Att se saker på nya sätt…
Det här har jag ägnat flera timmar åt. Googla, jämföra och lära mig. Att försöka att se saker på flera sätt. Att vända och vrida på olika synpunkter, läsa. Hur började allt? Jag förstår inte, men jag försöker att öppna ögonen för nya saker.
Jag personligen tycker att Jimmy Åkesson äger sönder Mona Sahlin i många fall (inte alla). Fast Jimmie Åkesson äger alla som debatterar mot honom. Jag kan delvis förstå varför SD inte är ett omtyckt parti, om dom ändrar sina punkter en hel del så skulle dom vinna. Det är jag helt säker på. Någon som håller med mig?
(Visited 47 times, 1 visits today)
Magdalena
Kolla in bloggen och gissa vilken känd bloggerska det är som har lagt ut lite privata bilder. Den som gissar rätt först får en länkning! 😀
matilda
vad använder du för smink??
Ana
Hej Paulina,kan förstå hur du tänker.Men Sverige tar inte bara emot ”invandrare” sverige hjälper människor från länder där folk dör varje dag,jag tycker inte man ska sluta ta in folk till sverige men jag tycker heller inte att dom som kommer in ska sitta och leva på socialen eller på andra människors löner men det måste också finnas möjligheter för folk som inte kan svenska eller inte har jobb eller vad det nu kan vara att kunna lära sig språket att få jobb lägenhet o.s.v vilket det inte finns nu.Man löser ingenting genom att sluta ta emot invandring,det finns folk som är ”helsvenskar” också som inte har jobb elr lägenhet och som också lever på socialen.Men du försök att förstå,männskor som kommit till sverige har säkert flytt från krig elr andra ”katastrofer” och ja förstår inte hur du tänker när du säger att alla invandrare ska skickas tillbaka till ditt dom kom ifrån.Det betyder alltså att du vill att din pojkvän ska skickas till chile du har säkert kompisar som kommer från andra länder,du säger att du vill att dom ska tillbaka ditt dom kom ifrån.Du kanske inte är rasist men du har heller ingen bra motiv till det du står bakom !! tänk innnan du skriver. Annars grym blogg 🙂
lisa
själva mona shalin suger på tala! men hennes värderingar är så mycket bättre än hans.
Ana
fel kommentar skulle till ett annat inlägg
pust...
förstår verkligen inte jimmy och hans idiotiska parti.
95 % av alla utlänningar i Sverige finns inte ens med i brottsregister.
de resterande 5% har bevisats vara lågutbildade, bor i samhällen som är avskilda från den vanliga allmänheten (ex. rosengård) osv.
för att 5% av utlänningarna är dumma i huvudet så ska inte 95 % behöva lida…
så jävla tråkigt att det finns så sjukt dumma svenskar i det här landet som inte kan lägga ner sin stolthet, kliva ner från sina höga hästar och inse att alla människor är likadana. det finns idioter i alla länder INKLUSIVE svenskar. my god, fattar inte ens att man ska behöva förklara sådana här saker för folk. Svenskar är inte bättre än andra, face it!
jag själv är svensk och ser bara människor för vilka dem är inte vart dem kommer ifrån.
jag skyller inte mitt lands brottslighet på utlänningar. människor gör fel, människor är idioter, människor borde straffas.
Johannes Niklasson
Gå i skolan istället, där lär du dig hur det fungerar, hur Sverige fungerar som land, bakgrund och det du behöver för att faktiskt kunna bilda dig en vettig åsikt (säger inte att det inte kan vara SD) men du som inte har minsta utbildning om politik borde bara vara tyst för du kan ingenting om det här och kan inte förstå det och komma med riktiga åsikter när du inte ens vet hur Sverige funkar.
Korkad som du är såklart tycker du Jimmie ”ägde ut” Mona, för det är ju vad du är, antagligen SD:are. Du är grymt korkad. SD är naiva och främlingsfientliga. Åk till skolan för fan och lär dig något.
Evelina Nilsson
När dem pratar om adoptioner och Jimmys argument är att
fler adopterade utlänska barn skulle ta livet av sig, det är ju helt absurt!
Anonym
synd att man inte kan rösta på utseende då hadde jimmy vunnit lätt =)
han är sjukt sexig
tur att han har ett bra parti också SD 2010
Lisa
Haha e du seriös? Han blev själv ägd i morse av självaste Gudrun Schyman hahaha. Tragiskt!
Julia
Usch va tråkigt 😛
En tjock katt i en smal värld
Se den från igår istället, Jimmie vs Gudrun. Humor på hög nivå.
THIS IS SEX - BLOGGEN OM SEX!
Sveriges problem är inte att vi tar in invandrare. Problemet är att vi inte har resurser att hjälpe dem som kommer hit. Vi har inte pengar till att ge folk den utbildningen de förtjänar när vi släpper in dem. Detta skapar klyftor och t.ex bara språket är/blir ett stort problem.
Även att de kanske måste ta hjälp av bidrag för att de inte har någon utbildning som de flesta jobb i Sverige kräver.
This is sex – Bloggen om sex, känslor, förhållanden och allt som rör ämnena!
// Thisissex.blogg.se
Anonym
HAHA låt mig skratta jimmie åkesson skämmer ut sig fullständigt, han blir dissad på varenda sak han säger och måste avbryta Mona Sahlin för att hitta på skit som inte ens hänger ihop!!!
sanna
mona sahlin har rätt inte den där jimmy!
Anna
hej 🙂
ville bara skriva att jag håller med Ana väldigt mycket 🙂
och jag tycker det är otroligt synd att SD är så stora, då de som sagt vill att man inte ska hjälpa folk från andra länder, flyktingar eller att adoptera barn som behöver det.
och sverige är ju inte precis ”fullt”. det finns hur mycket plats som helst för fler människor, och det finns även pengar.
alla måste hjälpas åt.
och att han säger att ”vi hjälper folk bättre på plats”, det stämmer inte. om man bor i ett land där det är krig och död överallt så hjälper det inte att skicka ner lite pengar. det de behöver är trygghet.
och jag tycker du ska fundera mycket på vad du skriver om politiska åsikter innan du publicerar det. så du verkligen skriver det du tycker, för det finns många som blir påverkade av dig 🙂
Ha det så bra. Anna
Anna
det är bättre, enligt mig, att hjälpa flyktingar med pengar än att lägga skattepengar på typ kungahuset. ville bara lägga till det 🙂
lisa 13 år
hur kan du tycka att han ÄGER ut henne?
hur kan du inte hålla med om att europa måste jobba tillsammans för att hjälpa de utsatta?
när mona tar det lugnt och försöker prata svettas jimmy och avbryter i varannan mening?
jag blir tacksam för svar för jag försöker verkligen förstå vad du ser i hans del av debatten.
ett sverige utan invandrare? grått och trist.
om alla skulle behandla alla som om de var lika mycket värda så tror jag inte att invandrade skulle känna utanförskap, och därmed färre kriminella?
för man föds ju inte dum om man föds i t.ex Irak?
lina
FORTSÄTT KASTA TOBLERONE PÅ KÄRRINGJÄVELN!
Anonym
Din dumma, blåsta smygrasist, du är efterbliven. Mer efterbliven kan man inte bli. du sitter o leker att du vet vem Mona Sahlin är och vad hon gör o vad hon pratar om, men du vet inte ett skit. Du är typ 12 år och leker att du vet vad politik är. Du får inte ens rösta. Tänk på det du skriver i din blogg för det finns säkert invandrare som läser din blogg o inte gillar det du propagerar för. och har du tänkt på att din pojkvän, HUGO, är halv CHILENARE? Du är en iq-befriad skitunge som har hela europa mellan dina tänder. Men du är så blåst att du inte ens fatta vad jag menade med det..eller? O det här säger jag inte bara för att jag själv är svartskalle, det här säger jag för din skull så att du inte skämmer ut dig. O det finns säkert flera där ute som tycker som mig, o då menar jag både svenskar o invandrare, men ingen pallar kommentera din skämiga blogg. Vadå…vad är det som är så bra med jimmie Åkesson? Han skämer bara ut sig när han säger ”Men jag är inte rasist. Jag har inget emot invandrare” men ändå så vill ha få bort invandrare? Hur går det ihop?
Anonym
o jag håller med om att Mona sahlin inte är så bra, men bara för att hon är dålig så behöver du inte snacka så mycket om hur bra SD är-
Kristin
Hej Paulina!
Du är bara sexton så jag tänker inte vara för hård eller ha för höga krav på dig. Det är dock bara en liten grupp svenskar som håller med SD och tycker att Jimmie Åkesson är en bra talare. Mycket av deras politik bygger på snedvriden statistik och rena fakta fel, för att inte tala om skrämselpropaganda. Många av SDs representanter är gamla nazister och de döljer sin rasism i ”patriotism”. Var hade USA varit utan invandring? 1 miljon svenskar invandrade till USA och det har ju gått rätt bra för USA ändå…..
Utbildningsnivån hos SD sympatisatörer är väldigt låg. Vill du verkligen vara så lika rädd som SDarna? Det finns inget farligare än okunskap. Du verkar vara en sympatisk och ödmjuk ung kvinna hur kan du vilja förknippas med sån low lifes som Sverigedemokrater?
Man måste inte tycka om Mona Sahlin men SDs politik har ingen verklighetsförankring.
Lycka till med jakten på sanningen 😉
Anonym
den dagen då du förstår politik, det är den dagen då SD inte finns längre o då jimmie åkesson är döende o bor på ålderdomshem
Daniela
förhelvete kan hon sluta avbryta honom. GAAAAAAAAH
ella
förstår mig inte på sånt här riktigt, vill förstå eftersom det har en stor del av sämhället idag. Men det jag förstår är att SverigeDemokraterna är rasistiska och älskar sitt egna land, Sverige.
Jag förstår hur Jimmi kan tänka så, jag själv har funderat många gånger på detta:
* Efter jag gått ut gymnasiet kommer det finnas jobb åt mig då?
* varför tar man in mer o mer invandrare när arbetlösheten ökar?
* Det är många fall där det är invandrare som förstör och vandaliserar i det svenska samhället.
Men vi svenskar är verkligen bortskämda, vi har det jätte bra. jävligt bra.
Om en person skulle växa upp i sitt land, t.ex. afghanistan med lidande, hungernöd, bli våldtagen av sin pappa, eller nerslagen varje gång man gör minasta lilla fel…
Då är det väl bättre att vi svenskar som dränker oss själva i lyx. vi är blinda, vi kan inte se hur vi lever.
Jag har varit i många länder och upplevt fattigdom, varje gång jag ser ett övergivet barn som står med sina stora tiggande ögon framför mig vill jag bara ta hem henne/honom och sköta om personen.
Eftersom det finns många som inte tycker om att det kommer invandrare till sverige, känner de sig ovälkomna. alla människor vill känna sig älskade, få vänner, stöd osv. Om man som invandrare känner sig ovälkommen blir man knäckt. Man hatar ”svennarna” eftersom de skriker ” blattejävel åk dit du kom ifrån” efter ryggen på en.
Om bara människor skulle komma överens och försöka hjälpa varandra istället för att skapa orättvisor, skillnader mellan svarta vita, invandrare, tjocka smala osv. så skulle allt bli så mycket lättare.
Tack för mig.
Skriv gärna om ni håller med eller inte.
ella
förstår mig inte på sånt här riktigt, vill förstå eftersom det har en stor del av sämhället idag. Men det jag förstår är att SverigeDemokraterna är rasistiska och älskar sitt egna land, Sverige.
Jag förstår hur Jimmi kan tänka så, jag själv har funderat många gånger på detta:
* Efter jag gått ut gymnasiet kommer det finnas jobb åt mig då?
* varför tar man in mer o mer invandrare när arbetlösheten ökar?
* Det är många fall där det är invandrare som förstör och vandaliserar i det svenska samhället.
Men vi svenskar är verkligen bortskämda, vi har det jätte bra. jävligt bra.
Om en person skulle växa upp i sitt land, t.ex. afghanistan med lidande, hungernöd, bli våldtagen av sin pappa, eller nerslagen varje gång man gör minasta lilla fel…
Då är det väl bättre att vi svenskar som dränker oss själva i lyx. vi är blinda, vi kan inte se hur vi lever, tar emot dessa barn som skulle ha ett förjävligt liv. Men grejen är att vi måste lära oss acceptera dem när de kommer till vårt land.
Jag har varit i många länder och upplevt fattigdom, varje gång jag ser ett övergivet barn som står med sina stora tiggande ögon framför mig vill jag bara ta hem henne/honom och sköta om personen.
Eftersom det finns många som inte tycker om att det kommer invandrare till sverige, känner de sig ovälkomna. alla människor vill känna sig älskade, få vänner, stöd osv. Om man som invandrare känner sig ovälkommen blir man knäckt. Man hatar ”svennarna” eftersom de skriker ” blattejävel åk dit du kom ifrån” efter ryggen på en.
Om bara människor skulle komma överens och försöka hjälpa varandra istället för att skapa orättvisor, skillnader mellan svarta vita, invandrare, tjocka smala osv. så skulle allt bli så mycket lättare.
Tack för mig.
Skriv gärna om ni håller med eller inte.
johanna
Håller så med!!! Sibel, Rosanna och Hugo; ha så kul i era hemländer!! 🙂
Du är ju trög på riktigt.
Lilly
Hon sa Jimmie Åkesson hela tiden.
Sandra
Seriöst, varför är så många emot Mona Sahlin? I dessa klippen visas ju bara mer och mer att det är hon som har hjärna, iaf av dessa två politiker. Och Paow, lilla lilla 16åring, jag är så glad för att du inte får rösta i år. Skäms du inte? Är det inte jävligt skamligt att sverige demokraterna ens existerar? Överklasskärring är du och det får du gärna fortsätta med, du som har råd att åka utomlands flera gånger om året – invandrarnas (som du genom dina åsikter till sd inte tålererar) hemländer. Jag tror inte du kan tänka riktigt, Paow. Jag klandrar dig inte, du är ju både outbildad och 08 (egentligen är de båda samma sak, men det fattar du la inte?) Hoppas du får i dig lite vett till nästa valår. Hej!
Julia
Får väl börja med att skriva att jag älskar din blogg, för den är trots att jag inte har samma åsikter som dig den bästa bloggen 😉 Mona är bäst på att prata, hon är den enda man förstår vad hon säger, fast sen så är hon allt lite crazy 🙂
De där med att sverigedemokraterna är emot abort och de där med adoption är ju helt galet, Om vi inte får göra abort blir de ju fler oönskade barn som adopteras bort och om de inte går att adoptera.. vad ska då ske med barnen? (jag är dock inte så jätte inne på vad sd vill men jag tänker utifrån debatten, så sorry om de blir fel, rätta mig gärna 😀 )
Och sen så att vi ska sluta ta in invandrare? WTF?? Jag ska allt sätta denna Jimmie i ett land där det flyger bomber istället för fåglar, ta alla hans pengar och allt som tillhör honom, han ska varken få nåt hem eller kläder, kanske operera honom till kvinna så alla kåta gubbjävlar kan få våldta honom. Sen när han frågar mig om hjälp tänker jag bara yttra mig med dom fina orden: Det kostar så mycke.
Hanna
Del 2, 05:32 Det är klart som fan att vi har kapacitet till att ta emot fler flyktingar! Dock måste det styras upp bättre. Jimmy Åkesson har skruvade åsikter och jag förstår allvarligt inte hur han tänker. Hur kan man tycka att en person som inte har vettiga argument om ett viktigt ämne, ”äger” en debatt mot en person som möjligen inte är charmig och som saknar förmåga att debattera rätt men som har vettiga, konkreta argument och klok politik?
Är inte Socialdemokrat men ska jag välja mellan SD och S så är S ett självklart val! Hur puckad får man bli? Tycker inte JÅ om kebab? Har han inga vänner med utländsk bakgrund? Släng dig i väggen JÅ och ägna dig till något som du klarar av, gatusopning kanske?
MS.RIGHT
Jag håller inte med dig. Jag tycker själv om vänster partie och tycker varken om Mona eller Jimmy. Men jag tycker inte att det är rätt att ett parti som bygger på invandrarfientlighet ska komma till riksdagen. Jag är själv född och uppvuxen i Göteborg. Jag lever som vilken annan helsvensk som helst, jag anser mig vara lika svensk som vilken annan svensk som helst. Ska jag då inte ha samma rättigheter som de, ska jag behandlas sämre för att mina föräldrar kommer från ett annat land eller ska jag tvingas leva utan mina föräldrar för att de inte är svenskar.
Det finns människor som flyr undan krig och annat elände och får ett bättre liv i Sverige. Det är tur att människor som du och jag har haft turen att födas här och leva ett lugnt och harmoniskt liv men det kunde lika gärna varit någon av oss som flydde undan ett krig och sökte uppehålls tillstånd i Sverige. Man bestämmer inte vart man ska födas. Visst jag tycker inte att det är rätt det finns invandrare som kommer hit och lever på social bidrag och som inte lär sig det svenska språket och den svenska kulturen men tänkt på att det är få invandrare som får en bostad i ett visst område och ett bra jobb pga att de har ett utländskt namn. Det har visats många dokumentärer om detta. Det var b.la. en kille vars pappa hade fått ett jobb i ett område där det bara i princip bor svenskar så de hade valt att flytta dit och hans lillebror jagades av rasister. Om du tycker att detta är rätt så borde du rösta på SD. Den familjen orkade inte bo kvar där pga människor som Jimmie Åkesson.
Du säger saker och ting utan att ha någon kunskap i ämnet. Om du sätter dig in i ämnet så kan du se att EU har ett jordbruksstöd som är tt visst antal procent av hela deras inkomst. Det betyder att Sveriges pengar också finns med där. Dessa pengar går till jordbrukare i Europa och många av de stora fiskföretagen åker till Somaliens kust och fiksar med sina stora båtar. Lägg märke till att de använder Sveriges pengar. De stackars fiskarna i Somalien får inte tag i någon fisk med sina små mini båtar. Så för att kunna försörja sina familjer blir de antingen pirater eller så söker de uppehålls tillstånd i Sverige eller andra länder. Och du och sånna som Jimmie vill inte ha de. Varför stjäl ni deras fisk då? Det är ju ni som tvingar de att komma hit eller på något annat sätt hitta en väg till att överleva. Du säger att Mona Salin är dubbelmoral men detta är vad jag kallar för dubbelmoral.
Det lustiga är att rasister som Jimmie ( för du kallar ju dig själv inte för rasist) tror att invandrarna har de bästa jobben och tar svenskarnas jobb och att utan de är det mycket bättre. Vem skulle arbeta som städerska. Det allra största problemet är vad svenskarna skulle äta. Varken pizza, kebab, pasta, thai mat, kina mat eller sushi är ju svenskt. Jag själv tycker att det är finare ju fler kulturer det finns inblandat, precis som det är bättre att se saker och ting från flera olika synvinklar. Människor som Jimmie är trångsynta, vilket är synd.
Under 1800-talet utvandrade många sveskar till Amerika. Där blev de accsepterade som amerikaner och de kallades inte för invandrare. Varför kan inte Jimmie och de andra ta lärdom från de. Bara för att deras förfäder inte blev sämre behandlade än amerikanerna och för att de inte utestängdes från resten av samhället så har de en jävligt stor käft nu va!
Sofie
Jag kan delvis förstå varför du är sjuk i huvudet, måste vara dina föräldrar. Den där pannan hade ändå inte så mycket inom sig. Sluta säg emot dig själv, du är inte en omtyckt person på några sätt, om du ändrar din panna och hela dig själv och insidan en hel del så skulle du kanske vinna några hjärnor som skulle tycka du var OK. Det är jag helt säker på. Någon som håller med mig? ALLA gör det så jag behöver inte ens fråga – VÄX UPP tjejen. Sluta låtsas du kan, lär dig att utöka dina språkliga erfarenheter för du skriver like crap också. Det ända du kan säga är ”SD är bra och dom hade lätt vunnit om det vore si och si”, ”mona sahlin är sjuk för hon är”…. Alltså… Vad argumenterar för/emot? Skaffa ett liv jävla nöt. För du verkar inte ha speciellt roligt liv nu.
PUSS PÅ SKINKAN, DESSIE VINNER ÖVER DIG PÅ ALLA SÄTT OCH VIS.
jenny
jag förstår inte hur man kan ha värderingar som säger att vissa människor (bara för att de tillhör en viss etnicitet) inte har rätt till trygghet. För det är trygghet vi ger dem genom att rädda dem ifrån en vardag bestående av krig och andra hemskheter. Jag blir riktigt ledsen och rädd av att höra att såna här åsikter. Det är sjukt.
Fanny
Mona har ingen aning om vad hon snackar om. Hon har inte bott i en invandrartät förort själv, så hon borde inte få yttra sig.
M
Håller helt med dej.
Visst, det skulle vara jättebra om hela Europa hjälpte till med invandringen osv, men nu är det inte så. Och Sverige kan väl ändå inte ta in alla? Hur kommer det bli till slut?
Ska hela Sverige bli som Rosengård?
Och ”Kristin” som kommenterat inlägget, borde ta sej en liten tripp till USA.
I många delar av USA snubblar man nästan på uteliggare när man går på gatorna. Och jag antar att det beror på ett par vanliga anledningar, så som överbefolkning och brist på resurser och jobb.
Men visst, om man tycker det låter bra så.. 🙂
Julia: SD tycker det är bättre att skänka pengar och resurser till de som flyr till grannländerna, så att dom kan ha de bra, vilket dom flesta gör. På det sättet skulle man kunna hjälpa fler än ”den lilla strimma” som kommer till Sverige. Kollade du inte på debatten överhuvudtaget?
oscar
men det har jimmy?
förstår inte hur man kan tycka någonting likt det han säger, alla som inte är SD:are vet at de flesta i SD är rasister, säger inte att du är det, tror snarare att du är lite okunnig/korkad.
han är en riktig rasist som inte borde få bo i sverige
Anonym
åååååååååååååh, Mona Muslim, bleh
Bella
Hej Paulina.
Jag förstår inte riktigt vad du menar med att Jimmie Åkesson ”ägde sönder” Mona Sahlin. Det enda Sverige Demokraterna’s politik bygger på är invandrarfrågan. Alla andra viktiga saker för Sverige då? Så fort programledaren bytte ämne tog det 40 sekunder för Jimmie Åkesson att komma tillbaka till invandrarfrågan. Det verkar inte alls som att du, Paulina verkar försöka se ur olika synvinklar om jag ska vara ärlig. Titta på del 3 av 3 (som du inte la upp) eftersom jag antar att du förstod själv att det inte alls är som du säger, att Jimmie åkesson ”ägde sönder” Mona. Självklart, finns det många kriminella invandrare i Sverige. Men svenskarna då? Och om vi säger såhär. Jimmie Åkesson blir stadsminister, och du, Paulina blir gravid… men du märker det efter 12 veckor. Du har inget jobb, inga pengar, du känner inte att du är redo att ha ett barn, men du får inte göra abort för nu har SD full makt. Skulle inte du må dåligt, att du inte kan ge ditt barn det du önskade. (Bara ett exempel)… Fortsätt se saker ur andra perspektiv, Paulina. Jag hoppas du lyckas, för att hylla ett parti vars politik endast bygger på rasism (och begränsad abort) är hemskt.
Du är söt, men snälla… läs på lite mer! / Gabriella
Emelie
Paulina, tycker du inte vi ska ta emot, tyskar, fransmän, amerikaner, norskar, och finlänningar heller, om de behöver hjälp? Jag vet inte hur du är men många som säger som du menar att det är invandrare från iran, irak osv som inte ”får komma in” men t.ex. folk från norden är helt okej
Linnea
Alltså jag kan tycka så här. Okej vi ska inte sluta ta in invandare MEN innan vi tar in fler invandrare så kanske vi ska hjälpa dem som redan är här och hjälpa dom in i samhället? eller har jag fel? Vi kanske ska hjälpa dom som redan är här en att ta in fler som oxå då kommer sitta på bidrag. När vi hjälpt dom andra så kan vi ta in några till. Sen kan jag tycka man ska inte behöva fly från sitt egna land!
Anonym
du är ju sjuk i huvudet. Haha jimmy? Snälla gumman, ägna dig åt det du är bra på ist. Skämma ut dig, hamna på sexsidor som 16 åring och bara vara allmänt blåst.
Nina
Mona Shalin, sicket jävla stolpskott!!!!
Fattar hon nått av va hon själv säger….Hon bryr sig ju mera om alla invandrare än svenskarna….Skit va störigt!!!!
Fin blogg förresten:)
Emilia :)
håller med Mona Sahlin jag!
Anonym
HEJJA MONA SALIN!!!!!!
Anonym
GOOOO MONA!!
julia
Jag förstår verkligen inte hur du tänker när du säger att Jimmie Åkesson äger Mona Sahlin. Då tror jag inte riktigt du förstår någonting av vad de snackar om.
Amanda
ÄLSKA julias inlägg, jävligt bra sagt haha! SUG K*K Jimmie åkesson
angelica
Håller med amanda !
Sug K*K jimmie
Sanna
JAG HATAR SD
fan jag är inte ens 15 år ännu men tänker jävligt mke mer än vad du gör
hur fan egoistisk är man inte när man inte vill ta in invandrare och låter dom dö i sitt land där det är krig ? JÄVLA IDIOTER fyfan vad sur jag blir
Sandra
Alla ni som tycker att vi borde ”hjälpa” invandrarna kanske borde fundera hur många ni själva känner som redan bor här alltså svenska som tex är arbetslösa & till och med hemlösa! borde vi inte hjälpa dom först???
:D
det är synd om jimmie åkesson, har är ju verkligen dum i huvudet stackarn
Matilda
En brist på intelligens är när man skyller ifrån sina egna brister på andra. Det kallas förskjutning. Det är en av kroppens egna försvarsmekanismer. Kroppen vill må bra och därför skyller man på andra och påstår att det är andra som är problemet.
Det Sverigedemokraterna gör är att skylla problemen som finns på invandrarna. De menar att det är invandrarna som är problemet. Att det är invandrarna som är brottslingarna i samhället. Det en intelligent människa skulle göra är att gå ett steg längre. Och ställa frågan: Varför är det just invandrarna som ofta hamnar i den sitsen?
Svaret är ganska enkelt. Sverige ger inte invandrarna just den chans de förtjänar. Fördomar har alla, det går inte att undvika i Sverige idag. Det är inte enkelt att komma till Sverige som invandrare. Du kan knappt få ett jobb om du inte har en jäkla utbildning. De tvingas ta jobb som kräsna svenskar inte vill ta.
Jag säger som Sahlin: Diskriminering finns, det är ett problem!
Och Paulina, vakna.
B
Mycket tråkigt att du delar deras värderingar. Mona Sahlin är inte sossarnas bästa ledare, men de står för att bygga upp välfärden för alla och för jämställdhet, medan SD är ett rasistiskt parti som vill ha kvinnan tillbaka vid spisen.
Elin
Kolla bloggen!
Berätta om första skoldagen!
Nya felsms!
http://mylifeinnorrland.bloggplatsen.se
😀
Sanna
usch, klarade inte ens av att se klart på hela första videon. blir förbannad bara jag ser mona sahlin. usch. vinner socialdemokraterna valet i höst flyttar jag utomlands!! Jag ska iallafall göra min plikt och rösta på sverigedemokraterna!
maria
så dumt. jag förstår verkligen inte hur du tänker när du säger att jimmie åkesson har rätt.. det enda han säger är att invandrare är skit och ska ut. Så att.. Alla dina kläder som du har, är allt svenskt? Är det enda du äter potatis och köttbullar, eller äter du kanske pasta, kina mat osv? tänk på det.. Invandrare har svårt eftersom dom kommer från ett annat land och det är inte så lätt att anpassa sig till det svenska samhället. Fattiga svenskar, gör EXAKT samma sak. Folk är folk, med olika personligheter, inte olika ras.
sofia
Jo men det är väl inte det som spelar någon roll? Jag känner en kille som lät kan dissa mig med skit snack? Men det betyder ju inte att han har rätt för det.
maria
hahahahah dör av skratt, jo vad hade USA vatt utan invandringen, jo ett land där man inte hade behövt ha med sig ett vapen så fort man går utanför dörren och inte hade behövt riskera att bli skjuten om man går in på någon annan tomt. och jo jag tycker att mona sahlin värkar vara en snäll och rättivis människa, men lilla gumman öppna ögonen och se verkligheten och flytta själv till rosengård så får du se hur kul det är
Sara
Vad tycker Hugo? får en känsla av att han inte är etnisk svensk? Inte så kul att ha en rasist-tjej eller?
Julia G
måste bara fråga hur du som ung kvinna kan tycka att deras argument är bra?
jag tror inte att det finns speciellt många, varken tjejer eller killar som skulle bli glada om i förbjöd abort i sverige. och hur kan man som kvinna vilja låta ett helt snevridet parti bestämma vad man får göra med sin kropp? att föda ett oönskat barn är nog värre än va d måga kan tänka sig.
och att kvinnans ”värde” ska sänkas är ju bara ett klart tecken på att det bara handlar om gamla gubbar som är rädda för att förlora makten och sin så kallad ”manlighet” om ni sympatiserar med ovanstående, kvinna som man så har ni verkligen inte mycket till ryggrad. jimmie åkesson har inga vettiga argument!!
vafan skulle sveriges sjukvård vara utan invandrare och vem skulle till största utsträckning leverera din morgontidning? dessa yrken domineras av invandrare. så jadu jimmie åkesson, om du får som du vill i framtiden så får du nog gå längre än till bervlådan för att hämta din tidning och du får nog bada i ditt eget bajs när du ligger på äldreboendet! hoppas du ser fram emot det! säger som mona: de sverige du fantiserar om har aldrig funnits!
tea
Ärligt talat jag vet att det är många kriminella i förorten o hit o dit men det är ju fan inte invadrarnas fel, visst ta bort ala invandrare och skicka hem dom men förorten kommer ju alltid finnas kvar vare sig det är invandrare lr svenskar som bor där att alla får åka hem till sina hemland löser inte probemen i förorten det är samhällets fel att det ser ut som det gör inte invandrarnas , ni som tror det måste ju fan vara dumma i huvudet för det är ju inte direkt som om araber, chillenare, kurder, kineser o.s.v tänker på samma sätt och är födda till kriminella det är ju just för att dom bor i FÖRORTEN som dom beter sig som dom gör du ser ju knappas en arab som är uppvuxen mitt i stockholm och har det bra ställt gå runt o bränna bilar osv.
Emelie
Jag är inte rasse, men jag tror det är många svenskar som känner sig rädda när dom går på gatan. Massa invandrar gäng rånar, misshandlar, trakkar på människor här i sverige. Det finns många svenskar som gör det också. Men det är patetiskt när någon säger Jävla svenne!! Vad ska vi vara? Vi bor ju i sverige. Och alla får svårare att få jobb yhug bajs
ngn
fy fan vad äckligt han snackar om invandrare, det äår sjukt att du inte hör.
Frida
Rösta på Sverigedemokraterna!
Anonym
hahahahaha snälla dom är rasister på en mycket hög nivå , dom har inga bra åsikter och allt dom säger är skitsnack!
Stefan
Kristin
Du har fel på varje punkt, du vet tydligen inget om SD. Utbildningsnivån inom SD är högre än inom övriga partiers, färre brottslingar på listorna (beroende på att SD är hårdare mot detta).
Det är rikdagspartiernas företrädare som inte lever i verkligheten, den statistik som SD visar är helt korrekt och är öppen att inhämta från landets tingsrätter. Sluta ljug!
Linnea
bara inte mona sahlin blir statsminister är jag glad 😉
Josephine
Han blev ju så sönderägd igår utav Gudrun! Han fick inte ens prata för han hade såå sopiga argument. Allt han hade och säga var att det var ”invandrares fel till våldtäckt” vilket inte stämmer.. Hans syn att se på saker är ju helt sjukt, det är INHUMANT! vi lever under 2010 inte under 30-40 talet, hur trångsynta kan folk bli?!
Vi i sverige behöver invandring! Vi har inte tillräckligt med folk på arbetsplatserna annars och vi lär oss utav att ta in fler.
Anonym
http://www.youtube.com/watch?v=dQiMghopvxE
tatiana
blablababababablabababa
Pillan
Jag måste fan kommentera det här inlägget!
Jag håller helt med dig Paulina! Mona har som nån skrev nog aldrig bott i en liten stad där alla invandrare håller på att ta över! Jimmy ägde helt och hållet ut Mona, satt och garva åt henne, de ända hon kunde säga va; Jimmy Åkesson… och därefter något dåligt försvar.
Hejja SD!
Upprörd
Mona Sahlin uttalar sig som om hon inte lever i den verklighet vi andra lever i. Flyktinghjälpen KOSTAR pengar för i helvete, resurser vi skulle kunna hjälpa våra äldre med, våra barn eller sveriges hemlösa med!! Invandringen ÄR FÖR STOR, hur fan kan hon sitta och säga annat??? – vi har inte kapacitet att ta in fler när de från förra året inte ens har lyckats integreras!! Svenskar hotas dagligen, blir misshandlade – välkommen in i tonåringes äckliga vardag! Och sen att vi ska ta vårt ansvar – jag tar hellre mitt ansvar och satsar på folk i mitt land? Och om hon nu pratar om att vi i europa ska ta gemensamt ansvar – hur kommer det sig att vi måste kompensera för att de andra inte vill??? Fy fan för er som sitter och säger att det inte är ett problem, ni sitter väl inne på östermalm och tittar ut genom era blinda fönster. FY FAN för er som kallar alla andra för rasister bara för att man har något att säga om invandringen. FAR ÅT HELVETE för er som inte vet! Paulina, du må få ta mycket skit, men du har också sett hur gatorna har blivit – jag håller med det mesta du säger och detta UTAN att vara en rasist för det har tamefan inget med raser att göra! Utan vart mina skattepengar som hade kunnat rädda våra sjuka istället går till. Att ni ens lyssna på Mona Sahlin, skam skam skam skam. Ni ska skämmas!
Upprörd
Paulina, fortsätt berätta hur dagens samhälle ser ut 🙂 Du talar för oss mindre som måste stå ut med skiten ingen annan jävel tycks se.
Emelie
Fan vad jag hatar Mona :@ Jävla tobleronefitta
zara
Jimmie Åkesson har aldrig ägt Gudrun Schyman i någon debatt. Tvärtom.
L I S A
mona sahlin borde lämna sitt skrivbord och bosätta sej i rinkeby med 4 ungar och 12tusen i månaden, sen kan hon börja snacka. det är varken rätt mot invandrarna eller svenskarna.. inte mot någon. vi måste kunna ta hand om de som bor i de här landen, och om vi inte ens kan ta hand om våra gamla och barn hur ska vi då kunna utbilda och ge jobb till de som kommer hit så de kan börja anpassa sej här i det svenska samhället?
Tea
Asså herregud, känns nästan lite töntigt att ens skriva här men iaf!
Man måste vara otroligt dum för att tro att Jimmie Åkesson ägde, haha! Och när ni säger att ”sverige kommer bli som rosengård ifall vi tar in mer invandrare”, då förstår jag inte riktigt. Har invandrare inte gjort någonting bra alls eller? tror ni inte svenskar kan vara kriminella? hallå, vafan spelar det för roll om man är invandrare elr svensk. Jag tror det hela är så överskattat, att man är kriminell för helt andra grejer. Det ser ut som ni inte har någon vän som är invandrare. Åh blir bara sur på det här asså. Och du som är ”upprörd”, när du säger att svenskar hotas dagligen, tror du inte det kan vara någon av ”ditt folk” som du nu skriver. Hur i helvete kan man ens ha sånna fördomar?!?!
Hanna
Upprörd:
Ingen ska skämmas för vem de tycker har rätt eller fel. Det kallas demokrati och yttrandefrihet. Du borde själv skämmas för att tycka att vi ska göra det. Du får jättegärna kritisera och säga vad du tycker angående politik och frågorna som tas upp. Självklart kostar flyktinghjälp pengar och invandringen är enorm, och angående integrerring så tar det tid. Man förändras inte även en natt, prova själv på att fly till ett land där stor del av befolkningen hatar dig utan att ens känna dig, ett land vars värderingar och livsstil skiljer sig totalt från den som du själv har växt upp med.
Du vill ta ansvar för folk i ditt land? Invandrarna är i ditt land, just deal with it. De är, enligt papper, svenska medborgare. Och det är väl förståeligt om vissa invandrare blir aggressiva när de hela tiden får ta emot skit av de som anses vara korrekta svenskar. Hur hade det känts om du själv fick leva med hatet, hoten och att hela tiden känna dig utstött?
Sverige har gjort ett underbart jobb, vi har gett flyktingar ett liv. Flyktingar som inte kunde bo kvar i sina egna länder av olika anledningar. Barn som har sett sina bröder, föräldrar och vänner bli skjutna, sprängda eller borttagna. Hade du inte uppskattat om ett land så fint som Sverige, med alla möjligheter som Sverige har att erbjuda, var villigt att ta emot dig och låta dig leva i en trygg närvaro? Av alla de invandrare och svenskar med invandrarbakgrund som jag har stött på har ytterst få sagt någonting dåligt om Sverige, och de är alla väldigt tacksamma för att Sverige lät dem komma hit. Samtidigt som svenska ungdomar klagar på allt som till exempel svenska skolor har att erbjuda, tycker invandrare är underbart. De får en bra utbildning och bra skolmat. I Sverige får de en chans att bli mer än bara en flykting eller någon som lever i rädsla för resten utav livet.
Nu blev det ganska långt så jag ska försöka avrunda. Men tänk dig att vara i deras situation. Försök en gång att förstå hur svårt det faktiskt är att integrera sig, eller assimilera sig till ett nytt samhälle. Jag vet, jag har själv varit i situation då jag flyttade utomlands och det var inte förrän när jag kom tillbaka till Sverige då jag insåg vilket underbart jobb vi har gjort.
Du är välkommen att tycka vad du vill. Men sätt dig först i någon annans situation.
Det var allt för mig.
Less
Du borde skriva hur gammal denna debatt är, för riktighetens skull, för Mona kommer aldrig göra om samma misstag igen 🙂
Riverwild
Varje våldtäkt med osvenska gärningsmän är en ofattbar tragedi för offret, dennes familj och vänner, som enkelt kunnat undvikas med en vettig flyktingpolitik. De politiker som bestämmer nu skiter fullkomligt i om ni svenska tjejer förnedras eller våldtas, bara de får behålla makten och kan tysta ner allt som händer kring ”flyktingarna” (inte ens 5% av ”flyktingarna” visar upp pass eller ID).
Schyman och Mona och alla andra politiker är helt förvaslösa mot Jimmie, det enda de kan göra är att avbryta honom eller babbla i munnen på honom för att hindra att han hörs. Jimmie säger det alla vettiga människor tänker men inte törs säga.
Även om det ”bara” sker EN enda våldtäkt/gängvåldtäkt av med osvenska gärningsmän är det en för mycket. Politikerna som tillåter detta är kriminella och borde straffas hårt tillsammans med brottslingarna. Bara Jimmie och SD ställer upp och försvarar svenska tjejer!
Stå på dig, annars gör någon annan det…
Hanna
Förlåt, jag sa att det var allt för mig men måste bara tillägga att om fler kommuner i Sverige tog sitt ansvar och tog emot några av de flyktingar som kommer så skulle ställen som rosengård, södertälje, etc inte behöva vara fulla av invandrare. Eller nej, hemska tanke…Vad/Vem/Vilka ska vi då skylla alla problem på?
Linn
Upprörd: Kan såna som du sluta snacka resurser, vi är förmögna att ta hand om de invandrare som kommer hit. Glöm inte att Sverige är en av världens största vapenexportörer, med våra vapen förstörs t.ex. irakiernas hem, med våra vapen blir många barn föräldrarlösa med våra vapen blir alltfler kvinnor änkor, med våra vapen tvingas dessa människor fly. Sverige måste ta sitt ansvar!
Apropå äldre, för att de äldre ska kunna få en inkomst så måste de unga jobba och betala skatt och då behöver vi invandrare, för svenskarna är alldeles för få och vi har för många gamlingar i detta land. Sen att man skyller arbetslösheten på invandrare är bara absurt!
Och till er som påstår att invandrare står för majoriteten av alla brott i Sverige: Ni har fel!! Gå in på BRÅ:s hemsida och läs! Det är svenskar som står för majoriteten av alla brott i Sverige. Det är enbart en minoritet invandrare som är kriminella, orka dra alla invandrare över samma kant.
Anna .
hon tjänar pengar på er era blåsta jävlar! låt bli och bry er i henne , jag menar hon skriver endast så för att få fler läsare för att hon vet nu att ni hatar när hon tar upp något om sd, och ifall hon nu är de så är hon nog så ”poppis” så man vet vem de är och kan lätt komma åt henne,den dagen lär hon inte gilla. de finns folk som kan skada dig gumman. akta för arga invandrare …
Berit
Jag fattar inte hur fan du orkar. Du ska inte ens rösta, sluta lek någon jävla politiker när du inte ens har en aning om vad ordet ens betyder. Du kan fortsätta med det du är bra på, att blogga. Men blogga då om saker du kan, inte saker du tror dig själv kunna. Detta har stigit dig själv över huvudet. Lämna det. Du saboterar för dig själv och du ser det inte ens. Sad.
dgsggg
människor som jimmie åkesson får mig att helt tappa all tro på mänskligheten. är det så här världen ska se ut så tänker jag fan inte vara en del av det. skäms otroligt mycket över att ens på i samma land som den mannen
Hanna
Argument 1: Det finns inte jobb nog till svenskarna, hur ska det räcka till invandrarna.
Ja precis, för det finns ju ett finit antal jobb i Sverige. Nu är vi 9 miljoner, när vi blir 10 miljoner är 1 miljon utan jobb, när vi blir 15 miljoner är 6 miljoner utan jobb. Precis så funkar det. Det är därför, i länder som Tyskland med 81 miljoner per, typ alla är arbetslösa och det går åt helvete!!!
Eller så är det så att vi svenskar inte gör tillräckligt mycket barn och att vår befolkning blir äldre och vi _behöver_ arbetskraft.
Argument 2: Adopterade barn från utlandet är mer självmordsbenägna- stoppa adoptionerna.
Eller hur! Precis som att vi svenskar överlag, i jämförelse med andra länder, är mycket självmordsbenägna (sanning). Så bojkotta oss också! Vi borde få sparken från EU, alla Svenskar tar ju självmord!
Eller så används statestik (var fan har dom fått den statestiken ifrån egenetligen?) helt fel här. Statisktiskt sett kan man alltid visa på det ena eller andra. Jämför vi brunetter och blondiner kommer det aldrig bli lika i självmordsbenägenhet, en grupp är alltid överrepresenterad när det gäller vad som.
Och hur fan kan lösningen vara att inte adoptera barn utomlands ifrån?! Man kan inte hitta en trend hos en så bred grupp (alla barn från alla andra länder utom Sverige) och döma ut alla efter det.
Argument 3 Invandrare är överrepresenterade i brottstatistiken.
Först och främst, visa mig denna statestik. Snälla någon.
Och må så hända att det är så, det är det här med statestik. Det har forskats på kopplingar mellan gräddfilsintag och brottslighet för att statistiken visar att det finns ett samband (under andra världskrigen sjönk gräddfilsförsäljning och brott gick upp – detta tolkas som att ingen gräddfil gör folk brottsbenägna istället för att krig gör folk mer sugna på brott, mindre sugna på gräddfil. Allvarligt, det fanns en forskaransökan kring detta samband).
Jag skulle vilja säga att människor som inte har det bra i Sverige, rent ekonomiskt eller pga utanförskap, är överrepresenterade i brottstatestiken. Sen är invandrare överrepresnterade i utanförskapet. Kanske vi ska ändra vår attityd så motarbetar vi problemen??!!!
cornelia
Jimmie är klart bäst. SD 2010 .. Mona muslim säger att landet skulle va grått och svart haha vad är de inte nu?
Skalman
Så extremt många korkade kommentarer här.
SD är inte rasister, de är ett av de partier som fick mest röster av invandrare i bl.a. kommunvalet 2006. 1 av 10 som röstar på SD är invandrare. SD skiter i etnicitet (var man kommer ifrån), de SD bryr sig om är hur man anpassar sig till det svenska samhället.
SD vill inte kasta ut alla invandrare, de vill däremot ge bidrag till de invandrare som vill flytta tillbaka till sina länder, så de kan göra det. Det är väl en win-win situation om inget annat?
SD vill bara begränsa invandringen till en liknande Danmark har, och detta är bara för att de invandrare som redan finns i Sverige skall komma in i samhället. Det är väl inget rasistisk med det? Både de invandrare som redan finns här och vårt samhälle vinner ju på det?
Flera av SD:s ”Höjdare” är invandrare, kolla bara på Dragan Klaric som är högt uppsatt inom SD, han är 1:a generationsinvandrare.
Även Kent Ekeroth som är SD:s internationella sekreterare är av judisk bakgrund, och bara det borde väl döda rasist/nazist ryktet som Aftonbladet försöker sprida om SD.
Tro inte så mycket om vad TV och Aftonbladet skriver om SD utan bilda en egen uppfattning genom att läsa deras partiprogram.
Aftonbladet är förövrigt en Socialdemokratisk tidsskrift, men det visste ni väl redan?..
Anonym
Håller med dej! Vissa punkter är överdrivna. Men vissa är riktigt bra
peessiii
Vi kan ju inte fortsätta ta in en efter en. Våra studenter måste ha jobb men det finns inga jobb till dem. Våra uteliggare behöver hjälp, men istället tas det in en massa människor från andra länder som ska få jobb och hem. Men för svenskarna som bott här hela livet och betalat skatt finns det ingen hjälp för längre. Jag har absolut inget emot folk från andra nationer/länder. Men vi kan ju inte hjälpa alla !
Linda C
Svar till alla som inte tror att invandrare som grupp begår mer brott än svenskar. Ni menar att ni inte kan använda Google, besöka SCB och läsa på Brottsförebyggande rådets hemsida? Ett exempel, från BRÅ 2002:
”Vad visar då de undersökningar som finns?
Invandrare, med den vedertagna definitionen att man är folkbokförd i Sverige men född i annat land, är överrepresenterade i brottslighet. Det är ett faktum. Utifrån undersökningarna kunde man beräkna (avseende år 1993) att knappt 20 procent av de anmälda brotten i Sverige begicks av invandrare. Mot bakgrund av att de som föll under definitionen invandrare då utgjorde ungefär tio procent av befolkningen (i dag är andelen 11%), handlar det om en överrepresentation på cirka två gånger.”
Om inte det är en kraftig överrepresentation vet jag inte hur man ska definiera en sån…
Det betyder så klart inte att ALLA invandrare är så, det säger ingen heller, men det är ett faktum och något bör man kanske försöka göra åt det…?
Anonym
du har en stark poäng i det här förstår inte alls irritation
F
Du har så jävla rätt. Du är stark som törs skriva om sånt här, det är ett känsligt ämne. Jag är inte rasist, har inget emot invandrare i sig. Det spelar ingen roll varifrån någon kommer, USA, Kanada, Irak, Frankrike eller varifrån som helst, när man tar in för mycket folk i ett land så blir det inte bra. Därför borde SD komma in i riksdagen för att stoppa den massiva invandringen, få Sverige på fötter och sedan släppa in fler, om det finns möjlighet till det.
johanna
Det som förbryllar mig är argumentet ”invandrare tar våra jobb”.
Alltså, helt ärligt, vilka jobb är det som invadrare främst har idag?
Jo, jobb som inte kräver någon utbildning eller vidare kompetens (detta för att de inte tillåts att faktiskt jobba inom respektive bransch som de är utbildade inom). Så lilla paulina kan ju kanske sätta sig i skolbänken igen så ska hon nog se att utbildning leder till jobb och så behöver hon inte va rädd att Hugo ska ta hennes framtida jobb 🙂
Anonym
du är ju dumma i huvud, nejnej det är inte okej att invandrarna kommer till sverige, men du åkte ju fan runt över hela alla svartskallarsland, du lever som en kung du, idiot. håll dig innanför sverige nästa gång, du är inte välkommen utanför!
SD !!!!!!!!!!!!!!!!!!
hahaha jävla äckel mona muslim som hon blir ägd av jimmy
ska bli roligt när sd vinner , kiss my ass äckel invandrare
Nattugglan
Paulina kära barn vad tänker du med? Tycker dina invandrar vänner och pojkvän som du? Jag förstår inte hur någon med utländskt bakgrund kan umgås med dig…Tycker de inte om sig själva? Är de inte stolta för sitt ursprung,för sina rötter? Skäms inte du det minsta när du sitter och säger att sd har bra åsikter??
Jag tycker så otroligt synd om dig. Du är ett barn som inte vet något ännu. Tillbaka med dig till skolbänken och sluta klanka ner på invandrare. Och sen Oavsett varifrån man kommer från så finns det alltid bra och dåliga människor i alla kulturer ÄVEN svenskar!
Visste du att det finns svenskar som lever på socialen…unga som gamla. Blev det en chock för dig nu?
Sen till den där pajas nissen, han är en riktigt natzipojke i kostym som försöker förfina sina åsikter.
Utländskt adopterade begår självmord, sänk aborten, stoppa invandringen osv osv…vem tror han att han är? Vanligt parti va..jo visst hmm.
Jag hoppas verkligen att hans framtida dotter gifter sig med en mörk snygg man så får han något att bita i..haha..De man förbjuder sina barn för vill de ha mer av!
Over and out
Paow hahahha
Det är exakt sådana människor som dig SD får sina röster av white trash, inte ens gått ut nian och IQ på 0. Lilla gumman vart någonstans knäcker Jimmie åkersson Mona sahlin?
Svar: White trash? Du är förmodligen just det eftersom du klankar ned på andras åsikter, utbildning och IQ (som du inte har en aning om…). Det är trashigt, inte att ha en åsikt som inte stämmer med din… Puss och tack för att du läser min blogg!
Mathab
Flabben på dig ditt luder. Alla dina vänner är ju utlänningar, varför umgås du med dom om du så tydligt är sverigedemokrat? pantade idiot… ps. Fyfarao vad du är lågklassig i din stil och f u l=)
martin
Du är modig paow, jag beundrar dig för att du vågar stå för vad du tycker. Du är ett jättebra föredöme, även för de som inte tänker rösta som du. Superpaow!
Anonym
titta på debatten mellan schyman och åkesson får se vad du tycker då.
Anonym
se debatten mellan schyman och åkesson får se om du ändrar uppfattning. åkesson saknar så mycket kunskap.
Anna
Det är inne att vara SDare, gör som jag och rösta på nåt nytt och fräscht och inte på de gamla trötta gubbarna och kärringarna i riksdagen – RÖSTA PÅ SVERIGEDEMOKRATERNA!
Anna
Jag tycker inte alls att han äger Mona. Han låter ju inte henne prata. Så fort hon börjar få något vettigt sagt börjar han tjabba. Hon låter däremot honom bli färdig med sina meningar.
Anonym
asså ja tycker att sd ska in i riksdagen, men de får inte bli för stora. och visst mona sahlin kanske är för invandringen men hon är feminist vilket är bra, och sverigedemokraterna är inga feminister utan vill helst trycka ner kvinnor, de är även emot homosexuella (allt sånt ska bort enligt dem). så man blir så himla kluven, men jag hoppas på att sd kommer in i riksdagen för det kan inte hålla på såhär, rosengård tex. det värsta är ju att invandrarna slipper undan med så milda straff. jag läste en sak på classe kinzakenzas blogg där de stog om en tjej som hade blivit svårt misshandlad av några invandrarkillar, hon dog nästan och en utav killarna fick 30 timmars ungdomstjänst! vet inte vad dom andra fick.. (förmodligen inget straff alls) hur sjukt e det inte då? hon dog nästan. hade vi kommit till deras länder och gjort något sådant hade vi blivit avrättade på momangen. utlänningar tycker att vi är mesar, och det är vi också. det är drf folk reagerar så starkt på exempelvis såna här inlägg som du skriver. helst ska man bara hålla käften anser folk.. men jag håller med dig på vissa punkter jag hatar att invandrare ska få bete sig hur som helst. men tycker att du bör läsa på lite om de andra partierna också. skulle sd bli ledande parti i sverige skulle vi kvinnor få det så mycket sämre, som ja skrev innan så trycker de faktiskt ner kvinnor och homosexuella…. puss på min favorit bloggare!
Anonym
Gå i skolan lilla flicka!!!!! Du har inte en aning om vad pratar om Paulina. 95& av invandrare är inte kriminella, men ändå är det ALLA som drabbad. SD ÄR IKTIGA RASISTER SOM ALDRIG I HELA SITT LIV TALAT MED EN INVANDRARE. SNÄLLA ATT DEM ENS SÄGER SÅ OM ADOPTERADE. DUMMA I HUVUDET.
Anonym
vAD ÄR DET PUNKTER DEM SKA ÄNDRA? MAN KAN JU INTE ÄNDA SINA ÅSIKTER HIT OCH DIT. ANTINGEN ÄR MAN EMOT ETT FOLK ELLER SÅ ÄR MAN MED DET. ANTINGEN ÄR MAN EMOT ADOPTION ELLER SÅ ÄR MAN FÖR DET. ANTINGEN RÖSTAR MAN PÅ SD ELLER INTE. SÅ HALLÅ?
Anonym
ATT JIMMIE ÄR SÅ TRÅNGSYNT OCH INTE TROR ATT DISKRIMINERING PÅ ARBETSMARKNADEN GÄLLAN INVANDRAR ÄR FAKTIST, SNÄLLA. TROR HAN INTE PÅ ALLA SAMMANSTÄLLDA STASTIKER SOM GJORT GENOM ÅREN DÄR ALLA VISAR SAMMA RESULTAT.
PAOW ATT GOOGLA OCH TÄNKA OCH REFLEKTERA ÄR INTE ETT SÄTT ATT SKAPA UPPFATTNING. TRÄFFA FLER UTSATTA SÅ LÄR DIG DIG AV DERAS ERFARENHETER
svar: Så du är politiker??
AD
DU KAN INTE SKAPA VERKLIG KUNSKAP GENOM GOOGLE. VERKLIG KUNSKAP ÄR GENOM ERFARENHETER GUMMAN, SKIPPA GOOGLE OCH LANDA PÅ JORDEN
ADsf
jIMMIE jimmie boy, du har sett upploppen i förorterna, men har du sett dem som inte är delaktiga i upploppen, är han hel stupido? Du har sett våldtäckterna och bränderna utförda av invandrare, men har du sett majoriteten som inte våldtar och bränner upp bilar.
Maria
Någon borde skjuta mona muslim,
Svar: Sådana här kommentarer kastar jag normalt sett, men tar med den för att visa att det dräller av folk som inte tänker alls (till och med mindre än jag själv) innan dom skriver… Som om det skulle lösa några problem? Som om någon förtjänar att dö för vad dom tycker. Jeeez.
ADsf
pAOW GOOGLA VAD ordet INTEGRATION betyder och assimilation. Jag kollar på debatten och blir sp FÖRBANNAT arg på Jimmie och hans gäng. Att adopterade är mer olyckliga och därför bör dem inte adopoteras från itlandet, vad tänker han med? Han och du glömmer de invandrare som inte är kriminella,
Glöm inte den personen som gör dig lyckligast just nu har chilensk blod i sig
ADsf
Jimmie är emot de mänskliga rättigheterna, att söka asyl är en mänsklig rättighet
ADsf
du har sån dubbelmoral paow . är du sk feminist och lägger ut klipp på stenkastning på kvinnor, så kan du ju inte hålla med SD som inte vill ta emot invandrare från bland annat mellanöstern. Det du la ut var ett klipp från en film som är en verklighetsbaserad historia som skedde i Iran för många år sen och som sker än idag. Mpnga iranier har flytt från iran för friheten som finns i europa. Att rösta påSD innebär en större risk att som som SORAYA i filmen du la upp inteh ar möjligheten att uppleva frihet. Det är inte invandrarna som är problemet , det är integrationen och de trångsynta människorna som finns här
Anonym
kollat endel kommentarer och det var ett pucko som skrev ” så du tycker inte att sverige ska ta in norskar amerikaner isf heller? ” de är ju självklart att man hellre tar in en norrman än en iranier/irakier? iranier/irakiers syn på kvinnor och deras religion är ju förfan helt jävla wicked. är man kvinna är man inte värd ett skit i deras ögon. de ser man ju klart och tydligt på kvinnorna i de länderna, de är tvugna att gå omkring med ett skynke och täcka hela kroppen och ingen hud får synas. de är så sjukt? sverige kommer ju bli som iran eller något om man inte sätter stopp på detta, men verkar som att folk vill ha det så? säga vafan man vill men det är tur att sverigedemokraterna finns.
Ida
HELT RÄTT!! JIMMIE ÄGER!!! 🙂
Ebba
*
*
*
*
Till signaturen LINN som skriver:
”Och till er som påstår att invandrare står för majoriteten av alla brott i Sverige: Ni har fel!! Gå in på BRÅ:s hemsida och läs! Det är svenskar som står för majoriteten av alla brott i Sverige. Det är enbart en minoritet invandrare som är kriminella, orka dra alla invandrare över samma kant.”
Detta är felaktigt, dels består Sverige av 8 miljoner svenskar (nordeuropeiskt ursprung), dels av 1 miljon utomeruopéer. Att riktiga svenskar är i majoritet är inte så häpnadsväckande således… Dock begår dessa utomeuropéer mer brott i sin grupp, än svenskar i motsvarande grupp (skulle man slumpmässigt peka ut 10 invandrare, respektive 10 svenskar, skulle invandrare var mångdubbelt överrepresenterade). Därför säger man att invandrare är överrepresenterade i brott.
Detta gäller dock inte samtliga folkgrupper – det är primärt afrikaner och mellanösterfolk som står för dessa siffror. Invandrargrupper från övriga Europa, Asien osv kvalar ej in här. Hur kommer det sig?
”För att de är fattiga och lågutbildade!” – FEL! Vissa folkgrupper är överrepresenterade oavsett bakgrund (och nu tänker jag göra vad vänstern aldrig, hänvisa till en källa, för det ska man ALLTID göra): http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet-1.421859
I Sverige slutade man registrera etnicitet vid brott på 90talet, siffrorna innan det såg ut såhär:
wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0003/13/dokument.html
Nu har det dock hunnit passera över 20 år med okontrollerad invandring, och svenska (och skötsamma utländska) ungdomar som nu lever i ghetton och blir utsatta – SD är inga nazister, fråga judarna som flytt från Malmö osv vilka de flydde från…
Ni behöver inte fråga föresten, här finns ett klipp som amerikanska BBC gjorde i Malmö för ett par år sedan:
http://www.youtube.com/watch?v=hLfJmBRpTn0
SD är det parti med flest invandrarrepresentanter – tänk på det före ni kallar dem för rasister. Här har ni en artikel som Blazej Lukasik skrivit:
http://www.newsmill.se/node/22423
Slutligen – till alla er som skriver att man bara ser svenska brottslingar på tv, det är för att den svenska journalistiken har ett hederskodex att inte skriva ut etnicitet för att det kan skapa rasism. Vill ni läsa etnicitet (detta inkluderar svenskar osv) på samtliga nyheter kan ni läsa följande:
http://www.politisktinkorrekt.info
http://www.frianyheter.wordpress.com
http://www.friatider.nu
Kom ihåg, ungdomar – IFRÅGASÄTT ALLA UPPGIFTER, KRÄV KÄLLA! Svälj inte ”man läser bara om svenska våldtäktsmän..”, media tillämpar censur för att förhindra rasism (vilket snarare göder den eftersom man upplever en konspiration gentemot folket)…
… slutligen, Sverige registrerar som bekant inte etnicitet vid brott, vilket gör att de ”invandrare” man ser i statstiken är personer med utländskt medborgarskap. I våra nordiska grannländer är man dock lite noggrannare med detta..
Där (Norge) har man ”upptäckt” att samtliga överfallsvåldtäkter de senaste 3 åren begåtts av UTOMEUROPEISKA INVANDRARE (samtliga – smaka på ordet!).
KÄLLA: http://www.dagbladet.no/2009/04/15/nyheter/voldtekt/innenriks/5759702/
Och att över 70% av de ”vanliga” våldtäkterna också begicks av invandrare (www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=802).
Hur tror ni siffrorna ser ut i Sverige?
Värt att nämnas är att Sverige, som ett av de länder i världen med högst asylmottagning, har Europas HÖGSTA VÅLDTÄKTSSTATSTIK (källa: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/flest-valdtakter-i-sverige_2803683.svd)
Och näst högst i världen (www.politisktinkorrekt.info/2010/08/06/sverige-tvaa-i-varldens-valdtaktsliga/comment-page-1/)
Vad tror ni att det beror på? Både Norge, Danmark och Finland har en BETYDLIGT lägre invandrarmottagning, och de redovisar siffror öppet. I Sverige vägrar man konsekvent, och hänvisar till ”rasism”. Det är svenskar som får lida, och det är HEDERLIGA invandrare som arbetar och gör rätt för sig som får ta smällen när riktiga högerradikala alternativ (Svenska Motståndsrörelsen osv) vinner mark för att folk blir desperata.
SD är ett demokratiskt parti, som vill hjälpa de som redan finns här och som VILL vara här. De som spottar på Sverige förbrukar sin rätt att vara här, det finns tiotusentals, hundratusentals, som skulle byta plats med denna.
Sverige blöder…
*
*
*
*
Ida
När slutade politik att handla om vad folket tycker egentligen? Det känns mer och mer som ett personval, Mona eller Fredrik.
Man borde sluta agga på politikerna. Enligt grunden BORDE en politiskt insatt människa vilja att så många som möjligt, ska få det så bra som möjligt! Ellerhur? Alla moderater, sossar, sverigedemokrater, kristdemokrater och övriga. ALLA borde vilja det bästa för hela folket. Helsvenskar som första generationssvenskar, missbrukare och chefer.
Det är väl det som är målet, eller? Att alla ska må bra och ha ett värdigt liv? Alla partier är ju i grunden bara människor som du och jag som har en åsikt om hur det Borde vara.
Jag är vänsterpartist. Men, jag uppskattar TILLOCHMED sd, för de VILL väl. De har bara en HELT annan väg att gå, än den jag skulle välja.
Det är vad jag tycker, om jag ska vara ”pk”. Är jag ärlig mot mig själv och tänker på vissa vänner jag har som är övre medelklass, och medlemmar i muf. De som går runt med backslick, henry lloydjacka och acneskor (som deras pappa som är egen företagare har betalt åt dom); jag frågar mig själv ibland, ”VILL han verkligen alla väl? Vill han att alla ska ha det lika bra som han?”. Och jag känner Alltid att. Näefan. Det VILL han inte. Det Bryr han sig inte om.
Tragiskt.
Tess
OKEJ, NU BLIR JAG RIKTIGT FÖRBANNAD.
allihopa, Paulina frågade om det var någon som HÖLL MED HENNE. Är ni analfabeter hela bunten eller ? 😉
Jag håller iallafall med, dig Paulina utom på en punkt, om SD ändrade några av sina åsikter skulle dom lätt vinna. NEJ, snarare om dom slutade ändra på sina åsikter :S Först var dom anti moskeé byggen i sverige fast nu accepterar dom det. Först var det stoppa invandringen nu är det minska. För ett icke svenskfientligt samhälle, RÖSTA ND 2010 !! NATIONALDEMOKRATERNA. Jag tycker att du ska överväga NDU paulina, NationalDemokratisk Ungdom.
Pusshej,
Tess
anna
jag håller med dig, 100 %. jimmie är en fantastisk debattör.
Anonym
Man märker att han inte är så erfaren. Kan inte ens svara på frågor, så jävla dålig politiker. Kan han läsa på lite så han åtminstone kan säga nått vettigt. Herregud vad han skämmer ut sig själv….och att inte göra abort? Då kan han lägga fram ett förslag att männen steriliserar sig istället så slipper vi. Asså herregud, hur kan man låta en totalt dum människa styra ett parti. Usch
mollan
SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD SD
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Sanna
Helt rätt paow!
Zanna
SD är ett välbehövligt parti i vårt samhälle idag. Jag är inte emot invandrare som människor och det är bara en dumförklaring av sig själv att säga att SD är rasister.
Precis som Jimmie säger så vill man faktiskt hjälpa de invandrare som kommer hit med ordentliga resurser och hjälpa andra på plats i sitt hemland istället för att låta dessa folkmassor få söka asyl vilket skapar rubbningar i ett fungerande samhälle.
Att Mona Sahlin är verbalt efterbliven med brist på verklighetsförankring visar sig klart i denna intervju. Hon bygger sina argument med hårda angrepp och att säga Jimmie Åkesson konstant för att sätta han i underläge eller vad det nu är hon vill.
Alla som vill begränsa invandringen är tydligen rasister, inskränkta och diskriminerar. Hm, låter verkligen vettigt. Sluta var så låtsats politiskt korrekta och våga säga vad ni verkligen tycker.
Är inte sverigedemokrat själv men jag anser att de har en del vettiga åsikter, till skillnad från ”högt i det blå” Socialdemokraterna och andra insnöade partier.
Christoffer
Håller med dig helt jimmy smeker sönder dom!!
Anonym
Det är bara korkat att säga att Jimmie ägde Mona. SD är antagligen det dummaste partiet i Sverige, det är såna som du, korkade obildade ungar, som tror på allt SD säger. SD har rätt i vissa punkter, men dom verkar inte ha koll på något!
Nina
FY FAN VA MÅNGA HÄR INNE E DUMMA/TRÖGA I HUVUDET!!!!!!
HON HAR ALDRIG SAGT ATT HON INTE TYCKER OM INVANDRANE I SIG, BARA DOM SOM INTE SKÖTER SIG, OCH DÅ RÖR VÄL INTE DET HENNES VÄNNER??? HON TYCKER INTE OM SVENSKAR SOM INTE SKÖTER SIG HELLER, MEN DOM FÅR INTE DEN HJÄLP DOM BEHÖVER FÖR ATT ALLA INVANDRARE TÄR PÅ SKATTESYSTEMET!!!!!
SÅ VARFÖR DRAR NI UPP HUGO OCH HENNES ANDRA VÄNNER HELA TIDEN?????OCH MONA SAHLIN ÄR DUM I HUVUDET….HON KOMMER ALDRIG SITTA SOM STATMINISTARE I SVERIGE!!!!INTE ENS SOCDEMOKRATERNA SJÄLVA VILL DET!!!HAHA….TYCKER ATT DET HÄR APRILSKÄMTET:MONA SAHLIN ÄR ÖVER NU!!!
OCH FOLKENS: VAKNA, FÖR HELVETET!!!!!!
Deeqa
jag bor i malmö typ 20 minuter ifrån rosengård och jag tycker han jimmie åkesson över driver riktigt mycket!!!! ganska många av mina klasskompisar är från rosengård och dom är inte såna som gör bränder och sånt shit …..
och jag har varit i rosengård flera gånger och alla som bor där är snälla och vänliga.
men jag fattar inte varför jimmie åkesson säger med andra ord att alla invandrare gör problem och sånt jag är från somalia och jag har aldrig gjort något så extremt :s.
t.ex en studie har visat att det bara är 5 % av alla invandrare som gör problem och sånt.. men varför ska dom andra 95 % straffas ? :S
tycker att ni ska tänka på det …
jag tycker verkligen INTE att paow är en rasist !
Paulin
Mona äger upp jimmie
xoxo
En sak jag stör mig på dig Paow ! är att det finns massor av bra och övertygande argument som många skriver om, varför SverigeDemokraterna har fel i många punkter om inte alla. Men du svarar bara på de som du vet att du kan ”äga” eller dissa, ha lite balls och svara på andras. Eller så kanske DU känner dig helt dissad av dem och du hittar inget att kontra med :S tkr synd om dig.
Mer än denna minuten tänker jag inte ägna på dig och ditt tomma liv, ser rakt igenom dig.
Svar: Konstigt, ge mig lite exempel, du som har så mycket substans i ditt liv…
owe ya
ÄR DU HELT SERIÖS DIN JÄVLA RASISTHORAAAA
Svar: Träffa mig och säg det där en gång till mig när du måste stå för vad du säger är du snäll… Du uppför dig som en barnunge, men det är du säkert. Tack för att du läser min blogg… Not.
min åsikt
paow, lite förvirrad På vilket sätt ägde jimmie upp Mona ? :S du måste vara blind och hörselskadad Jimmie gav idiotiska svar om att invandrare är hela sveriges problem och de ägnar 99% av sin tid med att få ut invandrare eller stoppa, whatevver, att de också glömmer viktigare saker som de som redan lever här och alla andra problem i samhället. Jag tycker att du borde tänka outside the box och inte bara se allt från ditt perspektiv. Jimmie gav svar som att invandrarna står för all brottslighet, vilket inte är sant någonstans.
NR 1 DET HANDLAR INTE OM FOLK UTAN OM INDIVID OCH INDIVID. FINNS SNÄLLA MÄNNISKOR OCH DUMMA, HELT ENKELT MÄNNISKOR SOM UTVECKLAS OLIKA OCH GÅR IGENOM OLIKA SAKER MEN MAN KAN INTE DRA ALLA INVANDRARE ÖVER EN KAM.NR2 BARA 5% AV INVANDRARE UTFÖR BROTT , OCH JAG TROR DU GLÖMMER ALLA SVENSKAR SOM OCKSÅ GÖR DET, DETTA ARGUMENT FÖRSTÄRKER MITT TIDIGARE, DET ÄR ATT DET HANDLAR OM INDIVID.
Den här videon kändes som om det var en battle, eller strid då , mellan goda i det här fallet mona och onda.
SVARA
matilda
helvete vad jag hatar sverige demokraterna… tur att svenska folket har vett. dom skulle aldirg kunna styra landet… jävla SKÅNINGAR
sandi
Svara på de här frågorna:
vill bara veta så jag inte dömmer dig
Är du rasist ?
Anser du att svenskar är bättre än andra ?
vill du ha ut alla invandrare ?
de som håller på sd kan man kalla rasister, så istället för att hålla på det sjuka partiet som vill begränsa antal utländska barn som blir adopterade borde du göra klart för alla andra din egna åsikt och då menar jag verkligen var TYDLIG OCH KLAR,
Svar: Du måste svara mig om du är läskunnig sen är du snäll, för hade du varit det hade du vetat svaren redan:
1. Nej.
2. Nej.
3. Nej.
KOMMER HELT KLART RÖSTA PÅ SD
haha please, det är nästan BARA invandrare som gör brått, kolla bara på min skola DEM ENDA SOM ÄR STÖRIGA, DEM SOM STJÄL , DEM SOM INTE LÅTER EN VARA, DEM SOM TAFFSAR HÅLLER PÅ ALLT, DEM ÄR INVANDRARE, ALDRIG HAR JAG SÄTT EN SVENSK GJORT SÅ PÅ VÅRAN SKOLA, AAAAAALDRIG, helt sjukt är så fucking trött åp detta så jävla äckligt trött på att invandrare visar noll jävla respekt ska verkligen rösa på sd och alla jag vet säger likadant VI ÄR FUCKING TRÖTTA NU FATTAR NI? ÄCKLIGA FUCKING IDIOTER
xoxo
Du svarar bara på sånna korta som min, BEVIS framför ditt ansikte. Du visste att du kunde ge mig ett svar och du nekade istället för att inse sanningen. Du tog den enkla vägen ut och sa ge mig exempel. Jag är ditt exempel , hahahahahha som sagt jag ser rakt igenom dig, hela ditt liv e en lögn och detta med invandring och sånt är bara ett sätt att underhålla dig själv …. behöver jag säga mer än det ? :S
Sandi
MVG i svenska , gick ut med 320 poäng, lite smartare än dig bara lite
Svar: Och ÄNDÅ kan du inte skriva en komplett och korrekt mening med…? Knappast så att man blir imponerad och känner sig avundsjuk på dina 320 poäng och att du är ”lite smartare”…
xoxo
oj oj oj visste inte att du blev så påverkad paow att du kände dig tvungen att radera mitt meddelande ? ! de lugnt, jag tar med mig hemligheten till graven
Julian
Jag tror att vi har glömt på vägen att alla är invandrare. Det bodde ingen i Sverige från början så även ”svenskarna” är invandrare. Vi glömmer det ibland och att invandrare bara är ett ord för sådana som invandrar till ett annat land. Vanliga människor …
Svar: Du spelar dum antar jag…? Nog för att det är vanliga människor, men du förstår väl vad som avses och inser väl att det trots allt är skillnad på en gäst och på den som tar emot gästen i sitt hus?
xoxo
någon känner sig träffad
Hanna
@Ebba: Du som har så mycket fina siffror till ditt case. Vadan detta ”Sverige blöder”?
Alltså ett klassiskt knep alla sådana här partier är att säga att det går åt helvete för Svergie. Vi har det skit. För att sedan skylla på några.
Sverige är världens tredje bästa land ffs!! Källa:
http://www.newsweek.com/2010/08/15/interactive-infographic-of-the-worlds-best-countries.html
Gå in på wiki och kolla awards Sverige vunnit. Som Stockholm vunnit. Är det för att vi blöder? Svensk ekonomi går så jävla asbra just nu och vi blöder? VAR?
Och sedan detta att använda statistik för någon form av politisk handling mot en folkgrupp. Hur jävla makabert är inte det? Det är helt sjukt att människor ska drabbas av andra människors beteende. Ser ni inte det?!
Att en hel folkgrupp döms! För våga inte säga att du inte dömmer ut afrikanerna när du ändå pekar på att de är överrepresenterade..
Hanna
Än bättre – kvinnor är kraftigt överrepresenterade bland långtidssjukskrivna!
http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:4BTDuhrN4Z8J:www.forsakringskassan.se/irj/go/km/docs/fk_publishing/Dokument/Rapporter/fk_redovisar/redovisar_2002_08.pdf+överrepresenterade+bland+långtidssjukskrivningar&hl=en&pid=bl&srcid=ADGEESiW1pQYQz3TgMZHQ4blU4ttIAqaP2_YL-iO5l17i6SHtJiaEcXPYvCMjCu5bxNVo259iK8L4gF4dWVXZ_QwWVpKGVcBU2GKcfdpO0ezG_Om4dxZIBb-vESja1a0MyvDK8QF9k6K&sig=AHIEtbToA-_cHJAZ5qbM-vgH3fOHToC3_A
UT MED KVINNORNA FRÅN SVERIGE!
Hanna
@Ebba: så jag vet att du gillar din statistik för du kan göra en massa skit med den och få folk som inte är dumma nog att fatta bättre att se din synvinkel.
Men man kan visa VAD MAN VILL med statistik. Its a fact. Ditt lilla googlande får ingen att rösta SD.
Hanna
Män är överrepresenterade som gärningsmän i kvinnomisshandelsfall. Eller förresten, män är överrepresenterade i alla fall av misshandel.
UT MED MÄNNEN FRÅN SVERIGE!!!
Anonym
Du fattar för fan ingeting. Jag vet inte om du säger dig gilla sd för att du vill provocera eller ifall du verkligen stödjer dom. Jag skiter egentligen i vilket, för du är lika jävla dum i huvudet i båda fallen. (Eller ah, lite dummare är du kanske om du verkligen stödjer sd och alltså är en jävla pantad rassebrud).
Förstår du inte vilken förebild du är till alla små dumma tonåringar som läser din blogg? Dom jävla korkskallarna kommer liksom ÅH JA BLOGGARPAULINA HAR RÄTT, FAAAN UT MÄ ALLA SVARTSKALLAAAAARRRRR. Well done liksoooom. Jag fattar fan inte jagjiowqjghjoöaolhgueawöhgouwehg…. orkar inte skriva nåt mer för jag blir så jävla upprörd så jag bajsar på mig så fort jag tänker på sverigefuckingdemokraterna. Och alla jävla rövhål som röstar på dom. Jävla mänsklighet!
Sofie
Paulina du skrev till någon ”Svar: Träffa mig och säg det där en gång till mig när du måste stå för vad du säger är du snäll…”
Det var inte mig du skrev det till, men jag hade gärna velat träffa dig och ta upp ett eller annat med dig 😉 är inte ett dugg rädd för dig din ointeligenta fuling. ska nog passa på att slå till dig litegranna också för du är så ap-trögg.
UT MED SD UR RIKSDAGEN – NI ÄR TOTALT INHUMENTA INKOMPETENTA MÄNNISKOR SOM LÄSER PAOWS BLOGG SOM KOMMENTERAR NI HÅLLER MED, LÅT INTE 45 TUMS PANNAN PÅVERKA ER – HON KAN INGENTING! (hoppas jag era föräldrar lär er tillskillnad från den här billiga tjejens billiga föräldrar)
Hanna
Svar till Sofie:
Jag har väldigt mycket emot SD, de förtjänar inte en plats i riksdagen, men lilla gumman man säger inte till folk att deras föräldrar är billiga. Vi diskuterar SD i allmänhet här, inte huruvida Paulina är intelligent eller inte, eller hennes utseende. Det är lite lågt i min åsikt.
line
hahahha skratt retande jimmy du suger !! Mona & Socialdemokraterna ni kmr vinna valet i år 🙂
Deeqa
HAHA men aså skit i SD dom kommer ändå inte vinna :).
Anonym
Enligt mig så kommer SD förr eller senare komma in i riksdagen, för det finns så otroligt många som verkligen håller med dom. Sen så tycker jag inte att det är rätt att bara kalla SD för rasister, då även vi svenskar får diverse öknamn och glåpord slängda efter oss (om man nu går in på den sortens rasism), vilket tydligen är helt OK, men som i mina ögon är helt jävla sjukt.
Linda
De som röstar på Socialdemokraterna är ju helt jävla fucking blåsta, kolla på henne bara VEM FAN RÖSTAR PÅ HENNE DRIVER NI ELLER. Antingen Moderaterna eller SD eller INGENTING ERA JÄVLA RETARDS
KK
Man får hopp om framtiden när en ung tjej som du orkar ägna sig åt politik och vågar skaffa en egen åsikt.
Hanna
Linda:
Jag röstar inte på HENNE jag röstar på partiet. Jag röstar på det som de står för. Valet är inget val angående personer. Hon må inte vara världens mest charmiga person men hon har bra principer, moral och etik för det är det som Socialdemokraterna står för.
Anonym
.
Nina
Men Hanna, du måste väl skämta???
Partiet och inte människorna som står bakom åsikterna??? Dom e ju för fan partiet!!!
Sorry honey, men det där köper jag inte….
nätmobbning
Jimmy vinner debatten tveklöst
ironi:
Maud olofsson
-Vi diskuterar integration ofta i riksdagen ”hur går det för våra invandrare. Får dom nåt jobb? eller behöver vi ta bort LAS å kika närmare på saken”
-Ungdomsarbetslösheten är den viktigaste frågan, vi måste skaffa jobb åt våra ungdomar
alla 7 partier har lösningar för bägge alternativen som dom haft vid alla val flera årtionden tillbaka.
naturligtvis går det inte att lösa eftersom det inte finns fler jobb nu än på 90talet men det är 1.5 miljoner människor mer här idag.
ironi:
vi har bara 15platser i bussen och dom e fullsatta
-hur går det med våra invandrare får dom nån plats
-vi måste skaffa platser till våra ungdomar
om SD kommer in i riksdagen får dom tillgång till verktyg som endast riksdagspartier annars har tillgång till, då kommer sanningen om sakers verkliga kostnader fram i ljuset
Sandra
Och varför skulle dem ändra sina punkter? Då representerar det ju inte alls vad SD står för ?
Lo
Han är ju helt körd. Inte en ända sanning säger han. Men det är pga personer som dig som de får röster. FAIL.
Anonym
men blattarna behandlar inte oss som ”alla andra”. Titta på statistiken, sluta va så jääävla blinda sverige. Läs på innan ni uttalar er och kom tillbaka. För verkligheten, som ni i era små radhus i era fina områden tror att ni ser, är så sjuuukt annorlunda mot det verkliga sverige. Ni är så duktiga svenskar som tycker att vi hjälper alla, att alla är lika blaaa blaa blaa. Så ni tycker att det är att hjälpa dom när dom sitter fem familjer i en tvåa me kackerlackor? Tell me svenne, är det rätt??? Om du släppt in färre, då hade dom lärt sig svenska, fått jobb, och sluppit sitta där i sin trånga lägenhet….och dom hade såklart inte betett sig illa, därav sluppit fördommar. Ser ni var jag vill komma….? har INGET emot invandrare…som sköter sig….men det är fanimej MONA SALINS fel att sverige är som det är….inte invandrarna and so on. SD är ett måste, åsikterna som sååå många svenskar (förutom alla ungdomar som av någon anledning alltid är vänstervridna i deras tonåring då miljö och människor rättigheter lockar) har måste fram.
Och paow. En ENORM eloge till dig för att du vågar lyfta frågan och visa att det inte bara är 30+ som gillar SD! och bra att du kolla på andra partier…men let’s face it…svårt att slå sd…..haha
Anonym
matilda: VAFAN har det med skåne att göra? VEM FAN är det som sitter och är rasist här??
omg. pinsamma brudar det finns i vårt land. tror nog jag tar och flyttar t typ danmark, för detta landet går åt helvete om ingen gör något snart haha…..
Anonym
Om du inte är sverigedemokrat vad är du då?
Tänk ett steg längre än bara vad ”vissa punkter” sverigedemokraterna har.
Att man inte ska kunna få adoptera för att vissa anledningar hur skulle du själv känna om inte du fick barn och ville ha det,vad skulle du göra då?
Det är inte alls bara invandrares fel att sverige ser ut som det gör,stor del är också på grund av svenskar och med dina åsikter om sverige en dag går under vem fan skulle vela ta in dig till sitt land då? Du har en pappa som har barn med en som förmodligen inte är ”svensk” eller har svenska rötter.ärligt talat vad tycker hon om dina så kallade ”politiska åsikter” och en lillebror som har en helt annan hundfärg än vad du har. man kanske inte ska säga så mycket innan man lyckats öppna sina ögon som din älskade jimmie åkesson säger!
Anonym
jag tror att om sveriges ungdomar Uunder 18) fick rösta så skulle Sverigedemokraterna troligen vara med i riksdagen, vilket jag också hoppas hihih 😀
Så vänta tills nästa val BYOTCHES puss
Juliet
Hahahaha vänta. Äger Jimmie Åkesson alla som debatterar mot honom? Haha senast jag såg en debatt med honom var det han och Gudrun Schyman. De diskuterade våldtäkter och feminism i Sverige (eller detta var meningen i alla fall).
Gudrun: ”Våldtäkter är ingenting vi importerar utan det är ett uttryck för en föreställning som är inbakad i en mansroll och som handlar om att män ska ha tillgång till kvinnors kroppar.”
(medan hon säger detta plockar Jimmie upp en random bild som inte har med någonting i debatten att göra och står och håller upp den medan han glor på Gudrun som fortsätter att prata)
Efter detta säger Jimmie: ”Det här Gudrun, det är Sakine, hon kommer från Iran och hon är dömd till stening för hon råkade befinna sig med fel man vid fel tillfälle.”
(ingen fattar vad detta har med någonting i debatten och det Gudrun just sa att göra så Gudrun och debattledaren fortsätter på tidigare ämne)
Gudrun säger: ”Genuskunskap i skolan innebär att man får lära sig att vi har olika roller i samhället beroende på om vi är män eller kvinnor.”
Jimmies bemötande: ”Det du gör nu Gudrun, är att jämför svenska män med talibaner!”
Och så där höll han på i princip hela tiden. Liksom snackade om något heeeelt annat än vad diskussionen egentligen rörde sig om. Haha så jävla körd.
Sedan är denna Åkesson helt annorlunda i verkligheten, man kan ju säga att hans rätta jag kommer fram lite. Förra året i tvåan fick vi i samhällskunskapen uppgift att intervjua olika representanter för Sveriges partier. Mina klasskamrater intervjuade Jimmie. De bad honom berätta om SD:s invandringspolitik efter en hypotetisk tioårsperiod med dem i makten. Han svarade att det inte skulle existera någon invandringspolitik då eftersom alla invandrare vid det laget skulle ha körts ut ur landet…….. jahapp.
Anonym
Du säger att Sverige Demokraterna ska ändra om massor i sitt partiprogram så skulle de vinna? Men då undrar jag vad de är som de ska ändra? Deras parti bygger på en djup invandrarfientlighet, där de vill att man ska värna om den svenska kulturen. Så vilka regler är det du vill att de ska ändra? Om de ska ändra på sin syn på invandrare så är partiet borta. Du kan inte rösta på ett parti för att de skulle kunna vara bra om de var på ett sätt när de är på ett helt annat. De andra punkterna som de vill få igenom tror jag inte ett jävla skit på, för det som de kommer att göra om de vinner, är att ta itu med invandringen och de vi har här i sverige! Det är det sjukaste partiet med de mest korkade åsikterna i sverige! Om de skulle vinna valet så svär jag på gud att jag flyttar härifrån, med alla som skickas ut. För jag skulle skämmas för mycket för att kalla mig svensk. Det är för fan mångkulturen som gör sverige. Jag hoppas att inte sd-medlemmarna äter någon annat än mat inom uråldrig svensk tradition, för maten som finns är ett exempel på vad invandringen har fört med! Fyfan vad jag hatar SD de är jävla horor! Nutidens Hitler! Du är fan riktigt dum i huvudet om du står och säger att du röstar på dem, när du inte ens vet något. Vad är det som gör dem så mycket bättre än de andra partiena? De har väl också riktigt bra saker som de vill genomföra, jag tycker att du är en liten rasist!
Maria
Trots att jag tycker väldigt dåligt om Mona så fullständigt äger hon i den här debatten. Jimmies argument verkar helt sakna grund och bygger säkerligen på urgammal statistik framtagen av någon SD-medlem. Usch vad pinsamma SD är – Sveriges skam (tillsammans med Kissie).
Johanna
Bra skrivet 😀
Anonym
du är HJÄRN!