Ber om ursäkt.

För det senaste inlägget min vän skrev om Billy som omkom i en olycka förra veckan. Inget av det hon skrev stämde. Och därför tycker jag ni som kommenterar dumma saker borde skämmas? Har ni ingen som helst skam i kroppen? Tänk om det var eran vän, bror , kusin ??

Ikväll så går mina tankar till honom och hans familj. Vila i frid.

20120302-012246.jpg

Sen så vet jag inte riktigt vad det dör med SL var eller om det ens var inblandat. Men det jag tror att hon menade var att hans död kunde undvikit genom att varna på skylten när ett ”ej i trafik tåg” kommer. Visst har man inget nere på spåret att göra. Men för allas säkerhet. Så kunde sådana hör tragiska olyckor undvikits. Har jag fel?

Tycker ni att SL borde varna när ett ”ej i trafik” tåg kommer?

20120302-012750.jpg

(Visited 57 times, 1 visits today)

98 Comments

  1. bina mars 2, 2012 at 1:57 f m

    de borde vara ett tvång att sl skrev ut . men samtidigt.. hur dum fpr man vara o gå ut på banan? kissa på toan…
    var han hörselskadad? de hörs på långt avstånd när ett tåg kommer..

    Reply
  2. Cissi mars 2, 2012 at 2:40 f m

    Tycker absolut att dem borde varna, men fortfarande kan man inte lägga skulden på sj, utan den här gången var det tragiskt nog hans egen dumhet som orsakade hans död. Men självklart är det riktigt hemskt och beklagar verkligen sorgen

    Reply
  3. anonym mars 2, 2012 at 2:44 f m

    Kände Billy när jag var yngre och har en hel del vänner som stog honom väldigt väldigt nära och endel som gick i samma skola som honom. Av respekt har jag inte frågat vad som hände riktigt. Har inte funnits något bra läge, och dessutom spelar de ingen som helst roll!. Men frågade en som gick i hans skola, och de jag hörde var att han RAMLADE ner på spåret för att han var så pass full och då kom tåget.
    Gör ont att någon som troligtvis inte stog honom spec nära sitter o babblar på om saker hon inte vet ett skit om. När man pratar om sånt här ska man vara 100% säker om man sitter ock skriver ut de på en sån här pass stor blogg. Blir fan arg. Och de har ingen som helst betydelse hur vidare de var sl fel eller inte och göra de till en bloggfråga? va faan?!! det var en tragisk olycka och Billy kommer aldrig tillbaka. De räcker så. Och att ens ge folk möjligheten att sitta och skriva dumma saker tycker jag är jävligt respektlöst.
    Bra att du tog bort inlägget och ber om ursäkt.

    Reply
  4. matilda mars 2, 2012 at 3:57 f m

    Det här är menat som en positiv kommentar.
    Nu steg du väldigt mycket i mina ögon.

    Reply
  5. sofia mars 2, 2012 at 7:04 f m

    nej, varför ska dom göra det? ALLA fattar att man inte går ner på ett spår vare sig det kommer ett tåg eller inte!

    Reply
  6. Matilda mars 2, 2012 at 7:09 f m

    Tycker du har rätt. SL har faktiskt ett ansvar till säkerhet så en skylt tycker jag att de borde ta upp.
    Men visst ska man inte vara på spåren men det är någon som barn börjar med i tidig ålder liksom.

    Reply
  7. Linnea mars 2, 2012 at 7:10 f m

    Ingen av min familj skulle vara så dum och gå ner på spåret frivilligt.

    Men jag blir lite fundersam över din text:
    Inget av det hon skrev stämde….
    Ikväll så går mina tankar till honom och hans familj. Vila i frid.

    What?

    Reply
  8. Johanna mars 2, 2012 at 7:32 f m

    Jag förstår inte? ”Inget av det hon skrev stämde”, var det inte sant eller vad?

    Reply
  9. Malin mars 2, 2012 at 7:36 f m

    Det borde varna

    Reply
  10. Caroline - wwwaddell.com mars 2, 2012 at 7:40 f m

    Alltså, hela det inlägget din vän skrev var ju osmakligt! Hon gör gott i att ägna sig att välja hårfärg snarare än kommentera SL’s ansvar/oansvar.
    Vilka länder pratar hon om som har stängsel? Jag bor i Health & Safety’s Mekka; England, och inte ens här har man stängsel.
    Hur tragiskt det än är, så går man _aldrig_ ner på spåret. Är man så pass kissnödig, känns det inte så troligt att man _först_ kollar tidtabellen. BS.

    Ska de som kommenterar skämmas? Jag tycker din vän som utnyttjar en ung mans död för att pusha sin blogg ska skämmas. Som skriver ett lättsamt inlägg till sina ”sötnosar” om lunch & hårfärg och sen oj, hoppsan föresten – min vän dog i helgen. Jag tror ”vän” är väldigt fritt tolkat i detta sammanhang.
    När jag ändå är igång; skäms på dig som lät henne skriva sånt skit på din blogg. Hade det varit min bror/son/man hade jag blivit oerhört upprörd över dessa inlägg.

    Reply
  11. saga jo mars 2, 2012 at 7:47 f m

    Är du pantad eller ????

    först skrev du detta: Inget av det hon skrev stämde

    sen skriver du att han dött ändå. hur fan ska du ha de?

    Reply
  12. Johanna mars 2, 2012 at 7:51 f m

    Pucko Paow!!!! Varför ska jag skämmas?? Det är väl personen som är så tröööööög att gå ner på ett spår för att kissa som är trög!!! Att inte fatta hur farligt det är får mig att undra om folk tror att de är odödlig. Jag tycker mer synd om de som kör tågen och inte kan stoppa tåget och vet med sig att de kommer köra på folk som inte fattar bättre. Förstå hur den personen mår efter det. Varför ens leka med döden?? Du kan vara trög paow!!

    Reply
  13. Anna mars 2, 2012 at 8:18 f m

    Man kissar väl inte på spåret skylt eller ej!

    Reply
  14. Mathias Andersson mars 2, 2012 at 8:26 f m

    Det finns hjärtlösa människor överallt. Men som du säger har man inget nere på spåret att göra och det måste man få folk att ta på allvar. Tar folk det inte på allvar så kanske man får ha vakter lr liknande som går och kollar detta. Det är ju ofta man ser någon nere på spåren utan att det för den skull behöver bli någon olycka men folk måste förstå att det är farligt. ABORT=MORD. Kolla in bloggen om du vill!

    Reply
  15. Frida mars 2, 2012 at 8:34 f m

    Om inget av det din vän skrivit stämde som du säger i inlägget så är det väl snarare din vän som ska
    Skämmas än läsarna tycker jag. Jag håller med om att det är tragiskt när folk går bort men man skriver inte saker som inte stämmer då..

    Reply
  16. Ellie mars 2, 2012 at 8:45 f m

    Klart dom borde varna! I Herrljunga brukar dom alltid varna men jag har aldrig sett det någon annanstans. Dom tågen hinner ju inte tuta innan dom kör på någon

    Reply
  17. S. mars 2, 2012 at 9:02 f m

    ja antagligen behöver SL meddela även när ”ej i trafik” tåg kommer eftersom det finns människor som går ner på spåret och kissar(?) (om det nu var så) rip!

    Reply
  18. lisa mars 2, 2012 at 9:06 f m

    Ja. Det är synd att han dog.
    Ja. Jag skulle vart ledsen om det var någon jag kände.
    Ja. Det borde ha skrivit att tåget skulle komma
    MEN jag trycker det är sjukt dumt att ens bryta en liten lag så jag ångrar inte att jag sa att det var sjukt dumt av honom att gå ner i spåret.

    Reply
  19. Erica mars 2, 2012 at 9:06 f m

    Det är ju faktiskt förbjudet att ens vistas på spåren.

    Reply
  20. mathilda mars 2, 2012 at 9:08 f m

    verkligen jäääätte tråkigt att han dog, men kan nog inte hålla med om att det är SL:s fel. vad skulle han på spåret att göra? men fortfarande jätte tråkigt såklart 🙁

    Reply
  21. Tågkaptenen mars 2, 2012 at 9:10 f m

    Nu har jag inte förstått var olyckan hände, var det i tunnelbanan har jag ingen koll. På plattform för tåg brukar det i regel varnas för passerande tåg. Men det kan bli fel på tekniken och det ska man alltid ha i åtanke. Viktigt är också att komma ihåg att det är förbjudet att beträda spårområdet. Det förbudet finns där för att såna här olyckor ska undvikas och är man läskunnig och av normalintelligens kan man inte missa det. Det står skyltat överallt. Kan man ändå inte läsa eller förstå skriftliga instruktioner bör man ta efter resten av folkets beteende och hålla till där dom är i väntan på tåget – på perrongen, med god marginal till spåret.
    Billy var inte bara nonchalant, korkad och bröt mot lagen – hans medvetna handling ärrade även en tågförare för livet. För att inte tala om hans anhöriga som ska må fruktansvärt dåligt nu.
    Kanske ni förstår skyltarnas innebörd nu – livsfarligt att beträda spårområdet? Och förhoppningsvis har ni även lärt er att det rör sig fler tåg på spåren än de som det skyltas för på plattformarna. Det är verkligen tragiskt att någon ska behöva dö för att lära andra att förstå något som majoriteten av er kommer att glömma bort i takt med att ni slutar tänka på Billy.
    Men jag vill ändå säga vila i frid Billy och jag beklagar sorgen för hans anhöriga. Till den stackars föraren skickar jag en kram och jag hoppas att hen snart är tillbaka till arbetet igen.

    SL har inget som helst ansvar i olyckan. Det framgår klart och tydligt att det är förbjudet att vara i spåret.

    Reply
  22. Olé mars 2, 2012 at 9:17 f m

    Om inget stämde – varför fortsätter du skriva om det?

    Reply
  23. Elise mars 2, 2012 at 9:18 f m

    Man ska inte under några omständigheter vistas på spåret, så nej det ska inte behöva skyltas att ett ”ej i bruk”-tåg kommer.

    Reply
  24. nathaliee - mamma till dani mars 2, 2012 at 9:26 f m

    ”Inget av det hon skrev stämde.” Om ingeting av det stämde, VARFÖR ska vi då skämmas?!

    Dubbelmoral lilla du kallas detta för.

    Reply
  25. michelle mars 2, 2012 at 9:36 f m

    Ni är ju fan psykfall.båda två?!. För det första så skrev de flesta på.kommentarerna igår att de beklagade sorgen,rip osv. att sedan vara så feg o ta bort inlägget är ju ganska konstigt? Sen och komma att och först säga att inget av det hon skrev stämde OCH att säga att vi borde skämmas är ju bara konstigt?!! Dubbelmoraln i ett svep.. min bror har själv omkomit i en sådan här olycka, men det hade jag aldrig slrivit ut i en blogg, speciellt nte på det sättet din kompis gjorde det. ALLT SKAPAR DISKUSSIONER

    Reply
  26. camilla mars 2, 2012 at 9:42 f m

    Den som inte har någon skam i kroppen är din vän som i samma inlägg frågar vilken hårfärg hon passar bäst i. Riktigt vanhedrande och respektlöst. Nu har hon fått alla att tro att hennes tragiskt bortgågne vän var dum i huvudet.

    Dessutom:
    När ett tåg passerar står det alltid ”se upp för passerande tåg!”. Kring hela spåret finns hur många varningsskyltar som helst. Regelbundna reklamkampanjer går på tv och billboards om hur vi inte ska gå på spåret, hur vi ska vara försiktiga. Det är lätt att skylla på ett företag men det finns något som heter personligt ansvar. Främst personen som riskerar sitt liv men även den berusades vänner. Man släpper inte ner sin berusade vän på spåret likaväl som man inte låter sin berusade vän sätta sig bakom ratten. Jag tycker att SL tar sitt ansvar.

    Det bästa man kan göra när något såhär tragiskt har hänt är inte att skylla på företaget utan att sprida kunskap och ta bättre hand om varandra och vara mer försiktiga.
    Att inte ställa sig på ett tågspår är faktiskt inte särskilt svårt. Hur full man än är så vet man faktiskt det.

    Reply
  27. Elin mars 2, 2012 at 9:42 f m

    Helt sjuk att skriva nått sånt som sen inte stämmer! Och helt sjukt att du försöker få igång en diskussion kring det! Står man på spåret får man skylla sig själv, så är det !

    Reply
  28. Agneta mars 2, 2012 at 9:51 f m

    Det är fortfarande inte SL som har hand om skyltsystemet.

    Reply
  29. LISA mars 2, 2012 at 9:55 f m

    NEJ! För står det ”BETRÄD EJ SPÅRET” så är det ju för i he*vete det som gäller! SILKET PUCKO ASSÅ!!!

    Reply
  30. Anna mars 2, 2012 at 9:59 f m

    Inte konstigt att folk reagerade, hon började inlägget med att fråga om hennes hårfärg och sen kom ett ”föressten” om eran kompis som dött… Är hon halvt hjärndöd eller bara en jävligt blåst fjortis?

    Reply
  31. Anonym mars 2, 2012 at 10:05 f m

    Vad menar du med att ingenting stämde?

    Reply
  32. Claudia mars 2, 2012 at 10:22 f m

    Är ni påtända eller vad är det frågan om?? I get av det hon skrev stämde? För att sedan skriva rip?? E han död eller inte?? Och för det tycker du de som kommenterar ”dumma saker borde skämmas” kom igen alltså ge dig!! Kissa på ett spår?? Sl’s fel?? Moahahahaha

    Reply
  33. jackie mars 2, 2012 at 10:23 f m

    Du har helt rätt! man har ingen anledning att kommentera något dumt alls…
    puss och kram!

    Reply
  34. flooo mars 2, 2012 at 10:33 f m

    Det här var lite förvirrande.
    Det stämmer inte men ändå?

    Självklart är det synd att killen dog MEN varenda kotte vet att man inte får gå ner på spåret. Det är inte bara tågen som kan döda dig utan även de strömförande kablarna där nere.
    Om det hände någon som jag kände så skulle jag självklart tycka det var dumt att det inte kommer upp en skylt om att ett tåg kommer.
    MEN…. i grund och botten är det killens fel.
    OM han nu gick ner…
    ??

    Reply
  35. Hanna mars 2, 2012 at 10:45 f m

    Jag kände Billy, därför är det ännu hemskare att ljuga om hur han dog bara för att din kompis vill ha lite uppmärksamhet.

    Reply
  36. hedvig mars 2, 2012 at 10:50 f m

    så fungar det i dk. när det kommer ett tåg som bara kör igenom stationen så står det på alla tv-skärmar att tåget inte stannar = det kör rysligt fort förbi perrongen och alla backar. bra tycker jag!

    Reply
  37. cicci mars 2, 2012 at 11:09 f m

    Eh ja, den kunde ha undvikits om han hade använt allmänt vett och helt enkelt inte varit på spåret.
    De finns ingen anledning anser jag att behöva sätta upp skyltar där de står att ett tåg kan komma, för de är nog majoriteten av folk väl medvetna om, och din kompis var nog de också.
    Då måste man börja sätta upp skyltar överallt, ”hoppa inte från bron du kan skada dig”, ”hoppa inte från taket du kan skada dig alt dö”.
    Människor med vett inser de.
    Kort och gott, han lekte med livet som insats och fick tyvärr betala med det. Sorligt, men man kan inte anklaga andra för han dumhet.
    Jag vet att de var din kompis, men anklaga inte andra för de han har gjort.

    Reply
  38. Sofia mars 2, 2012 at 11:23 f m

    Var det verkligen en olycka..? Med tanke på att du säger att ”inget av det hon skrev stämde” så undrar man ju. Jag tyckte det lät konstigt som fan att en sån olycka skulle inträffa. De flesta som bli påkörda av tåg här i Sverige ställer sig framför tåget för att de vill bli påkörda.. Jag vet inte, men det låter som att det egentligen var det som hände. Jag kanske har fel, förlåt för vidriga spekulationer i så fall! Jag är väldigt van vid att folk begår självmord på det sättet, det händer alldeles för ofta runt omkring en.
    Må han vila i frid i vilket fall som helst och hoppas hans familj och vänner kan må bra och ha det bra trots allt. Hemskt..
    Tycker dock inte att SL har med saken att göra. Visst, det ska helst stå skyltat ”Se upp för passerande tåg”, vilket det ofta gör, men såna skyltar är till för att man inte ska stå för nära perrongkanten när ett tåg kommer i hög fart. Spåret ska man inte befinna sig på över huvud taget, någonsin. Hur pissnödig man än är.

    Reply
  39. my mars 2, 2012 at 11:31 f m

    Vadå stämde inte? Inget att skoja om, fy fan!
    Jag kaförn inte heller fatta hur folk kommenterade?
    ”han får skylla sig själv” ”haha vilken idiot” osv.. (vidriga människor)
    men ”lite” okänsligt av din vän att först säga hur grym hennes blogg är och fråga vilken hårfärg passar bäst i. Sen skriva om att hennes vän dog. Hur kunde hon göra så? Seriöst!
    Säger de här igen.. Vila i frid billy

    Reply
  40. viktoria mars 2, 2012 at 11:40 f m

    ”Beträd ej spåren” står det överallt. Är inte det en varning så det räcker? Alla vet att det åker tåg på rälsen. Det har ju gjort det i över hundra år.
    Fast du har väl rätt, låt tågen spela som glassbilarna och ha massa blinkande lampor på sig, plus stora högtalare som skriker ut ”Se upp för passerande tåg Om du befinner dig på spåret”
    Men vad hjälper det egentligen? Alla vet att man inte får, så varför säga till tjugo gånger, när en gång inte räcker?
    Vill man inte leva så går man på spåret, vill man leva så låter man bli.

    För att tala om något annat så tycker jag det är jätteroligt att du har börjat blogga mer igen.

    Reply
  41. felicia mars 2, 2012 at 11:53 f m

    Men vadfan?! En människa har dött och ni är helt jävla hjärtlösa och skriver att han får skylla sig själv, hur dum får man bli!?

    Paow du ska inte be om ursäkt för någonting.
    Jag vet hur det känns och jag lider med dig:'(
    Kram

    Reply
  42. Lina mars 2, 2012 at 12:01 e m

    Som sagt, det finns ju en anledning till varför det står ”förbjudet att beträda spåret”…

    Reply
  43. Madde mars 2, 2012 at 12:03 e m

    Bör vi skämmas? Läste du ens din väns inlägg? Och fortfarande så nej, SL ska inte behöva skylta om EJ I TRAFIK tåg. Man har fortfarande INGENTING att göra på spåret, oavsett!

    Reply
  44. Sady Högberg mars 2, 2012 at 12:10 e m

    Paow har inget å be om ursäkt för. och jag säger det till er alla. jag är en familjemedlem till honom och det gör ont att se hur känslokalla ni alla är. Ni är helt otroliga. Ni kan ju alla fråga oss i familjen vad som hände stället för att snacka en massa bullshit. och snälla respektera hans död. man snackar inte skit om någon som har gått bort de visar bara hur otroligt fula ni är egentligen. Tack! Uppskattar allt som görs för billy. Tack Paow 😉

    Reply
  45. Jennie mars 2, 2012 at 12:30 e m

    Det är FÖRBJUDET ATT BETRÄDA SPÅREN så det spelar ingen roll om SL skriver att det kommer tåg eller inte för ingen har där att göra! Det är klart att det är tragiskt att nån dött men skyll inte på SL, dem har ju redan skrivit FÖRBJUDET ATT BETRÄDA SPÅREN!
    Beklagar sorgen för familjen som förlorat en familjemedlem hur det än gick till.

    Reply
  46. M mars 2, 2012 at 12:31 e m

    Men gud alla som kommenterar har onekligen ingen skamm i kroppen!
    En person har dött, finns inte mer och folk skriver att han var dum i huvudet? knip igen käften ist för att tala illa om de döda, det är oerhört respektlöst.

    Reply
  47. Malin mars 2, 2012 at 12:39 e m

    Tror att folk reagerade på sättet hon formulerade det på. Samt att hon undrade vilken hårfärg hon passade bäst i i samma inlägg. Självklart borde dom varna när det kommer tåg, spelar ingen roll vilket tåg. Men att skriva ”är det sj´s fel?”.
    Det blir en helt annan sak då.

    Reply
  48. Soraya mars 2, 2012 at 12:51 e m

    SL varnar när ej i trafik tåg kommer! De står se upp för passerande tåg! så varnar gör dom.

    Reply
  49. Natali bloggar om LIVET mars 2, 2012 at 12:52 e m

    Jag tycker faktiskt din vän ska skämmas, hon använde din blogg till att FÖRST göra reklam för sin egen blogg…bilder på sig själv etc. Sedan ett mycket rörigt inlägg om sin vän som tragiskt dött när han gått ner på spåret för att kissa. Även om det var min vän så skulle jag väl inte tycka det är SL´s fel att de inte annoserar tåg som ej är i trafik. Helt säkert är det bra att göra det, men det kanske vore på sin plats att informera ungdomar om att inte gå ner på spåret hur kissnödig man än är…..

    Reply
  50. Martina mars 2, 2012 at 12:57 e m

    Det står alltid ”se upp för passerande tåg!” på skylten och plingar till som om ett tåg i trafik skulle ha kommit. Vet inte om det kanske är tunnelbanan du menar för där har jag ingen koll, men är det pendeltåg inblandat så står det alltid om det inte är tekniska fel som någon annan kommenterade.

    Reply
  51. Sandra Andersson mars 2, 2012 at 12:59 e m

    Om det är nån som borde skämmas så är det ju din kompis, fyfan vilken äcklig människa..

    Reply
  52. Vila i frid och i fred mars 2, 2012 at 1:01 e m

    Alltså ni som kommenterar onödiga saker hoppas ni/någon nära er dör på exakt samma sätt. Varför ska han inte ha sympati för han gick ner på spåret? Spelar ingen roll om han bröt mot en lag, för nu är han död. Så istället att sitta och tjata om att han gjorde fel, låt han vila i frid. Skjut hjärtlösa människor du har som läsare Paulina. Dagens mänsklighet äcklat mig. Och han var antagligen full, så sitt inte här och lek att ni aldrig gjort något fel på fyllan. Jävla fjortisfasoner, äckelmänniskor, horfittungar.

    RIP Billy, vila i frid och i fred. Mina tankar går till dig och din familj, <3

    Reply
  53. FITspiration mars 2, 2012 at 1:21 e m

    Vill du gå ner i vikt, börja träna eller bara skaffa ett hälsosamt liv? Känner du att viljan finns men att motivationen tryter gång på gång?

    http://fitspiration.blogg.se är en blogg som endast postar motiverande och inspirerande bilder samt tips för att få dig att nå dina mål!

    🙂

    Reply
  54. ellinor mars 2, 2012 at 1:33 e m

    tycker din vän ska skämmas riktigt jävla mycket!!

    Äckliga jävla människa asså!! Att hon ens har mage att skriva om honom som om hon känner honom och skit när det visar sig att hon inte gör det, att hon bara skrev det för att få några fler besökare till sin blogg..

    Reply
  55. Hej mars 2, 2012 at 1:37 e m

    Håller med dig Paow.

    Gillar du samarbetet mellan H&M och Versace? Jag har kommit över 2 babydollklänningar från VERSACE CRUISE/H&M stl 34 samt 36 som jag nu vill sälja omgående, kika in på http://www.blocket.se/vi/38907227.htm

    Slutsålda på hemsidan…

    Reply
  56. EMELIE mars 2, 2012 at 1:45 e m

    Asså heeeelt seriöst, din polare är ju cp störd hur fan kan man en gå in o skriva liknande på en av sveriges största bloggar?!?! Fyfan tjejen förtjänar stryk. Och som att vi ska tycka synd? Nej det är FÖRBJUDET att gå ner på spåren såhan får fan skylla sig själv. Usch vad sne ja e

    Reply
  57. R mars 2, 2012 at 2:16 e m

    kuksugare sluta snacka om ni inte vet något. ingen av er kände honom så sluta spela

    Reply
  58. Petra mars 2, 2012 at 2:25 e m

    Jag läste aldrig det förra inlägget så jag vet inte exakt vad det handlar om.. men var det ett pendeltåg så står det alltid, iaf vad jag sett, ”Se upp för passerande tåg” samt plingar till innan. I tunnelbanan brukar det väl också komma upp något på tavlan? Visserligen strax före men ändå.
    Och faktum kvarstår att det är förbjudet att beträda spåren och det känns väldigt uppenbart varför. Så på ett sätt får man faktiskt skylla sig själv om man är så fruktansvärt dum i huvudet och tycker att det är en bra idé att hoppa ner på dom. Visst kan det låta hårt och hjärtlöst att säga det men så länge det inte var en olycka och han ramlade/halkade ner, så är det hans eget fel.

    Reply
  59. Anonym mars 2, 2012 at 2:33 e m

    Dumma blogginlägg ger dumma kommentarer *s*

    Reply
  60. Anna mars 2, 2012 at 2:34 e m

    Dumma blogginlägg ger dumma kommentarer inget be om ursäkt för!

    Reply
  61. erica mars 2, 2012 at 2:52 e m

    Klart de ska skriva det, men det är återigen hans fel, som gick ner på spåret, vilket är totalt förbjudet. DOCK gör det inte det hela mindre tragiskt eller sorgligt. Vila i fred.

    Reply
  62. Alice mars 2, 2012 at 2:55 e m

    Det varnar dem iallafall för här nere i småland! livsviktigt.

    Reply
  63. Mija mars 2, 2012 at 3:48 e m

    självklart ska det varnas för förbi passerande tåg, hur enkelt är inte det för SSL är inte det. vinddraget kan få m sig någon på perrongen! Kram tant Mija

    Reply
  64. Camilla mars 2, 2012 at 4:10 e m

    alltså hörreni, självklart var det inte smart av personen att kliva ner på spåret. Men det jag tror att paulina försöker förmedla är att man kanske inte ska skriva att en person som precis avlidit är ”Dum i huvudet”, osv, utan att man bör ge mer respekt till hans vänner och familj som är i sorg just nu. Tror att alla parter är medvetna om att han inte skulle ha klivit ner där.

    Reply
  65. sofia mars 2, 2012 at 4:32 e m

    varför kommentera alls OM du bara vill man ska berömma dig aldrig få kritik? gör som kissie skaffa facebook kommentarer istället om du stör dig på detta.Du bara larvar dig hit o dit.

    Reply
  66. bianca mars 2, 2012 at 4:41 e m

    jag var billys syrra!
    ni som kommenterar taskiga kommenater har ingen jävla hjärna, tänk sj hur de skulle kännas om din bror/syrra dog i en tågolycka
    plus så dog han den 18 februari!!!!!!!
    paow/paulina danielsson kände aldrig billy!!!!!
    så jävla respekt lös att skriva så många fula kommentarer!!!!!!!!!!!!
    :@
    så jävla piss off!!!!!!

    Reply
  67. Anna mars 2, 2012 at 4:42 e m

    Du kan ju inte säga att vi borde skämmas för vad vi skrivit! Det hon skrev är ju det vi läsare tar ställning. Sen om det inte stämmer eller ej kan ju inte vi veta. Vilket som, vara sig det är en bekant till dig eller om det varit nån man själv kände, så är det lika tragiskt som det är dumt av personen som dog att gå ner på spåret. Spelar ingen roll om det var skyltat eller ej. Man ska inte vara där. Vems fel är det om all teknik gick åt helvete för en stund o det där med inte går att skylta ut att ett tåg kommer, o nån idiot går ner på spåret? Är det då SJs fel också att den personen dog för att de fick tekniska fel o en person dog? Man ska inte vara på spåret just för att olyckor sker o allt går inte enligt planer med tågtider, teknisk info osv.

    Reply
  68. Nellie mars 2, 2012 at 4:48 e m

    Men vad är det för fel på dig egentligen??? Om inget stämde, varför ska då de som kommenterade skämmas??? Din kompis däremot, vem det nu var, borde skämmas rejält. Du är ju verkligen helt uppe i det blå.

    Reply
  69. anonym mars 2, 2012 at 5:22 e m

    Mår illa när jag läser alla kommentarerna.. en person har dött kan ni inte hålla käften för en sekund istället för att skriva det var hans egna fel när ni inte HAR NÅGON ANING OM VAD SOM HÄNDE?!?!?! Jag kände Billy väldigt bra och vet exakt vad som hände, och att han gick ner på spåret för att kissa ÄR INTE SANT så kan ni bara vara tysta?!?!?! SHIT visa respekt det här är jobbigt nog för alla som kände billy, alla mår verklien piss.. och nu ska folk vara så jävla äckliga och sitta och säga att han får skylla sig själv? Snälla paow kan du inte skriva ut i ett inlägg att folk ska låta bli. Orkar inte! Det ska inte vara så här.. Mår så dåligt när jag läser allas kommentarer om billy… folk som inte ens kände han. Jag saknar billy varje dag och som sagt den senaste tiden har inte varit rolig så kan folk bara visa respekt och sluta kommentera…….. <3

    Reply
  70. Linda mars 2, 2012 at 5:27 e m

    Jag bor i en liten stad som heter ÅMål och vi har ABSOLUT inga skyltar som varnar när det kommer tåg på spåret vare sig om det vanliga tåg eller dem andra tågen.
    Vi har bara skyltar som varnar att vi inte ska stå för nära spåret på perrongen och även skyltar som visar att det är förbjudet att vitsas nere på spåret.

    Reply
  71. Erika mars 2, 2012 at 5:27 e m

    förstår inte riktigt.. först skriver du att inget av det hon skrev var sant, men den här billy BLEV påkörd av ett tåg när han gick ner på spåret? Stämmer det eller stämmer det inte :S?

    Reply
  72. henrik mars 2, 2012 at 5:45 e m

    Är man så dum så man är nere på spåret så

    Reply
  73. Anonym mars 2, 2012 at 6:08 e m

    Dom gör de redan, om du står på plattformen så säger de ”Se upp för passerande tåg” typ 3 gånger innan tåget kommer.

    Reply
  74. tittianderssons.blogg.se mars 2, 2012 at 6:21 e m

    Hon bad om min åsikt och jag gav den, varför skulle jag skämmas?
    Tycker inte att det spelar någon roll om SL varnar eller inte, sådana här olyckor kommer inte bli färre för att dem skriver att tåget kommer eller ej, man går inte ner på spåret oavsett.
    Men, lika tragiskt med en död oavsett hur den sker. Vila i frid.

    Reply
  75. Lina mars 2, 2012 at 6:50 e m

    Kul att se hur folk tror de vet vad som hände!!
    Ta reda på hela sanningen från en närstående person (någon som var där) innan ni talar och drar ere egna slutsatser.!!

    Reply
  76. Sara mars 2, 2012 at 6:58 e m

    Okej, alla ni som sitter och säger att sl/sj har skyldighet att varna för såna saker, tycker ni inte att det räcker med att det står ”LIVSFARA ATT BETRÄDA SPÅREN!” på deras skyltar?

    Det är dock riktigt tragiskt att han dog. Vila i frid.

    Reply
  77. Nathalie mars 2, 2012 at 7:31 e m

    Jag läste först inlägget men kände bara förvirring, när jag sedan läste kommentarerna blev jag inte mycket klokare. Det som har hänt är en tragedi. Precis som alla andra dödsfall.

    Att beträda spåren är förbjudet av en anledning, för att det försätter en själv i fara så visst ’bär han ansvaret’ för sin egen död, men det är fortfarande en död som har tagit plats, ett liv som har tagit slut, en låga som har slocknat. Så istället för att peka finger åt alla håll kanske man bara borde beklaga sorgen för alla drabbade och att han mist sitt liv istället?

    Reply
  78. Emma mars 2, 2012 at 7:40 e m

    I Sverige är det ett GROVT lagbrott att ens gå på spåret!!! I tex Frankrike har dom satt staket på vissa platser för att försvåra det att gå ner på spåret, men jag tycker att man borde förstå att man inte har där att göra!

    Reply
  79. iiidaa mars 2, 2012 at 9:42 e m

    Jag bor i en by i med mindre än 1000pers, där finns inte ens en skylt om att man inte ska vistas på spåret, utan de hörrni, förstår vi bondläppar med våra egna hjärnor, vi behöver ingen skylt för att fatta att det går tåg där, även om det är var annan timme.

    Reply
  80. D.k mars 2, 2012 at 9:45 e m

    Så som jag hört från en kompis som var granne med han o kände han sen de var barn, så var han full och de var bråk, så han ringde en kompis och sa vart han var (minns inte vart han var) och sa de bråk och kompisen skulle komma fast billy va full o rädd så han sprang ner till tåget för de brukade göra de förut för exakt där han var så kunde man springa till nästa station snabbt (min kompis berättade vart de var men har nt koll på de stationerna) så när han hoppa ner o skulle springa så kom tåget o hans kompis kom ju dit där billy sa att han var och såg massa poliser o så. Det är vad som hände har jag hört enligt Billys granne och vän sedan barndomen.

    Reply
  81. Emelie mars 2, 2012 at 10:32 e m

    Jag säger samma som dom som tycker att ”kör sakta, lekande barn”-skyltarna ska finnas överallt.. Barnen ska inte leka på vägen, och människor ska inte befinna sig på tågspåren. Det ska inte krävas varningar för att folk ska använda hjärnan. Det är som att lägga sig på motorvägen och säga ”men det kom ingen varning för bilar” .. tänk till lite.

    Jag beklagar sorgen till alla hans nära och kära, en mycket tragisk händelse. Men man kan inte beskylla SL för det. Det är hemskt sorgligt, och ett väldigt obehagligt ämne att diskutera kring. Låt det vara.

    Reply
  82. Emelie mars 2, 2012 at 10:41 e m

    Vilken vän är det som har skrivit det? förstår inte?

    Reply
  83. Johanna mars 2, 2012 at 10:51 e m

    Tycker att kommentarerna som säger att det inte bör finnas en ”passerande tåg” skylt är oerhört korkade! Det kanske inte är SL’s ansvar men att sätta ut den informationen borde inte vara så ansträngande. Banverket (tror jag det är) ansvarar för att korrekt information ges och vet exakt vilka tåg som går och när de kommer och vilka spår, då kan det ju inte vara så svårt att ge resten den informationen heller.

    Visst det är förbjudet att vistas på spåret men om jag skulle råka ramla ner på spåret av till exempel ett epeleptiskt anfall eller av fallande blodtryck som gör att jag svimmar eller att jag kanske blir knuffad ner på spåret eller någon annan anledning, då skulle jag vilja att någon hjälpte mig upp från spåret. Men inte om det kom ett tåg! Då kanske det kunde var bra om det stod att det kommer ett passerande tåg eller ett ankommande tåg?

    En sådan information finns redan på så många ställen, varför skulle det vara så svårt att fixa så att det står det överallt?

    Sen borde folk skämmas som säger att han får skylla sig själv! Jag vet inte vad som hänt men han gick ju uppenbarligen inte ut på spåret i hopp om att dö och då säger ni i princip att det är rätt åt honom? Oerhört respektlöst. Tänk på om det var någon ni kände! Tror knappast att ni skulle resonera så då.

    Mina tankar går till hans familj och vänner!

    Reply
  84. Anonym mars 3, 2012 at 2:36 f m

    Billy gick inte ned på spåret. Han ramlade, sluta skriv respektlösa komentarer när ni inte ens vet vad som hände egentligen! Visa respekt för hans vänner och familj som lider. Vila i frid Billy

    Reply
  85. Matilda mars 3, 2012 at 10:10 f m

    Stämde det eller inte?? Först skriver du att inget stämde… Sen säger du att dina tankar går till hans familj?? Hmmm

    Reply
  86. Beah mars 3, 2012 at 10:47 f m

    Visa fucking respekt för i helvetet jävla idioter, sitter och babblar en massa skit när ni själva vet inte ett skit. Håll truten bara, så jävla respektlöst! Ni skulle säkert inte tycka detsamma om det hade varit eran vän eller er bror, eller er kusin eller vad det nu hade varit, så håll era äckliga käft stängda bara! Blir så arg på såna här människor och som DESSUTOM sitter och kommenterar anonymt.

    Reply
  87. Nicole mars 3, 2012 at 4:38 e m

    Där jag bor så säger dom till när det är ett tåg som passerar och det står plus att det klingar till som när ett vanligt tåg kommer.. så du vet och jag tror det är så på alla ställen. 🙂

    Reply
  88. Vendela mars 3, 2012 at 8:20 e m

    Eller så borde man ha någon slags medfödd instinkt att man inte ska hoppa ner på ett jävla spår?

    Jättetråkigt att han dog , finns inga ord när det händer något så hemskt. Men man ska inte skämmas för att man tycker det var dumt att hoppa ner på ett tågspår.

    Reply
  89. andrea mars 4, 2012 at 2:02 e m

    Jag vet inte hur jag ska säga mina åsikter om er två. Helt ärligt, kände du honom? Oavsett vad. Hur han dog, gjorde han det själv, va han full, självmord osv, det e inte ens något snack om saken. Han är borta och inget kan någonsin få honom tillbaka. Att skriva o skämta om döden är så fel som det kan bli. Nästa gång kanske det någon annan anhörig som
    försvinner, om den personen du står nära dör för hon/han råka rammla på isen, skulle du i efterhand säga att personen e dum som ramlar när det e halt ute o personen inte har dubbar på skorna? För din egen skull, tänk efter.

    Reply
  90. Ellinor mars 4, 2012 at 2:04 e m

    Både ja och nej. Man har ingenting att göra på spåret men samtidigt så borde de varna så att folk är beredda och kan flytta sig ifrån kanten om de står nära. Ibland kan man bli lite skrämd när det dundrar förbi ett tåg helt plötsligt utan förvarning så det är väl en tolkningsfråga helt enkelt.

    Reply
  91. Anonym mars 7, 2012 at 3:39 e m

    de säger ju passerande tåg -.-

    Reply
  92. L mars 8, 2012 at 4:58 f m

    för det första var han full och hamnade i bråk med någon/ra andra person/er.
    för det andra föll han ned på spåret då tåget kom.
    för det tredje tycker jag att ni fan borde skämmas era jävla kallhjärtade skitpersoner, en ung människa har dött och ni borde visa lite mer respekt om detta. Tänk om det fan hade varit någon ni kände i eran vänkrets eller inom er familj och folk börjar snacka om hur dum i huvudet denna person var och får skylla sig själv för att denne/a dog..seriöst. Paow har rätt med att det inget av det stämde då hennes kompis hade andra detaljer om hur det gick till med hans dödsfall. Ta reda på all fakta innan idioter.

    Karma is a bitch säger jag bara till er era jävla respektlösa grottmänniskor utan ett hjärta.

    och ja paow jag tycker verkligen de borde göra det! Man ska få den service man betalar för. dvs. flera tusen kronor om året per person. de borde fan göra det bättre och säkrare.

    Reply
  93. S april 16, 2013 at 11:07 e m

    Nu har de gått ett år och jag kan inte förstå vad folk har skrivit om min bror här, att folk är så säkra på vissa saker som de tror har hänt. som den här senaste ”L” som säger att han hamna i bråk och ramla ner på spåret. vi har fått se videobilder och fått veta vad han gjort. han drack och blev jätte full, han väntade på tåget och sen citerar jag vad han sagt av ett medium jag pratat med efter hans död och då förklarade han att ”Den kom ju aldrig” så han ville ta en genväg till nästa station, när han börjat gå i tunneln ångrade han genast sig men fortsatte gå ändå, han hörde hur tåget kom och blev helt larmslagen, han försökte trycka sig mot väggen så tåget kunde passera men vinden tog med honom. där har vi det rätta!! han hoppa ner och gick in innan han visste inte att ett tåg skulle komma så de här med skyltningen finns inte, han var en tåglängd från att vara framme vid nästa station, han var 15meter från en innåt buckling, men de va ödet. jag bryr mig inte om vem som kände honom eller inte, att någon visar medlidande är det viktigaste. hur många som helst sörjde min bror även om de bara sett en glimt utav honom. så allt folk har skrivit här har varit fel, och jag vill att folk ska kunna läsa det jag kommenterat nu för många har misstolkat hans död så fel och det är viktigt för mig att få ut det även om det gått en tid nu. hans storasyster
    tack

    Reply

Lämna ett svar till andrea Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *