart i turkiet ska du åka då isf ? 🙂

    Reply
  73. Younger than YOU september 4, 2010 at 1:12 e m

    Fan vad mycket ass-licking det finns här..
    Paow,eller vad du nu heter,om du är så j*vla utbildad som du säger kan du försöka skriva rätt svenska med punkter,koman etc. (du vet,språket de pratar i Sverige?) så att du slipper låta som en arg snorrunge,va?

    Svar: DU skämtar, eller hur? Läs din kommentar en gång till. Man brukar säga att man inte ska kasta sten i glashus. Du borde lära dig av det – ”koma” och ”snorrunge” med en underbar meningsbyggnad.

    Reply
  74. sofie september 4, 2010 at 1:17 e m

    Var I Turkiet Ska Du Ska Också Dit Då!!? 😀

    Reply
  75. Anonym september 4, 2010 at 1:22 e m

    Du brukar ha ganska konstiga åsikter, men här har du faktist rätt! Jag som till och med går i skolan har fått lära mig att man kan inte se ut hur som helst på tex en anställningsintervju.

    Reply
  76. Nathalie september 4, 2010 at 1:23 e m

    Håller med dig till 110 % !

    Reply
  77. moa september 4, 2010 at 1:28 e m

    o 15 september? 😀 jag ska åxå till turkiet då 😀 vart i turkiet ska du?

    Reply
  78. e september 4, 2010 at 1:44 e m

    JAG HOPPAS FÖR GUDS SKULL ATT ALLA NI INVANDRARE HÄR SOM SKRIVIT ATT DET ÄR RELIGION OCH ATT PAOW ÄR RASIST OCH BLA BLA BLA ÄR MÄN! FÖR ÄR NI INTE MÄN ÄR NI HELT TOTALT SÖNDER FUCKADE I HJÄRNAN! OCH JA JAG TYCKER HEMSKT SYND OM ER! OCH JAG ÄR ABSOLUT INGEN RASIST! BURKA OCH SKIT SKA VA FÖRBJUDET I SVERIGE! FAN ÄR NI BRUDAR NI SOM HAR SKRIVIT MASSA HAT SAKER ANG INLÄGGET SÅ BLIR JAG JÄVLIGT SKRÄMD AV HUR SJUKA MÄNNISKOR NI ÄR/HAR BLIVIT PÅ GRUND UTAV ERA MÄN! HERRE JÄVLAR NI DRIVER ELLER? SLÖJA BURKA OSV ÄR INGET SOM GUD HAR SAGT ATT KVINNAN SKA HA. JÄVLA IDIOTER. DET ÄR ERA MÄN SOM SER ER SOM BOSKAP, NI ÄR DERAS DJUR. SOM SKA LYDA DOM. OCH GÖMMA SIG UNDER LAKAN. OSV. SÄG VA FAN NI VILL! JAG VET ATT MÅNGA INVANDRARFAMILJER SOM ÄR MUSLIMER SOM BOR HÄR I SVERIGE HAR KOMMIT BORT FRÅN DERAS HEMMLÄNDERS SJUKA 20TALS SYN, OCH DÄR MED LEVER DOM FLESTA INVANDRARBARNEN HÄR I SVERIGE BRA! OCH HAR VETTIGA FÖRÄLDRAR TACK VARE SVERIGE! MEN SEN SÅ HAR NI ALLA SJUKA GREJER NI VET SOM VI INTE SKA GÅ IN PÅ. MEN SAKEN ÄR ATT – SLÖJA = EN MAKTGREJ AV MÄNNEN MOT KVINNORNA! ERA SJUKA HELVETEN JAG HOPPAS FÖR GUDS SKULL ATT ALLA INVANDRARE HÄR SOM KOMENTERAT ATT SLÖJA ÄR RELIGON OCH MASSA HAT MOT SVENNAR ÄR MÄN! ÄR NI INTE MÄN. DÅ ÄR NI FAN TRAGISKA! PINSAMT. PINSAMT. ÄCKLIGT!

    Reply
  79. camilla september 4, 2010 at 1:45 e m

    äh skit i dom paulina. Dom är väl bara små skitar som inte har en aning om livet! kram

    Reply
  80. Bloody Disgusting september 4, 2010 at 1:48 e m

    Du vet så satans lite lilla gumman. Jag har arbetat i matbutiker och andra detaljbutiker MED piercingar!!! Jag har inte världens bästa CV men jag fick jobb ändå.
    Jag hoppas att du skäms om 10 år när du tittar tillbaka på dina inlägg. Sen så tycker jag att du inte ska skriva dessa inlägg när du inte ens kan stå för dem. När du får kritik så skyller du alltid ifrån dig.

    Sen så hänger du ut din far och hans arbete. Många vet vart han jobbar och detta kan få påföljder. Tack vare dig. Bra jobbat.

    Reply
  81. lina september 4, 2010 at 2:05 e m

    helt rätt paulina

    Reply
  82. jennifer september 4, 2010 at 2:16 e m

    sverigedemokraterna<33

    Reply
  83. flooo september 4, 2010 at 2:19 e m

    DU HAR HELT RÄTT!!!!!!!

    FÖRSTÅR INTE RIKTIGT VARFÖR ALLA REAGERAR SOM DE GÖR????

    JAG ÄR JU BARA EN HALVFET MORSA O JAG VET ATT OM JAG GÅR O SÖKER ETT JOBB DÄR ÄVEN EN SNYGG TJEJ SÖKER SÅ ÄR DET HON SOM FÅR DET…..
    MEN OM JAG O EN ZIGENARE SÖKER – DÅ ÄR DET JAG SOM FÅR DET.

    SEN BEROR DET JU VÄLDIGT MYCKET PÅ VAR ANSTÄLLNINGEN ÄR?!
    ÄR DET I EN SKIVBUTIK SÅ KAN MAN SÄKERT VA BÅDE PIERCAD O HA EN LITEN TUPPKAM….

    Jag står iaf på Paow’s sida i detta. Men det är väl för att jag är lite äldre än alla andra här, o har lite erfarenhet.

    Vad vet jag?

    Men – rätt har hon iaf.

    Reply
  84. sandra september 4, 2010 at 2:20 e m

    de du säger stämmer, min pappa äger en matbutik och vi har pratat mycket om hur han tänker då han ska anställa nån. Utan att tveka väljer han den ”vanliga” framför en som har piercingar fulla ansiktet eller sticker ut på något annat sätt om man säger så. Vad för betyg eller sånt en person har intresserar honom inte så mycket, utan han går på utseende, hur man liksom pressenterar sig och beter sig. Det är bara så dr är och de borde folk inse. men en piercing i näsan eller tungan spelar nu kanske inte så stor roll.

    Reply
  85. frida september 4, 2010 at 2:32 e m

    hejsan 🙂
    skulle inte du och några andra bloggare vara med på fångarna på fortet? Men det har ju redan varit final och ni var inte med. Kommer inte ni visas i tv eller hur blir det?:)

    Reply
  86. natalie :) september 4, 2010 at 2:33 e m

    ååh jag vill träffa dig, vart brukar du vara?
    jag vill verkligen träffa dig.. ”/

    Reply
  87. lisa september 4, 2010 at 2:58 e m

    snälla dampa inte på dina små läasre,…låter inte bra,asså.

    Reply
  88. hannaa september 4, 2010 at 3:06 e m

    ni som skriver att slöja inte alls kan jämföras med mössa, vad jag vet så står det inget i koranen om att slöja på kvinnor är ett tvång. Vilket faktiskt betyder att det är helt valfritt. Ungefär lika valfritt som att använda mössa.

    Reply
  89. bellaa september 4, 2010 at 3:08 e m

    fin 🙂

    Reply
  90. vv september 4, 2010 at 3:10 e m

    ok men om du nu åker till turkiet så rätta dej efter det landet då. så som du säger att vi ska rätta oss i sverige hit å dit. så nu när du åker så bete dej. du har verkligen dubbelmoral. å det roliga är när man träffar dej ute så står du inte för det du skriver om så att nä du säger att du står för det du skriver så är det inte sant. nu får vi alla se om du rättar dej efter det land du åker till. du är konflikträdd tjej som bara vågar skriva saker bakom en skärm men inte stå för det sen. lilla gumman du behöver växa upp lite innan du tar såna stora diskussioner. lycka till med livet

    Svar: Vad menar du att jag ska rätta mig efter? De flesta turkiskor och turkar går klädda i princip som vi gör, både till vardags och på stranden… Jag står för min åsikter, men vad gör du som skriver hit anonym och utan att ens våga ange din riktiga e-postadress?

    Reply
  91. ronja september 4, 2010 at 3:19 e m

    var i turkiet ska du ?
    jag ska till Turkiet i Side den 16;e 🙂

    älskar din blogg.. och läser den Varje dag!
    ha det bra, kraaam / rooooonja 😀

    Reply
  92. E september 4, 2010 at 3:21 e m

    man kan nästan inte få tag på någon utan percing eller tattuering nu för tiden i vilken affär man än kommer in i har dom som jobbar där någonting av det så det är lika lätt för en som har tattuering/percing att få jobb som än utan! Att din pappa inte anställer såna fattar jag inte han går miste om skit mkt:S dom flesta har något av det fatta det du är faan lika blåst som kissie!

    Reply
  93. V september 4, 2010 at 3:23 e m

    Dom som säger att Paulina har fel och kallar henne för hora? är dom TRÅNGSYNTA Svennarna, utan piercingar och tatueringar eller dom som sitter hemma och lever på socialbidrag och aldrig har varit ute på arbetsmarknaden för att kunna se det ni gömmer er för! Ni bli arga för att Paulina har slagit er i ansiktet med SANNINGEN! Det är tragiskt att ni går runt och BLUNDAR för den VERKLIGHET som vi LEVER I! Testa själva att söka jobb på t.ex. JC/H&M/MQ/NILSONS/BIANCO/VILKEN RESTAURANG SOM HELST m.m. med massvis med skrot i ansiktet! Dom kommer kolla på dig, be dig att ta ur skrotet eller söka ett annat jobb! Ni måste själva förstå att arbetsgivarna måste först och främst tänka på SITT jobb och få affärerna att GÅ RUNT! Jag PERSONLIGEN skulle INTE vilja sitta på en restaurang och bli SERVERAD av någon som har TATUERINGAR eller PIERCINGAR! Jag vet att jag INTE är DEN ENDA! Jag tycker även att det är hemskt att se kvinnor/unga tjejer/SMÅ FLICKOR med slöja! Tyvärr men det är så jag känner.. En kvinna som bär slöja berättade för mig att de flesta kvinnor kan SJÄLVA bestämma om de ska bära slöja eller ej, men kan en treåring ta ett sådant BESLUT? Jag tycker att visa sitt fina hår är kvinnligt och dom flesta kvinnorna som bär slöja har säkert jätte fint hår som skulle göra andra AVUNDSJUKA!
    (jag är själv halvsvensk och får höra varje dag hur min mamma (latino) blir behandlad av väldigt många gamlingar BARA för att hon har SVART HÅR och BRUNA ÖGON!) En kille från Sverigedemokraterna kom fram till mig igår och skrek ”NU FÅR DET VARA NOG”, jag bokstavligen kolla på honom som om han var dum i huvudet, började skratta och svara ”NEJ?” Jag ser antagligen inte ut att vara 50/50 men han kolla på mig med uppspärrade ögon! Haha om han bara visste att jag är halvt latina. Skulle Sverigedemokraterna få makten i Sverige skulle förmodligen HALVA min släkt, min mamma, mormor, morbröder, min pojkvän och hela hans släkt slängas ut ur Sverige! Är det så ni vill ha det? TÄNK ER FÖR EN EXTRA GÅNG! Hur skulle ni känna er om dom ni ÄLSKAR skulle SLÄNGAS UT och du själv får STANNA KVAR? Eller vem vet jag och mina systrar kanske också skulle slängas ut och MIN PAPPA skulle bli UTAN sina ÄLSKADE BARN OCH FRU!
    DET ÄR DAGS ATT ALLA TRÅNGSYNTA OCH GAMMALMODIGA SVENNAR ÖPPNAR ÖGONEN OCH INSER EN GÅNG FÖR ALLA VILKET LAND NI/VI LEVER I!

    Reply
  94. sandra september 4, 2010 at 4:27 e m

    Jag skrev i inlägget om arbetslivet och slöja att du inte kan jämföra slöja med piercingar på grund av att det är totalt olika saker, slöja är inget man har för att vara trendig. (Om någon börjat kalla dig för hora pga att du skriver någonting oberoende vad det är så är det väldigt smaklöst och omoget av dem, det är tragiskt hur vissa inte har några motargument, om de inte håller med om någonting, så de måste ta sig till svordomar eller kränka en annan.) Med det jag skrev menade jag inte att ingenting som du skrev stämde, den sorliga sanningen är att väldigt många av de nordiska länderna är främlingsfientliga land. MEN det leder aldrig till förbättring om man bara ”accepterar” orättvisa och diskriminering..

    Svar: Nej, men om man inser verkligheten och försöker anpassa sig till den och inte hela tiden ”kräver sin rätt” så kommer livet att bli enklare och man kanske slipper leva på bidrag…

    Reply
  95. Sofiieyaa0@bdb september 4, 2010 at 4:31 e m

    JAG SKA TILL TURKIET CLUBMERMAID DEN 19 SEPTEMBER:)

    SES VI?

    Reply
  96. Elisabeth september 4, 2010 at 5:24 e m

    Eller så är det just på grund av sådana som dig och din pappa som samhället inte accepterar och respekterar allas olikheter och val. Ni är tråkigt bakåtsträvande och fruktansvärt inskränkta som bara konstaterar att samhället ser ut som det gör och sonika gillar läget, istället för att faktiskt göra något åt det! Tänk om din pappa kunde vara storhjärtad och välja en kvinna med slöja istället för som du säger ”den naturella”, så hade det bidragit till att samhället tagit ett steg i rätt riktning mot mindre segregation.

    …men det är sådant du får lära dig om du går i skolan. Hade jag varit arbetsgivare hade jag valt en tjej med slöja, piercings och tatueringar framför dig som hoppat av gymnasiet. Att jobba i mataffär är inte direkt rymdforskning, man behöver alltså inte vara skarpaste kniven i lådan så du får säkert jobb där när du inte har utbildning.

    Svar: Vackra ord. Kalla det bakåtsträvande, jag kallar det realistiskt. Det är inte realistiskt att man ska kunna uppföra sig hur som helst, se ut hur som helst och tro att man automatiskt ska accepteras. Du får väl använda dig av ditt egna omdöme om du någon gång blir arbetsgivare…

    Hej, kul att du svarade, det trodde jag verkligen inte att du skulle göra!

    Nog är du realistisk alltid i ditt resonemang, att samhället ser ut som det gör och att människor diskrimineras på grund av yttre attribut. Där kan jag inte annat än hålla med dig. Men ditt sätt att bara belysa fakta är bakåtsträvande och ett tecken på att du uppenbarligen inte vill se alla människor som lika. Att bära slöja kan du omöjligt mena vara att ”uppföra sig hur som helst” – en kvinna med slöja (som faktiskt är en religiös symbol på samma sätt som ett kors i en kedja runt halsen) uppför sig säkert minst lika exemplariskt som du och att hon indirekt diskrimineras från arbetsplatser är faktiskt olagligt.

    Jag vet inte vad du har för syfte med att ta upp diskussionen om slöja eller piercings på en arbetsplats, men det verkar helt klart som att du inte gillar religiösa symboler eller att människor ser olika ut. Nog för att vi har yttrandefrihet i Sverige, men du har aldrig funderat på att använda ditt mediala utrymme till något bättre än att spinna vidare på alla ruttna sidor av Sverige, istället för att försöka motverka dem? Du vet att man inte behöver vara socialdemokrat för att få motverka segregation?

    ps. jag har arbetat som gruppchef med ansvar för rekrytering, och då hade jag det stora hjärtat och det solidariska omdömet att välja anställda med hjärna och intelligens – inte efter hur de såg ut. Och hade jag haft en mataffär hade jag gjort samma sak, jag tor nämligen inte att olikheter skrämmer bort kunder. Däremot hade jag självklart ställt nödvändiga hygien-krav.

    Reply
  97. ARG september 4, 2010 at 6:00 e m

    Du skriver ”även om det inte borde vara så” Meeeeeeeeeeeen lilla gumman, utan utbildning eller hjärna. Du tycker ju att det borde vara så, du skriver ju att det är rätt att diskriminera någon pga. utseende?

    Den utbredda islamfobin och antiislamismen är hemsk, lika hemsk som antisemitismen, kolla upp begreppen. SD vill INTE hjälpa invandrarna, utlänningarna som är här. LÄS mellan raderna hjärtat. De vill att invandrarna ska assimilieras, inte integreras! Jag kan vara utländsk, muslim och vara integraread. Jag vill ha min identitet kvar och skulle dö hellre än att någon regering skulle tvinga mig att ha en svensk identitet. SD vill att invandrare ska glömma sin egna kultur och edast ha en svensk identitet. Min kompis har slöja och äger ett stort företag där hon tjänat miljontals kronor. Vem säger att du är bättre än alal andra? SD tror dem är bättre än andra som inte är svenskar. åhhhhh blir så arg, rasismen breder ut sig i vårt vackra land och svenskana går på och blir hjärntvättade av SD inkl. du

    Reply
  98. ARG september 4, 2010 at 6:04 e m

    Det är såna som dig och din pappa som gör att detta land inte utvecklas. Det är ni som bídrar till segregationen. Åhhh läs vad ELISABEH skrivit,det är kloka ord.

    Du säger att invandrare sitte rhemma och inte jobbar, att alla invandrare bor i ett och samma område. Men tänker du någonsin på att dem invandrare som söker jobb tänker som din pappa, att anställa ”en naturell” att dem invandrare somv ill bosätta sig i ett område som är blandat endast möter hyresvärder som väljer de ”naturella” Det är verkligen ingen skillnad på SDA och Hitler, ingen skillnad på din hjärna och irans president. Ni är lika trångsynta och bakåtsträvande! SD KAN istället kämpa för att arbeta fram och utveckla sverige så som det ser ut idag, integrarea människor, bryta segregeringen osv” men tänker man som dig, så blir vårt land ännu värre!

    Reply
  99. ARG september 4, 2010 at 6:08 e m

    Din pappa kan nog få kundeR med en tjej med sjal, tro mig. Alla människor är lika, det är vad mitt Sverige grundar sig på , mitt sverige förbjuder diskriminiering. Vem säger att en person MED sjal skulle uppföra sig mindre bra än en person som ser ut som dig.

    Jag skulle hellre anställt en person med sjal än en person som endast eller knappt har en grundskoleutbildning. Eller hur skulle du göra PAULINA?

    Reply
  100. ARG september 4, 2010 at 6:10 e m

    Ja, det är realistisk och fakta att människor med sjal diskriminieras, men med dina åsikter och yttranden och andra som tycker som du , blri Sverige bara värre och mer trångsynt. Vad gör det mer rätt för att det är så verkligheten ser ut. Du verkar tro att dina inlägg ska normalisiera just beteendet med att diskriminera människor ppga yttre attribut. Du har ju ärvt din hjärna och ditt iq från din pappa det märks

    Reply
  101. ARG september 4, 2010 at 6:13 e m

    Du vill att det ska finnas en assimilieringspolitik i Sverige, det är just det som IRAN kör med. Tänk om varje land hade den politiken, gud vad hemskt, att tvingas vara något man inte är . Alla människor är lika. Du skriver som om det är rätt att diskriminera, sen säger du ”det borde inte vara så” men det är ju det du tycker

    Reply
  102. ARG september 4, 2010 at 6:17 e m

    En person med slöja bör enligt dig förstå att chansen är mindre att hon blir anställd, thats the reality.

    Men Paow jag ska viska en sak i ditt höra…kom lite längra närmare.. så bra.

    En person utan utbildning har minskat sin chans att få en anställning, det är verkligheten *visk*.

    Reply
  103. IN YOUR FACE september 4, 2010 at 6:24 e m

    Du, verkligheten är att man har svårt att få jobb utan utbildning, man har svårt att öppna företag utan hjärna.
    Varför ska man anpassa sig till verkligheten, när verkligheten ibland är skapad av främlingsfientliga människor som är bakåtsträvande och trångsynta? Min verklighet är att jag kämpar för det som är rätt. Det som är rätt i Sverige är att en människa oavsett utseende ålder, kön INTE ska diskrimineras. Detta är en lag som gäller i ALLA EU-länder. Min verklighet är att jag inte ska ändra min idenitet för att främlingsfientliga IQ.befriade människor säger åt mig att göra det. Lagen är på min sida, för lagen säger att man inte ska diskriminieras i detta vackra land som jag är uppväxt, byggt upp och lever i!

    Fan att människor med sjal, eller tro eller kön ska kämpa för sin rätt. Verkligheten i Sverige är att kvinnor med samma utbildning och kompetens som män har lägre lön. Ska man då inte kämpa för sin rätt när vergkligheten är som den är?

    Man märker att du aldrig blivit diskriminerad på en arbetsplats, för den dagen du söker jobb och arbetsgivaren säger att han elelr hon inte anställer människor med höga pannor och med europa mellan tänderna, då kommer du att kämpa för din rätt!

    Reply
  104. Evelina september 4, 2010 at 7:07 e m

    Man blir ju nästan full i skratt av alla kommentarer! De är så de är, är väl bara att inse, Paulina har rätt! Om de är några som ska gå i skolan, så är det fan ni… Finns ju inte vett i er någonstans!

    Reply
  105. I huvudet på en 19 årig mamma september 4, 2010 at 8:02 e m

    Hej 🙂 jag undra var du köpte dina namn halsband ?
    och hur mycket det kostade med två namn i 🙂 ?

    glad för svar . kram

    Reply
  106. angelica september 4, 2010 at 8:10 e m

    ska också till turkiet den 15e. vart ska du?:)

    Reply
  107. Emmy september 4, 2010 at 8:40 e m

    Jag skulle bara vilja veta varför du inte går i skolan ? 🙂

    Reply
  108. erika september 4, 2010 at 8:55 e m

    vart i turkiet ska ni till? Jag ska till turkiet den 16e 😀

    Reply
  109. Linnea september 4, 2010 at 9:32 e m

    du har faktiskt en poäng där..

    Reply
  110. Frida september 4, 2010 at 9:52 e m

    Det är ju sant det du har skrivit, att vissa inte fattar det är bara dumt och idiotiskt av dom. bra Paulina 🙂

    Reply
  111. Sara september 4, 2010 at 10:57 e m

    Asså Gud vad jobbigt det här är, dina provoceringar leder ingen vart paulina. Men jag förstår, det är dina åsikter, får väl respektera dem..

    Reply
  112. angie september 5, 2010 at 12:39 f m

    U GO GIRL!!!

    Reply
  113. Alex. september 5, 2010 at 12:52 f m

    Man kan inte jämföra en MÖSSA med en SLÖJA?!
    MÖSSOR har ingen RELIGÖS betydelse det är bara en accesoar som man har när det är kyligt ute. SLÖJAN har däremot en RELIGÖS betydelse och det är inget man kan ta av sig bara för att man inte kan skaffa jobb. OM JAG VAR EN MUSLIMS KVINNA så skulle jag behålla den på mig för att visa att jag har SJÄLVRESPEKt och jag gör detta för GUD och ingen annan. OCH OM NÅGON SKULLE DÖMMA MIG FÖR mitt utseende,RAS eller RELIGIOn så skulle jag bara tycka att personen är ytlig.

    VISSERLIGEN SÅ ÄR DE FLESTA ”MÄNNISKOR I DETTA LAND” YTLIGA (trodde att det var kunskapen man gick efter),TYVÄRR

    Reply
  114. Emme september 5, 2010 at 11:32 f m

    Du har helt rätt Paulina!! Jag blir f*n rädd för människor som skriver saker här. Men alla har sina åsikter med vissa är lite dumma…

    Och en liten fråga till alla som skriver dumma saker till Paulina och hatar henne osv.. Varför läser ni hennes blogg då? Det visar ju bara hur tråkigt liv ni måste ha, eftersom ni går in på en persons blogg som ni hatar och kommenterar massa dumma saker. Allvarligt.. Och våga visa vilka ni är, skriv inte Anonymt det är ju såå 2003 🙂

    Reply
  115. Anonym september 5, 2010 at 3:07 e m

    gud vad lyx att du bara kan tänka ”nä jag är sugen på att fara utomlands blir nog att fara imorn”. btw, vart har du köpt den där bikinin?:D har frågat förut men fick inget svar. Älskar dig och din blogg, ska rösta på dig i blog awards!

    Reply
  116. josefin september 5, 2010 at 3:17 e m

    ååå vilken fin bild Paow! 😀

    Reply
  117. marre september 5, 2010 at 3:19 e m

    jag bor och jobbar i alanya, om du ska dit. kan visa massa bra ställen för både party och shopping!

    Reply
  118. Olivia september 5, 2010 at 9:16 e m

    Nä, sant! Jag som kund skulle INTE vilja att personalen som tog i mot mig hade slöja. Tycker faktiskt inte att det ser trevligt ut alls. Inte på NÅGON oavsett anledning till varför man har den!!

    Reply
  119. stajjny september 6, 2010 at 3:49 e m

    Vissa av er som kommenterar har lägre intelligensnivå än grannbarnen. Och då är det fan illa! Ut i världen med er, istället för att sitta i trygghetsburen och tro på allt ni läser i media.

    Reply
  120. Maria september 7, 2010 at 10:17 e m

    Villbara informera dig om att jag har fått vartenda jobb jag har sökt, alla mina arbetsgivare har rekommenderat mig och jag har inte haft några som helst problem genom hela min utbildning (universitets nivå) – och jag har slöja och täckande klädsel.
    För dom som haft mindre tur – bara för att det ÄR så att dom med slöja har svårare att få jobb, tycker du att det ska få FORTSÄTTA så?
    Man väljer själv om man vill se alla nackdelar eller fördelar med något – som din pappa t.ex. Genom att anlita en tjej med slöja så kanske hans muslimska kunder känner sig mer ”hemma”. För muslimer är en stor folkgrupp idag som säkerligen är en andel av din pappas kunder.

    Reply
  121. amanda september 7, 2010 at 11:49 e m

    förstår inte varför folk bryr sig så mycket om hur andra ser ut. Jag tror nog att vi som lever i den yngre generationen är mer öppen för annorlunda stilar och att de bara bli mer och mer vanligt med piercingar, tatueringar, slöjor och hur mycket det nu finns. Förstår faktiskt inte hur en kvinna med slöja inte skulle kunna få jobb i en butik. Min killes pappa äger en butik och enligt han så anställer butiker helst inte folk med piercingar, hår som är färgat i tex rosa, rött, grönt osv och heller inte folk med slöja. Dom vill ha ”neutrala” personer för att deras kunder inte ska känna obehag eller liknande. Men helt ärligt så tycker jag att folk kan få se ut hur dom vill och att vi bara behöver acceptera det mer. Vem bryr sig egentligen om någon har en piercing i näsan, läppen, öronen. Eller om folk har slöjor eller har färgat håret i en annan färg en vad som anses vara ”normalt”. Hur skadar det er andra på något sätt att folk ser ut som dom vill? Tycker bara det är skrämmande att folk verkligen lägger ner tid på att bry sig om hur en person ser ut.

    Reply
  122. Elin september 9, 2010 at 6:00 e m

    alltså det är ju sant det är det!
    Det borde inte vara sant men det är det!

    Reply
  123. Rebecca oktober 2, 2010 at 9:50 e m

    har en likadan bikini!

    Reply

Leave A Comment

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *