Man måste öppna många musslor innan man hittar sin prinsessa.

Jag sitter och läser… Dessies inlägg där hon skriver att hon vill ha barn och läser kommentarerna och blir mörkrädd. Hur kan människor vara så elaka? Jag börjar på riktigt bli trött på all den här mobbningen som försigår i bloggvärlden.

Igår morse så la jag upp en bild på mig och en kille och ja, vi ligger i sängen, och ja, jag sov bredvid honom, för andra gången faktiskt, men gör det mig till en hora? En sådan där som tar betalt för sex? Absolut så har jag sex, ja, men vem har inte det?

Betyder det att jag legat med killen som jag har lagt upp bild på? Jag förstår inte hur en del människor tänker. Sex är det MEST NATURLIGA SOM FINNS. Kollar ni inte på Fråga Olle? Jag kollade på några avsnitt av det igår och jag tycker att är underbart att människor idag pratar sex. Men sen så finns dom som är förtryckta, är sex verkligen så skamfullt? Hur kan man veta om man gillar sex om man inte har det? Haha ska jag vara ärlig så skiter jag i vad dom flesta tycker.

Sen nu när jag läser Dessies kommentarer och skvallerbloggarna kommentarer angående att Dessie skriver att hon känner sig mentalt redo för en graviditet. Och ni skriver att hon inte ens ”kan ta hand om sin egen hund”.. Med tanke på att Daniele, hennes X, har i stort sett tagit hennes hund och vägrar lämna tillbaka  honom (vet inte riktigt hur det är – men nånting i den stilen är det) och att hon känner sig psykiskt redo. Det stämmer. I åldern 18-23 så förbereder vi oss för att det är då vi är som ”kåtast” och förbereder kroppen mentalt.

Nu formulerar jag det väldigt dåligt, men ni kan ju gå in och läsa lite på Google. Att få barn när man är i 40 års åldern tycker jag är absurt och elakt mot barnet. Man skaffar barn för sin egen skull. Det är egentligen ganska egoistiskt, men från början så är det så.

Tror ni seriöst att om t.ex. jag blir på smällen att jag skulle gå ut och festa tre dagar i veckan? Det blir nog andra bullar om Dessie skulle få reda på att hon är på smällen. Nu är vi unga, vi lever, vi gör allt det vi inte kan göra nu när vi inte har barn eller stabila partners.

Kolla bara på t.ex. Hugo Rosas tjej som fick barn idag (jag måste säga GRATTIS till dom btw , så fin flicka)… Jag tror att hennes (Paulas) liv tog en helomvändning när hon fick reda på att hon blev med barn. Innan så festade hon på som vilken 20-åring som helst, blev lite för full ibland och ramlade typ i buskar.

Är det som avgör om man är en bra eller dålig mamma? Hur mycket man festat innan? Hon har haft 9 månaders på sig att förbereda sig och jag tror att hon blir en toppen mamma… Och sen så om dom flesta inte visste det så måste man inte bli raketforskare innan man blir med barn. Vilket dom flesta 30-40 åringar inte verkar fatta.

För något år sen så gillade jag inte barn. Jag tyckte att dom var extremt jobbiga och har dåliga erfarenheter av min extremt jobbiga snorunge till lillebror (som jag också älskar, men som sagt – jobbig snorunge). Nu drömmer jag om att jag är med barn nästan varje natt och längtar tills jag får en egen knodd någon gång i framtiden. Jag skulle säga att jag är mentalt förberedd, men nu är det ju så att jag inte har någon partner, så det blir ju lite svårt. Så jag är inte redo fysiskt om man säger så. Det vet jag själv, och det är därför jag har p-stav.

Samtidigt är jag emot aborter. Jag skulle aldrig göra en abort. Jag tycker att man tar något som skulle kunnat blivit ett liv då, även om man blir våldtagen. Är man så dum så man inte anmäler det och tar dessa piller som motverkar oönskade graviditer o.s.v. som man faktiskt får om man söker hjälp… Ja, vi måste våga stå på oss själva tjejer. Jag har en historia om det som hände mig för några år sedan. Men jag känner mig inte mentalt redo för att berätta det för hela världen. Och ja, jag är fortfarande emot abort vad ni än säger.

gravid

Ser läskigt ut. Men shit så sjukt. Tänk er att ha en annan människa i sin kropp.

(Visited 83 times, 1 visits today)

70 Comments

  1. l april 22, 2013 at 5:42 e m

    Riktigt dumt uttalande.. . Trodde att du om någon skulle kämpa för kvinnors rättigheter, men nä du vill att staten ska kunna gå in o reglera så att vi inte ens kan bestämma över våra egna kroppar om vi vill bli gravida eller inte? Och en 14-15 åring kanske inte vet alla dessa saker som nu du tydligen kunnat om dagen efter piller shit happens.. man kanske inte är redo. Äh det här var riktigt dåligt och trist att läsa.

    Reply
    1. Linnea april 23, 2013 at 5:32 e m

      Så ett spädbarn har ingen rätt till sin kropp? Ett litet hjärta som slår (redan i vecka 6) ska få sluta slå bara för att en ”vuxen” person inte är redo? Sjukt. Men i vissa afrikanska samhällen är man inte en ”människa” innan man är omskuren. Det är samma princip där, en vuxen bestämmer när man är människa… innan man är omskuren kan man dödas.

      Själv tycker jag att man är en levande människa när ens hjärta börjar slå. Vilket är i vecka 6. Jag är glad att jag fick chansen att leva! Det borde ni också vara. Ta vara på livet, både ert eget och det ni kan bära själva.

      Reply
  2. Maria april 22, 2013 at 5:46 e m

    Bara så att du vet det så finns det inget piller som motverkar HIV, utan det är en sjukdom som smittar via blod och kroppsvädska. Dvs kondom skyddar men inget piller. Kanske är du nog inte mentalt förberedd för att skapa liv om man inte ens vet hur man kan skydda sig gentimot den sexuella sjukdom som tar miljoner liv varje år.

    Reply
    1. Sii april 22, 2013 at 9:13 e m

      Bara så DU vet så finns det bromsmediciner som är mer effektiva ju tidigare de sätts in. Jag är rätt säker på att det är det hon menar eftersom det är just en sorts bromsmedicin man sätter in i ”förebyggande syfte” efter en våldtäkt, men det krävs ju att man anmäler och kommer till ett sjukhus (som hon skrev). Läs på, läs om och gör rätt så slipper du låta så dum 🙂

      Reply
    2. Midia april 22, 2013 at 11:52 e m

      Det finns tabletter som våldtäcktsoffer kan få ta i tidigt skede för att minimera risken för att få HIV.

      Reply
  3. nej. april 22, 2013 at 5:56 e m

    Dumt av folk att gå på sådär men tror de flesta blev upprörda för att Dessie skrev att hon ville typ ”Mysa i parken och köpa gulliga kläder” och om man tror att det bara är så, så är man nog inte mentalt redo för att skaffa barn.
    Sen att du tycker att man inte ska göra abort fastän att man blivit våldtagen tycker jag är helt sjukt. Hur tänker du där?

    Reply
  4. Lina april 22, 2013 at 6:03 e m

    fan jag gillade dig men varje gång måste du ta upp muslimer??? va fan ska det betyda? de e därför många tror du är rasist!! o ja, muslimer har mycket mycket sex!!

    Reply
    1. Fanny april 22, 2013 at 11:14 e m

      Haha ja det är kanske därför alla har 10 barn var och lever på socialbidrag

      Reply
  5. Rasist! april 22, 2013 at 6:13 e m

    Vad skriver du om muslimer? Vad är du för respektlös människa! Dra inte alla över en och samma kant! Skulle kunna skriva massa fula ord till dig, men skillnaden är att jag är mogen men du är omogen! Och inte undra på att dina förhållanden aldrig räcker när du är som du är!

    Reply
    1. Sii april 22, 2013 at 9:09 e m

      Ja det var ju moget att använda ett ord i fel syfte. Du vet ”rasist” har inget med religion att göra. Ordet i sig är också fult, det är ett skällsord så du använde visst ett fult ord ändå 🙂
      Och om hon nu har fel om just muslimer, varför blir du då så upprörd? Tror du att du framställer muslimer i bättre dager över att bli skogstokig över två ord??
      Väx upp och diskutera med logik istället för att göra bort dig.

      Reply
      1. Svar!!! april 23, 2013 at 9:48 f m

        Rasist är rätt ord att använda mot paow! Tror du jag bryr mig? Hon är rasist i mina ögon, hon snackar bullshit om min religion! Men nu är det så att många människor tror massa saker om oss muslimer som ej stämmer, trött på sådant skit! Därför! Vi är goda och lika mycket värda som alla andra. Jag växte upp för länge sedan! Jag fattar ej logik och sådan skit ej svensk sorry 😉

        Svar: Dags att vakna upp och inse att en åsikt mot förtryck inte är rasism. Det är bara så enkelt att du inte förstår vad jag säger eller förnekar verkligheten.

        Reply
        1. .. april 23, 2013 at 6:37 e m

          Jag är ej svensk så.. Förstår ej vad du säger sorry 😉

          Reply
  6. lina april 22, 2013 at 6:19 e m

    så jävla bra skrivit!

    och föresten så fattar jag inte folk som klagar på att ni festar, för i helvete ni är 18-19 år! Lev livet och ha kul!

    Reply
  7. Hej Sjukdom. april 22, 2013 at 6:20 e m

    Förtryckt muslim? Du syftar nog på förtryckta människor i allmänhet. Vem är det som mobbas nu? TÖNT.

    Reply
  8. melina april 22, 2013 at 6:29 e m

    jag tycker du skrev allt skit bra FÖRUTOM det med aborter. du anser att det är att ta någons liv till och med vid våldtäkt. blir man våldtagen som t ex 14 åring är det alltså ”rätt” att behålla barnet? nu säger jag inte att dina åsikter är fel utan snarare att jag har annorlunda. att bli gravid, urfattig, lite för ung (alltså runt 14-15) och föda ett barn in i den här världen är en av de mest EGOISTISKA saker man kan göra. hur man kan behålla ett barn när du vet att du kommer ge barnet ett jävla helvete till liv. självklart finns det ju adoption i såna fall som många gör utomlands. men ändå. jag tror på att saker händer av en anledning och blir du preggo så blir du det. i många fall är det inte rätt att behålla ett barn om livsvilkoren för barnet helt enkelt suger..

    kram 🙂

    Reply
    1. Linnea april 23, 2013 at 5:35 e m

      Du har fel. Abort är själviskt. Att låta någon få chansen till ett liv är fantastiskt. Man kan aldrig veta hur någons liv ska bli. Den fattiga oönskade ungen kanske växer upp och blir mångmiljonär, lycklig, kär, får egna barn och lever ett fantastiskt liv. En dålig uppväxt är inget argument för att göra en abort.

      Reply
  9. Alicia april 22, 2013 at 6:32 e m

    Jag brukar aldrig kommentera bloggar för att jag är helt enkelt för lat, haha. Men det är något jag beundrar med dig, att du är så framåt och ärlig fast du är en bloggare. Många ser bloggare som falska och ytliga människor. Därför älskar jag din blogg, du kör ditt egna race och är hur ärlig som helst. Fler borde ta efter av dig. Såg även kommentarerna om bilden på dig och killen och tycker det är helt absurt att så många kallar dig hora för det. Jag orkade inte ge mig in i den konversationen men det är för att jag vet att du kör ditt egna race och inte bryr dig om vad folk bakom en skärm säger, fortsätt så! Jag tycker att du är grym!

    Reply
  10. Malin april 22, 2013 at 6:35 e m

    Paow, jag gillar dig. Men jag måste påpeka, att flera av de 40-åringar dom föder barn såpass sent har kämpat i 5-10 år kanske för att bli gravid. De har kanske haft en massa missfall eller andra svårigheter att bli gravida, och då genomgått flera år av helvete (förstå hur efterlängtade de barnen är!). Ibland träffar man inte den rätte förrän sent i livet, och det inte media och skolor lär ut att det blir då svårare att bli gravid och det uppstår då fler komplikationer under grav+förlossning. Absolut är det optimalt biologiskt sett att skaffa barn mellan 20-25 (och jaa, abort är fel, i viss mån), men det jag vill få fram att alla väntar inte frivilligt med barnafödandet. /Från en 33-åring som kämpade sig igenom 3 år av helvete för att äntligen få genomgå en lyckad graviditet!

    Reply
  11. V april 22, 2013 at 7:12 e m

    Kunde fan inte ta det här inlägget seriöst, du tycker att våldtäcktsoffer ska föda sina barn ändå? du säger att förtryckta muslimer inte har sex och verkligen drar alla över en kam på ett riktigt respektlöst sätt men om man tänker efter så är det ju du som förtrycker de? Börjar verkligen ledsna på dig att du hela jävla tiden ska förolämpa antingen muslimer eller invandrare generellt.
    Och sen så blir jag så jäkla provocerad över hur du säger att man är en hemsk människa som skaffar en unge i 40 årsåldern. snälla min syster fick hennes dotter när hon var 39 och hennes barn är verkligen ett geni och så jävla underbar och har ett jätte bra liv med 2 föräldrar som jobbar och har en stor lägenhet som de har köpt.
    för att vara ärlig så blir inte jag förvånad över att du får mycket skit från folk på nätet, om man tänker efter så är du lika vidrig själv.

    Reply
  12. Lotta april 22, 2013 at 7:45 e m

    Jag har en där inne nu, som buffar och sparkar så magen hoppar! Är sjukt och ofattbart men med världens bästa kille och ett tryggt hem så känns ju allt ändå så underbart. Tror att känslan när bebisen kommer ut kommer vara helt jävla otrolig, längtar! Jag är 26år, känns lagom, känner mig helt klar med fest och sånt. Mellan 16 och 24 söp jag flera gånger i veckan, det gjorde väl typ alla?!? Man testade killar , reste , flyttade , var ihop, gjorde slut testade olika jobb. Men sen bara kom HAN och då vill man bara gå vidare till nästa steg. Intresset för festandet försvann. Jag älskar att gå ut och dansa men det kan jag ändå. Men just nu älskar jag bara att vara hemma med min Karl och ha det lugnt och skönt och ha middagar med nära vänner. Livet går till nästa steg för de flesta. Man har sina perioder sen går man till nästa. Det är ju allt man gjort som gör att man till slut hittar rätt.

    Reply
  13. Anna.S april 22, 2013 at 7:58 e m

    Alla skaffar väl barn när dem känner för det? Varför skulle det vara grymt att skaffa barn när man är 40? Om du syftar på att man kanske dör ifrån barnet tidigare? Det är ju inte garanti precis att man kommer leva till man fyller 80 år även fast man skaffar barn när man är 20 år. Du har så fruktansvärt mycket fördomar så du tjänar nog på att vänta 10-15 år till innan du skaffar barn. Då har du förhoppningsvis blivit klokare.

    Reply
  14. Mimosa april 22, 2013 at 7:59 e m

    HORA

    Svar: Du är så coooooool som vågar skriva så när jag just tagit upp det i i ett inlägg. Får man ta på dig för att känna hur COOL du är? Suck…

    Reply
  15. sara april 22, 2013 at 8:01 e m

    Jag håller med i allt du säger förutom det med ”förtryckt muslim” (är ej muslim säger jag redan nu innan någon misstolkar mig eller liknande)
    Men om du tycker de är fel att folk hoppar på dessie me elaka saker, vf uttalar du sj dig elakt om något?
    Alltså, mobbning är tyvärr väldigt vanligt. Men är det något jag ogillar är det när man är emot mobbning t.ex men ändå på något sätt ”mobbar” eller uttrycker sig fult om något annat.
    Tänk om jag hade sagt ”Ingen borde döma mig pga att jag lever mitt liv såhär , men muslimer dom är ju helt knäppa” Dåligt exempel haha men fattar du dubbelmoralen i den meningen? Typ varför får ingen döma hur du lever ditt liv men du får tracka ner på ngn annans sätt att leva sitt liv?
    Haha, sämst på att uttrycka mig men ah hoppas du fattar min poäng lite.

    Reply
  16. Johanna april 22, 2013 at 8:52 e m

    Jag tror att det är såhär. Ni blir dömda efter hur folk ser på er. Ni började blogga när ni var 14-15 och världens fj0rtisar. Och bara för det så ser era läsare er fortfarande som dom små fjorrarna, fastän ni nu är mogna unga tjejer. Som tex kenza, hon skulle nog bara få positiv feedback från sina läsare eftersom folk ser henne som äldre. FAST egentligen är ni väl ungefär i samma ålder? Så sjukt att folk är så fördomsfulla. Blir mörkrädd!!

    Reply
  17. nananana april 22, 2013 at 9:05 e m

    Du säger att du är så fri och att kvinnor också ska få knulla runt och göra som de vill, sen är du konservativ och säger att abort är fel…. Du är knappast feminist eller står för sunda värderingar som du verkar tro…

    Du är bara omogen och en uppmärksamhetskåt liten osäker barunge. Väx upp.

    Reply
    1. Linnea april 23, 2013 at 5:29 e m

      Paow är en av de klokaste och mest feministiska bloggarna! Att stå upp för livet är feministiskt! Nämligen jämlikt, att alla liv har rätt att få finnas oavsett kön eller ålder. Vi lever dock i ett samhälle där kvinnan idag måste ha karriär, pengar och allt möjligt innan man får skaffa barn. Detta trots att kvinnokroppen ÄR GJORD för att få barn tidigt! Sena graviditeter är farligt för kvinnan, mamman. Man riskerar att dö, skadas allvarligt vid förlossningen eller att barnet blir sjukt. I ett jämställt och feministiskt samhälle måste vi värna om kvinnan och hennes kropp. Vi borde underlätta för unga människor att skaffa barn, även oplanerade graviditeter.

      Sen det här med våldtäkt… det är en icke-fråga i sammanhanget. Av de som blir våldtagna blir 0.001 gravida. Det händer i princip bara vid upprepade övergrepp (typ Fritzel). Om våldtälksmannen skulle ejakulera och kvinnan skulle bli gravid kan man säkert lösa det. Men en abort skadar ofta lika mycket psykiskt som våldtäkten, kvinnan blir då inte bara ett offer utan även en gärningsman vilket kan vara otroligt jobbigt. Kanske bättre då att underlätta en graviditet och förlossning genom psykologer osv. Abort är aldrig en bra lösning. Möjligen om det är risk för kvinnans liv…

      Reply
      1. nananana april 23, 2013 at 6:26 e m

        För det är så många kvinnor som vill föda ett barn de fått via våldtäkt?

        Riktigt idiotiska åsikter rent ut sagt. Personligen skulle jag hellre dö än bli gravid, men du & paow tycker kanske det är bättre att jag också tar livet av mig om jag blir gravid? Så min familj förlorar sin dotter, syster, barnbarn och mina vänner sin vän? Jaaa… för det är det enda alternativet för mig, förutom abort. Hur ställer ni er till det då?

        Reply
        1. Johanna maj 14, 2013 at 5:50 e m

          Det är inte precis förbjudet att använda kondom eller p-piller..

          Reply
  18. sandra april 22, 2013 at 9:36 e m

    jag förstår inte hur du kan döma ut kvinnor som får barn när dom är 40, varför e det absurt och elakt? Min mamma var 42 när hon fick mig och jag är så glad att hon var äldre för idag har hon så mycket mer perspektiv på saker och ting och jag kan prata om allt med min mamma och har alltid kunnat precis som dom som har ”unga” föräldrar. Min mamma hade allt! hon och pappa var redo när dom fick mig, dom hade ett bra boende och hade tjänat ihop pengar så deras barn kunde få allt utan att dom behövde vända på varje krona. Jag och min storebrors (som bara e 2 år äldre) har fått åka utomlands sen jag var 2 och han 4 år vi fick bilar när vi blev 18 och plus att mina föräldrar inte ville ”bli av” med mig för dom ville göra allt dom inte kunde när dom va 20-22 för dom hade två barn. Jag Tycker det bara är positivt med lite äldre föräldrar för dom är säkrare i sig själva, dom har gjort de dom vill och dom tror på äktenskapet som alla i dagens samhälle skiter i, när det är minsta problemet så ska man skillja sig…..De har inte mina föräldrar iaf!

    Reply
  19. Aa april 22, 2013 at 9:53 e m

    Ja haha du är verkligen korkad.

    Reply
  20. Emma april 22, 2013 at 10:07 e m

    Så alla tjejer borde gå på p-piller fall i fall de blir våldtagna? Hur tänkte du nu? Jag går inte på p-piller eller annat preventivmedel, tror inte att våldtagaren skulle dra på sig en kondom så att jag inte skulle bli gravid? Tycker det är hemskt att döda ett foster men värre att föda ett oönskat barn. Har själv en vän som inte är önskad och ”ett misstag”, skulle aldrig vilja att någon skulle få gå igenom det som hon har fått stå ut med.

    Reply
    1. Linnea april 23, 2013 at 5:21 e m

      Så du tycker att det varit bättre om din ”vän” aldrig fötts? Att hon aldrig fått en liv, fått bli din vän, fått skratta och gråta med andra vänner? Tror du inte att hon kommer finna kärleken, få egna barn? Du är ju dum i huvudet. Varje liv är lika värdefullt oavsett om man är önskad eller ej!!! Om hon inte vill leva så ska det vara hennes beslut och inte hennes föräldrar.

      Reply
  21. Andréa april 22, 2013 at 10:59 e m

    dagen efter piller är ungefär som en abort. Om du inte förstod det. Men du, se till att bli våldtagen så får du ju ett barn. Problemet löst.

    Reply
    1. Isabella april 23, 2013 at 10:21 f m

      Haha är du dummare än tåget? Ett dagen efter piller skjuter fram ägglossningen så det inte finns något ägg som kan bli befruktat. Har man redan fått ägglossningen är det i princip meningslöst att ta ett dagen efter piller då det inte finns någonting att skjuta upp och graviditet är faktum 🙂 Det är ingenting som en abort då det inte finns något foster att ”ta bort”. Puss

      Svar: Läs och förstå: http://www.dagenefterpiller.nu/

      Reply
    2. smartass april 23, 2013 at 3:08 e m

      dumhuvud. dagen efter-piller förhindrar graviditet, men har en spermie redan befruktat ägget, dvs en graviditet inletts, så gör dagen efter-pillret ingen effekt. det förhindrar bara så att spermien inte ska ”hinna dit”.

      Svar: Du kanske ska fråga någon som kan svara dig, men du har nog fel där ska du se…

      Reply
  22. Anna april 22, 2013 at 11:04 e m

    Du kanske ska veta lite fakta innan du snackar, Dessie har tjatat o tjatat men sen när hon skulle få ta hunden helt själv så ville hon inte ens ha cocco för hon påstår att hon inte har tid, det var ett jävla tjatande i hennes blogg om den där jävla hunden som hon inte ens vill ha i slutet för allt hon gör är att supa ner sig konstant. Det är by the way han som betalat för hunden och den har ALLTID stått på hans namn…

    Reply
  23. EM april 22, 2013 at 11:34 e m

    Roligaste var ju att det var några muslimer som skrev hora också. Att säga (som de flesta ovan) att muslimska kvinnor INTE är förtryckta är ju att blunda för det uppenbara. De må hända att ”Svennefierade” muslimer är lite lättare i sinnet. Men det gör det fortfarande inte okej. Det som även ska klargöras är att muslimer är del av en RELIGION och inte ett folkslag.

    Reply
    1. STOLT muslim! april 23, 2013 at 9:56 f m

      Jag är muslim och jag är inte förtryckt. Jag är 17 år har pojkvän som lärt känna min familj, får komma hem till mig och vara ensam med mig och sådana saker. Jag bär inte slöja? Jag får ha sex? Gifta mig med vem jag vill? Jag får har sex? Det märks att ni inte har någon kunskaper om oss muslimer!

      Svar: Tror du att du är representativ för den genomsnittliga tjejen i din ålder med din tro? Det tror inte jag, gör du?

      Reply
      1. .. april 23, 2013 at 6:50 e m

        Först klagar ni på att vi muslimer är förtryckta och nu är jag dålig förebild för min tro? Hur tänker ni egentligen. Ni ska alltid komma på något. Alla muslimer tror olika och är olika precis som ni kristna! Alla muslimer behöver inte bära slöja för att vara muslim, för vi kanske följer tron ändå. Asså du är fan dum! Lärd dig om oss muslimer sedan kan du komma och säga ditt. Och jag är fortfarande en bra muslim! Ville bara bevisa att alla muslimer ej är förtryckta!

        OBS! Kan ej sådan där bra svenska, så du vet tills nästa gång 😉

        Reply
      2. L. april 24, 2013 at 5:20 e m

        du är efterbliven paow. på riktigt. jag har kunnat se förbi och försökt förstå dina korkade uttalanden tidigare och tänkt att du egentligen inte menar illa eller är så dum som du låter just på grund utav att du inte är speciellt bra på att uttrycka dig. men du är ju fan dum. väldigt synd. Ta ifrån oss kvinnor rätten att rösta när du redan är igång. Flera hundra år och mer av förtryck, just för att vi lever i en mansdominerade värld och så finns det tjejer som har en sådan åsikt som du, herregud, blir väldigt ledsen. Det finns alltså på riktigt. Det finns dessutom här i Sverige. Herregud.

        Svar: Förtryck? Är du förtryckt tycker du? Då skulle du nog tänka en gång till. Vakna upp och se dig om i världen.

        Reply
    2. [email protected] april 23, 2013 at 9:08 e m

      Sååå hon som skrev hora, hur vet du att hon är muslim? Det sista som du understryker är lite kul med tanke på hur du generaliserar. Puss o kram

      Reply
  24. lebanezza april 23, 2013 at 12:31 f m

    Förstår mig inte på vf folk ska lägga sig i andras liv!!! Låt hon göra vad hon vill!

    Reply
  25. V april 23, 2013 at 9:20 f m

    Tycker att det är så fel att du också ska klanka ner på folk som inte gillar att vika ut sitt sexliv inför alla, folk som känner sig skygga helt enkelt när det gäller sex. Bara för att du gillar att ligga med många olika män och kvinnor kanske, och pratar öppet om sex hela tiden så betyder inte det att andra är förtryckta, tråkiga eller har ett dåligt sexliv.
    Man kan ju ta och undra varför dina förhållanden aldrig är lyckade och varför du ofta är bitter och ganska tragisk, jo det är för att du är väldigt omogen när det gäller sex och vuxenlivet.

    Kolla på t.ex. Rebecca Simonsson, hon är väldigt naken av sig och har mycket sexappeal MEN hon snackar aldrig öppet om sitt sexliv och män som du brukar göra, och hon verkar of course jävligt mogen (hon är ju iförsig 27 år men ändå) så i mina ögon och många andras så verkar hon en stark sofistikerad elegant kvinna, tyvärr så kan man inte säga samma sak om dig.

    Reply
  26. Marina april 23, 2013 at 10:16 f m

    Och där slutar jag att läsa din blogg ! Detta va enligt mig det elakaste jag läst, vem skA ta hand om dessa oönskade och oälskade barn då?

    Svar: Sluta du, vill du inte tänka längre och tycker det är rätt att döda någon som är oönskad, så var så god.

    Reply
  27. Louise april 23, 2013 at 10:20 f m

    Det är så roligt när du skriver något viktigt inlägg och försöker låta smart och kunnig.

    Reply
  28. Helena april 23, 2013 at 11:51 f m

    HÄRREGUD PAOW !! HUR DUM ÄR DU EGENTLIGEN???????

    Reply
  29. A. april 23, 2013 at 11:59 f m

    Bra skrivit Paulina men det upprörde mig lite över ditt uttalande att dom som får barn i 30- 40 års åldern är egoistiska. Likadant som folk öser hat mot Dessie öser du nu hat mot dessa individer som väljer att få barn sent. Jag kan bara säga att mina föräldrar var långt över 30 när dom fick mig. Jag har fått en uppväxt som är guld värd, och det var långt ifrån ett egoistiskt beslut.

    Det handlar inte om ålder, och du om någon borde veta det. Det handlar om varje individ. Vissa som är 22 kanske till och med är mer redo för barn än vissa 30 åringar. Det finns ingen generell regel för när det är bäst att skaffa barn! Var och en ska få besluta det själv.

    Svar: Öser hat…? Jag säger bara jag tycker det är dumt och egoistiskt, det är inte att hata någon och äldre föräldrar KAN vara hur bra som helst, men jag tycker ändå det är dumt.

    Reply
  30. Emelie :) april 23, 2013 at 1:12 e m

    Fast är inte en tidig abort bättre, än att föda ett barn man inte kan ta hand om? Jag skulle då må bättre av tanken att mitt barns liv inte hann startats, än att jag skulle föda barnet och inte kunna ta hand om hen. Inga pengar, ingen utbildning, och helt oönskad. Ett barn förtjänar ju bättre än så tycker jag! 🙂

    Reply
  31. Mickis april 23, 2013 at 4:39 e m

    Måste bara säga att det är så sjukt nice att se någon stå upp emot aborter. Tycker själv att det är något av det sjukaste vårt ”civiliserade” samhälle hittat på.
    Allt skitsnack om kvinnans rätt till sin egen kropp är ju så absurd när det inte handlar om hennes kropp utan barnets. Abort är något av det mest själviska man kan göra i min åsikt. Sen säger jag inte att det är så att de som gör aborter är onda, bara att samhällets avhumanisering av foster gör mig mörkrädd..
    Vill man inte bli gravid så är det absolut inget som är svårt att förhindra – med all sexualkunskap och info om preventivmedel som finns så är det inte svårt. Och tar man beslutet att inte skydda sig så får man ta konsekvenserna!

    Sen tycker jag att det är helt rätt att stå upp emot folk som mobbar om såna här saker. De enda som har rätt att bestämma när och i vilken situation man skaffar barn är föräldrarna själva..

    Reply
    1. nananana april 23, 2013 at 6:24 e m

      du vet att det inte finns ett enda preventivmedel som är 100%igt va?

      Reply
  32. Klara april 23, 2013 at 5:21 e m

    ”Samtidigt är jag emot aborter. Jag skulle aldrig göra en abort. Jag tycker att man tar något som skulle kunnat blivit ett liv då, även om man blir våldtagen. Är man så dum så man inte anmäler det och tar dessa piller som motverkar oönskade graviditer o.s.v. som man faktiskt får om man söker hjälp… ” / Paow.

    1. Är du emot att killar runkar? De spermierna är ju början till ett liv, och om han kommer utanför, så dödar ju han något som skulle kunnat bli ett liv. 🙂 Var går gränsen för ett liv för dig då? Du pratar om piller som motverkar oönskade graviditeter, är inte det också något som hindrar att ett liv blir till, som du skrev innan? Det skulle vara intressant att höra var din gräns går för vad som är abort eller ej.

    2. Jag tycker att din syn på aborter verkligen tar ifrån kvinnor deras rätt till att bestämma över sin egen kropp. Du är ju lika liberal som extrem-kristna i USA eller extrem-muslimer eller vilka andra extremt troende som helst, dvs inte liberal över huvud taget. Du har ju skrivit både en och två och fem hundra gånger att ”WOHO man ska festa och man FÅR knulla runt som tjej utan att skämmas, heja alla tjejer, stå på er!!!” men sen helt plötsligt gör du en tvärvändning och blir jättekonservativ. Förstår du hur jag menar? Det rimmar illa, liksom.

    3. Sen tycker jag att din text skuldbelägger våldtagna kvinnor och framställer det som att det är deras fel. Att bli våldtagen är ett riktigt jävla trauma, många många vågar inte prata om det eller berätta om det för någon och skäms fruktansvärt mycket (kanske för att de blir skuldbelagda i viss media nu för tiden, vem vet?!). Vid ett sånt trauma tänker man kanske inte på vissa saker, vissa kan/orkar/vågar inte anmäla, och vissa kanske inte kan/orkar/vågar/vill kolla om det blev barn eller inte. Inte för att de är lata, utan för att de mår så sjukt jävla dåligt och känner sådan fruktansvärd skam. De kanske måste ta saker och ting i sitt eget tempo, exempelvis kolla graviditet.
    De kanske inte orkar sig upp ur sängen förens efter 2-3 dagar, och inte vågar att köpa graviditetstest/gå till gynekolog förens 3-4 veckor efter våldtäkten. Ska de då nekas till att få göra en abort för att de inte åkte in och kollade upp allt detta på direkten? ”Nej tyvärr, du får nog allt behålla det där embryot inne i dig lilla gumman, för du väntade fööör länge med att kolla upp dig! Va? Var du deprimerad och ledsen hemma och orkade inte ta dig upp ur sängen pga all ångest som våldtäkten gav dig? Nej men vet du vad, det spelar ingen roll! Abort gör vi inte här, du kunde tagit ett piller när du kom hem blodig från den där våldtäkten faktiskt. Att du inte tänkte på det?! Dumt av dig! Nu får du inte bestämma över din kropp längre, vilken otur!”

    Svar: 1. Du vet när det blir ett liv, eller hur? När ett ägg befruktas. Inte innan. 2. Då får man se till att skydda sig, bara för att man lever ut så måste man inte bli gravid. 3. Ja, det är en mycket svårare fråga än jag kanske gjort sken av, det vet jag. Det kan finnas tillfällen där det kan vara oundvikligt, men det känns inte rätt.

    Reply
    1. ... april 23, 2013 at 10:28 e m

      Håller med dig så mycket på punkt 3. skönt att någon här är intelligent nog att kunna sätta sig in i en svår situation.

      Reply
  33. Caz april 23, 2013 at 5:29 e m

    ”Skit på dig” så tänker jag när jag läser va du tycker om aborter

    Reply
  34. aha april 23, 2013 at 5:52 e m

    Dom flesta av dagens samhällsproblem orsakade av människor som exempelvis kriminalitet,psykisk ohälsa,missbruk,extremism,förtryckta människor,mobbning osv grundas oftast i en gemensam nämnare,nämligen en dålig barndom och uppväxt,brist på kärlek,trygghet,uppfostran..Hur skulle samhället se ut om alla barn istället fick möjligheten till en bra start här i livet?Värt att tänka på kanske?!
    Ett annat stort problem människor emellan är att man tar sig rätten till att så lätt döma ut andra människor och tror sig veta något om denne och dess liv utan att egentligen ha någon ihuvudtaget aning eller erfarenhet..Tror speciellt du själv som offentlig person många gånger har känt dig missförstådd och felaktigt utdömd av okända människor som inte alls har den blekaste aning om hur det är att befinna sig i din sits..Med det sagt så tycker jag det är djärvt att du själv så enkelt dömer ut 30-40åriga kvinnor för att vara korkade som väljer att skaffa barn.Religiösa människor som inte delar samma inställning till sex som du har,vi har fått växa upp med en viss typ av värderingar och lever sedan utifrån dom förusättningarna,det är precis vad dom också gör,fast utifrån andra värderingar och att som kvinna själv uttala sig om våldtäkt på det sättet du gör är bara så känslolöst och respektlöst att jag mår illa..

    Dom flesta texter du skriver är väldigt bra och kloka men ibland typ som nu blir jag bara helt chockad..Har inga som helt problem med att någon skulle ha andra åsikter än mig själv men angående det här så kan jag inte ens förstå hur du tänker,jag kan inte ens urskilja något slags resonemang bakom din åsikter..

    Reply
  35. Linn april 23, 2013 at 6:30 e m

    Stackars dina barn som får leva med dina värderingar. Ska bli kul att höra om du har samma åsikt om några år när du vuxit upp.

    Reply
  36. T april 23, 2013 at 8:38 e m

    Hej! Hatten av att en sån stor bloggerska, med tillsynes fartfyllt liv med fester, alkohol, killar o sex, har en sådan syn på graviditet och abort! Ingen har rätt att släcka ett liv som redan blivit till, ingen har rätt att avgöra vem som skall få födas eller frånta en chans till livet. Abort är mord oberoende skede i graviditeten. Dock bör man komma ihåg att en del preventivmedel är aborterande, ex mini-piller, dagen-efter-piller, hormonspiral osv.. Altså att ägget blir befruktat men når inte livmodern. Kondom, p-piller och p-ring är de få preventiv medel som inte är aborterande, eftersom att där blir inte ägget befruktat! Be strong! <3 All kärlek/T

    Reply
  37. Sara april 23, 2013 at 10:00 e m

    Första gången jag blir riktigt förbannad! Tyckte inlägget lätt vettigt tills du skrev det där om aborter. Fy fan. Är man dum om man blir gravid efter en våldtäkt bara för man inte tar ppiller? Isåfall är dum fan sjuk.

    Reply
  38. Amanda april 23, 2013 at 10:13 e m

    Blir så sjukt ledsen när jag läser sån här skit. Så nu ska tjejer, oavsett ålder och läggning (man kanske inte ens ligger med killar FRIVILLIGT,) behöva gå på p-piller ifall dom skulle bli våldtagna för att det är ju deras fel om dom blir våldtagna och med barn och inte svinet som våldtog ? Nu ska vi alltså behöva gå runt preventiv medel för att idioterna som våldtar kanske gör dig med barn och då är det ju självklart MITT ansvar att motverka det eftersom jag kan få ett liv i kroppen som jag inte vill ha? Bra. Om du blir våldtagen och med barn, skulle allt vara ditt fel för att du inte hade skydd. Det är ALDRIG offrets fel och du nedvärderar tjejer i alla åldrar när du står bakom ett så jävla dumt ideal, du är så dum så du inte ens står för dina egna rättigheter.

    Reply
    1. Elfrida april 24, 2013 at 8:55 e m

      Bra skrivet! Det är precis den känsla jag får när jag läser hennes inlägg. Jag tycker det är okej att vara emot abort (jag själv är för abort bör tilläggas) men att vara emot abort till och med när det handlar om en våldtagen tjej… kom igen? Det är otäckt på riktigt att det seriöst finns de som är av den åsikten.

      Bra skrivet i alla fall Amanda! Jag är med dig på varje punkt.

      Reply
  39. T april 24, 2013 at 3:40 f m

    måste klargöra mitt inlägg som blev klumpigt, min personliga åsikt är att göra abort är mord, oberoende skede, (v.6 el v15…) dömer ingen med någon annan åsikt, Men tanken med att jag skrev att man bör komma ihåg att preventivmedel kan vara aborterade var menat till att man bör tänka efter innan val av preventivmedel, om man själv är emot abort! Offret rår aldrig för en våldtäkt, och något sånt att alla bör skydda sig för det är ju helt absurt, menade inget sådant! Tanken var lite annan än vad det kanske upplevdes i inlägget, ber om ursäkt om det var sårande. Kram/T

    Reply
  40. Sven Johansson april 24, 2013 at 10:27 f m

    De allra flesta aborter har INGET med VÅLDTÄKT att göra och rent etiskt /andligt ser jag de flesta aborter som fel/oetiska både vad gäller inblandade mäns och kvinnors agerande. I extrema fall som ifall valet står mellan två liv i ett medicinskt nödfall eller om kvinnan är våldtagen (vilket är en absolut minoritet av fallen) framför jag inte här några invändningar mot en abort , (men en sen abort är naturligtvis mycket obehaglig att göra vare sig kvinnan är våldtagen eller inte).

    Jag FÖRESLÅR INTE att alla de aborter jag är emot rent etiskt/andligt skall vara juridiskt förbjudna , fast man kan i o för sig undra varför Sverige har fri abort tom vecka 18 i stället för som i andra länder med fri abort tom vecka 10,12 eller 13.

    Men även om en abort rent lagligt är tillåten så är det ju inget som säger att den för den sakens skull behöver ske. Jag vill se ett RIKTIGT FÖREBYGGANDE ARBETE. Detta saknas i Sverige som har mycket HÖGA abortsiffror-ca 38 000 förra året på en befolkning på 9 miljoner.

    Att förebygga aborter har TVÅ SIDOR : 1) Förebygga graviditeter 2) Arbeta för alternativ till abort där en graviditet redan är ett faktum. Stöd och hjälp till att förändra sin livssituation till föräldrar och små barn är viktigt, att öppna vägar så att man inte väljer abort utan ser andra alternativ -att ställa upp för varandra, för sina medmänniskor i kärlek.

    Icke abort = Icke Våld

    Reply
    1. ll april 24, 2013 at 6:03 e m

      Luktar lite ”vit kränkt man” här..googla det:)

      Reply
      1. Sven Johansson april 25, 2013 at 8:55 f m

        ??? Vad menar du???

        Jag skriver för det jag tror på. Jag är anhängare av icke-vålds-principen och mot allt dödande som kan undvikas, både dödande av födda och av icke födda. Av samma anledning valde jag på den allmäna värnpliktens tid att vara vapenfri tjänstepliktig i stället för vapenbärande,.

        Reply
  41. Sven Johansson april 24, 2013 at 11:00 f m

    Tillägg till min kommentar: I o med att det är så OTROLIGT VIKTIGT att få ned antalet aborter i Sverige med sina höga siffror, att tex få kvinnor och män att se andra möjligheter än abort, att stötta o hjälpa och få människor att värdera och älska de ofödda mer än vad många gör är jag rädd att det kan vara kontraproduktivt, motverka det man tänkt, om man tar in våldtäkter i detta sammanhang. Det är så sällan en abort har med våldtäkt att göra.

    Reply
  42. Sofia april 24, 2013 at 4:01 e m

    Jag håller helt och hållet med dig, förutom det där med abort. Jag är för abort och tycker helt klart att det är jättebra att man kan göra en abort om man blir gravid mot sin vilja. Spelar ingen roll om man råkat vara lite oansvarig och inte skyddat sig, om man blivit våldtagen eller om man bara råkat bli gravid trots preventivmedel. Sånt händer ju faktiskt, kondomer som spricker, p-piller som inte gör sitt jobb osv.
    Även om jag inte delar din åsikt när det gäller abort tänker jag inte, som många andra, sitta och slänga ur mig att du är dum i huvudet. Vi har yttrandefrihet i detta land och alla har rätt till en egen åsikt. Din åsikt är inte mindre värd än min. Och varför gnälla på dig för att du har en åsikt? Vi har rätt att göra abort hur mycket vi vill i Sverige, så varför haka upp sig på vad någon tycker om saken? Det är inte som att du förbjuder folk från att göra abort, du säger bara att du TYCKER att det är fel. Tycka får man som sagt göra. Sen gör ju du som du vill med den saken och alla andra gör som de vill. Gillar man inte att någon är emot abort kan man väl vara glad att samhället inte är det istället för att sitta och hetsa upp sig framför datorn på grund av en åsikt? Herregud.

    Reply
    1. Sven Johansson april 25, 2013 at 9:10 f m

      Är det inte bättre att undvika abort?Ja i Sverige är det fri abort tom vecka 18. I andra länder med fri abort är det fri abort tom vecka 10, 12 eller 13. Det är stor skillnad på ett tidigt embryo och ett foster i tex vecka 14. Att en abort är laglig innebär inte som jag ser det att den är etiskt rätt. För mig är icke-vålds-principen en ledstjärna, att så långt möjligt undvika våld/dödande gentemot både födda och ofödda.

      När man ha sex väljer man själv hur man vill använda sin kropp.OM man sedan väntar sig att den allmäna sjukvården, samhället, skall eliminera resultatet av ens egna fria val genom att tillhandahålla en abort ställer man i själva verket krav på hur andra skall använda sina kroppar, dvs personalen som är inblandade ,att de skall jhjälpa till och utföra aborten.

      Min inställning är den att om kondomen går sönder eller glider av och kvinnan blir gravid så satsar jag på att vara förälder. Då ändrar jag mina planer osv, och anpassar mig efter det.

      De som gör abort pga våldtäkt är en synnerligen liten andel sett till aborterna i stort.

      Reply
      1. ll april 25, 2013 at 5:49 e m

        Finner det alltid mycket lustigt när män engagerar sig så starkt gällande vad kvinnor bör göra angående graviditet,abort osv..mycket lustigt:)

        Reply
  43. Linda april 24, 2013 at 5:06 e m

    När man väntar barn förändras ens liv man tänker på barnet förre.
    en normal människa gör det. Du kan tex inte säga jag är inte mogen för ett barn eller säga gud vad omogen den tjejen är. När man blir mamma förändras man från omogen till mogen.
    Iaf de flesta. De som inte gör det är bara sorgliga.
    Men normalt sätt ändras man. När man blir mamma eller pappa förändras hela ens liv.
    Ens tänkande. Man tänker helt anorlunda. Du förstår vad jag menar den dagen du själv blir gravid o mamma 😉 Du kanske inte tex anser du är mogen, men när du väl är gravid så blir du mogen på 9 månaders tid. Dock anser ju jag man bör vara minst 22 år innan man blir mamma. eller iaf ha bra inkomst o jobb bra pojkvän. som inte lämnar en bara. en tryghet bör man ha 😉
    🙂 kram

    Reply

Lämna ett svar till Sven Johansson Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *