Laga dom gamla broarna innan ni bygger nya.

Dumt uttryckt av mig förut. Och som sagt. Jag är inte rasist (och om jag nu skulle vara det så skulle jag väl inte umgås med dom jag umgås med), men nu så tycker jag att vi är tillräckligt mångkulturella och det räcker.

Skulle det inte vara bättre med fri tandvård för oss som bor i Sverige istället för att ta in massa flyktingar så att våra skattepengar kan gå till något vettigt. För nej, att gå till tandläkaren är inte gratis. Att dra ut en visdomstand kostar skjortan. Och medicinen också. Varför ska jag som skattebetalande människa inte få gratis tandvård för något som inte är självförvållat. Det kostade mig 2000 kr, + tabletter 350 kr. Jag tycker att det är dyrt. Och vill man ha BRA tandvård (i alla fall i Sthlm) och bra service så får man betala för det hos en privattandläkare.

Samma sak med sjukvård. Min farfar höll på att dö innan han bestämde sig för att betala för sin behandling på sofiahemmet(cancer). Så ska det väl inte behöva vara. Jag har sagt det förut. och jag säger det igen. Fitt-Sverige. Ni. Prioriterar. FEL! Höj er. Lös problemen vi har istället, istället för att hela tiden skaffa nya. Laga dom broarna som är trasiga innan ni bygger nya. För annars kommer allt att rasa samman.

20130815-155734.jpg

(Visited 62 times, 1 visits today)

125 Comments

  1. Julia augusti 15, 2013 at 4:13 e m

    Skönt att någon har samma åsikter som mig. Sverige kan inte ta ansvar för och hjälpa hela världen…

    Reply
    1. EM augusti 15, 2013 at 5:13 e m

      +1

      Reply
  2. Linn augusti 15, 2013 at 4:41 e m

    Haha, märker att du inte riktigt har koll. Vet du vad; Du vill inte dela med dig av dina skattepengar samtidigt som du vill ha gratis tandvård – genom VÅRA skattepengar? Jag vill inte ge dig gratis tandvård när jag har full koll på vart skattepengarna går. Och så skyller du endast på invandring (såklart); what about kungafamiljen (har du sett den summan?) och lön till politiker? Du är ung och lite dum, så tar dina åsikter med en nypa salt.

    Reply
    1. Moa augusti 15, 2013 at 5:15 e m

      Tack. Det var snällt beskrivet. Tänkte först kommentera något liknande själv, men kändes alldeles för ansträngande att lägga energi på så korkade åsikter. Antar att jag gjort det nu ändå, haha.

      Reply
      1. Marika augusti 16, 2013 at 11:20 f m

        Sen är det alltid svårt att se vad folk verkligen menar genom en text på en blogg .Det är inte direkt så vi vet hur hon diskuterar i verkligheten. kanske det låter helt annorlunda då. Men vad vet jag jag känner henne inte.

        Reply
    2. Emil augusti 15, 2013 at 5:49 e m

      Hon betalar skatt och får inte tandvård utan skatten går till massa äckliga svartingar som aldrig ens skulle gjort någonting för oss om det var oss det handlade om, som för övrigt är otacksamma.

      Visst kungahuset må kosta, men invandringen och allt vad den ställer till mig kostar så många hundra procent mer än vad kungen och hans familj gör.
      Ja självklart ska politikerna ha lön, det är dom som driver landet? Ska det vara något slags volontär arbete eller? Tyvärr så driver politikerna dessvärre i dagens läge in mycket skit, så som just invandringen.

      Att inte oroa sig om framtiden för Sverige, är som att inte bry sig om sitt land. Fortsätt blunda du, en vacker dag inser du vad våran hjälp gett invandrarna och hur pass ”tacksamma” dom kommer vara när dom trampar på oss svenskar.

      Reply
      1. n. augusti 15, 2013 at 10:47 e m

        Har du nån statestik på dina påståenden?

        Reply
      2. B augusti 16, 2013 at 12:06 e m

        Varför pratas det alltid om hur mycket invandrarna kostar och inte hur mycket de bidrar till samhället. Varje dag går flera hundratusen invandrare till jobbet i sverige och drar in skatt till staten. I sverige står vi dessutom inför ett befolkningsproblem så det föds för få barn i sverige så vi kommer behöva ta in massa människor från andra länder inom en snar framtid för att klara av att hålla ihång sanhället. Kan dessutom informera dig om att det är sjukt mycket billigare för ett samhälle om någon kommer hit som 18-åring än om man föds här. Fattar du vad ett barn kostar staten?

        Politikerna driver samhället? Ehh va? Är nog snarare alla vi andra som gör det.

        Reply
      3. Stina augusti 16, 2013 at 3:53 e m

        100 %?

        Reply
      4. Sanna augusti 18, 2013 at 2:21 f m

        Hur dum i huvudet är du egentligen? Du vet väll att invandrarna oxå DRAR IN PENGAR TILL STATEN? tror du det bara är svenskar som betalar skatt? Nej utan vi så kallade ”svartingar” (i din fula kommentar) jobbar oxå och BETALAR SKATT precis som alla andra – asshole

        Reply
      5. Snorungar augusti 18, 2013 at 9:16 f m

        Du sänker nivån i det här kommentarsfältet stick och brinn.

        Reply
    3. japp augusti 15, 2013 at 9:17 e m

      håller med (Y)

      Reply
    4. Åsa augusti 16, 2013 at 9:15 e m

      Bra sagt!

      Reply
  3. Felicia augusti 15, 2013 at 5:06 e m

    Så sjukt bra!
    Håller med dig till 100% varför betala till invandrare när vi kan fixa vårat eget land och lägga pengar på att göra det bättre?
    Jag är inte rasist men är det inte lite konstigt att invandrare får pengar när de kommer till Sverige men svenska ungdomar måste lita på att få pengar av sina föräldrar tills de får jobb för staten ger inte tillräckligt!

    Reply
    1. Jhs augusti 16, 2013 at 3:49 e m

      DU ÄR VISST RASIST! 🙂

      Svar: Jaså? Då får du gärna definiera rasist…

      Reply
  4. Ronja augusti 15, 2013 at 5:26 e m

    Linn: må så vara att vi pröjjsar kungens OCH politikers löner, och de överblivande går till oss? Får vi gratis tand och sjukvård? Vems tandläkar räkning är de du inte vill betala egentligen? Vad vill du att staten ska lägga pengar på när dina nära och kära inte längre kan ta hand om sig själva? Illegala invandrare? Paulina är definitivt inte ung å dum, vi är många som delar hennes åsikter (utan att vara varken unga, dumma, lägre utbildade eller rasistiska)

    Reply
  5. Anders augusti 15, 2013 at 5:45 e m

    Om du var mer upplyst så är det så att invandrarna drar in mer pengar än de får in i bidrag. That´s it!! Blir bara så förbannade på såna här inlägg där man kommer med tvetydiga åsikter. USCH!!!

    Reply
    1. johanna augusti 16, 2013 at 8:26 f m

      word!

      Reply
  6. E augusti 15, 2013 at 6:00 e m

    Agree! Fullt ut.
    Jag fasar för när detta år är slut, och min tandvård börjar kosta (gick sista gången gratis nu nyligen). Har ett otroligt dåligt betalt jobb, men det är det enda jag kan ta eftersom jag fortfarande går i gymnasiet. Min inkomst (csn-bidrag och lön) kommer upp till MAX 5000/månad (aldrig hänt dock) och då försvinner mer än hälften på mat, bil, lägenhet.
    Vill inte veta hur det ska gå nästa år, när min vård jag får för ADHD’n och ryggbesvären börjar kosta pengar, p-piller, tandläkare. ALLT. Och vi får inte glömma den hederliga kära mensen. Tamponger är fan inte billigt det heller, och inte fan väljer jag att ha mens. BLÄ!

    Reply
    1. Jhs augusti 16, 2013 at 3:51 e m

      Men du kan vi inte börja hata männen då i stället?! Dem har ju inte mens men får både bättre lön och skattar precis lika mycket/ i ditt fall lite som oss kvinnor är inte de sjukt? 🙂 Men nej juste man gör ju inte så, man hatar inte människor på grund utav kön eller ursprung…..

      Reply
    2. Jolena augusti 16, 2013 at 7:10 e m

      Vad? Och allt detta skulle vara invandringens fel? Dummaste jag hört.
      Tror inte politikerna skulle låta tandvård bli gratis om de stoppade invandringen. Om det alls blev några pengar över finns det garanterat andra hål att stoppa de pengarna, typ fallskärmsavtal, politikerlöner, infrastruktur.
      Å andra sidan skulle det få motsatt effekt då staten får in mindre pengar utan invandring så allt skulle bli dyrare.

      Reply
  7. hanna augusti 15, 2013 at 6:23 e m

    man kan vara rasist fast man umgås med folk med annan hudfärg eller etnicitet än vad man själv har.
    jag bor i finland och här har vi myyycket färre invandrare än i Sverige och här har vi också jättedyr tandvård. så himla ointelligent att skylla allt dåligt på invandrare. visste du att Sverige inte alls går på ekonomisk förlust av att ta emot flyktingar och invandrare? nä, antar att du inte visste det eftersom att du inte är det minsta påläst. sluta skäm ut dig själv och sluta skyll allt på invandrare.

    Reply
  8. Melissa augusti 15, 2013 at 6:47 e m

    Du är så jävla korkad. Det är helt sjukt att det alltid är okunniga människor med brist på kunskap som ska yttra sig. Behandla andra folk som du själv vill bli behandlad. Du får sluta ta ut din ilska på andra personer, när du blir dumpad av ngn invandrare, ja då ska alla hem och svenskarna ska rösta på SD, när du får betala för tandläkarn som (ALLA får göra) ja då är de invandrarnas fel igen. Du är patetisk, sök hjälp. På riktigt. Du kan absolut inte må bra!

    Reply
  9. Jolena augusti 15, 2013 at 6:55 e m

    Linn: håller med.
    Och jag räddar hellre människoliv än att du Paow, eller nån annan i arbetsför ålder, ska ha gratis tandvård. Seriöst, vad f_n är din empati.

    Svar: jag tänker på mitt land 🙂 och vårt folk.

    Reply
    1. Ji3 augusti 16, 2013 at 12:13 f m

      Definera ”vårt folk”, Paulina.

      Reply
    2. Jolena augusti 16, 2013 at 7:17 e m

      Inte alls. Om du läser riktig fakta istället för SD-propaganda så vet du att utan invandring skulle Staten få in mindre pengar och allt skulle bli dyrare.
      Kan du inte alls försöka sätta dig in i andra människors situation?…
      Fan Paulina, jag är mycket äldre än du, har läst dig länge och gillar dig så himla mycket. Men när det kommer till detta ämne så falerar din logik totalt. Vilket är galet för du har en härlig attityd och sund inställning till mycket annat.

      Reply
  10. Gossipstar augusti 15, 2013 at 7:03 e m

    Sugen på ny skvallerblogg som uppdateras ofta
    gossipstar.devote.se

    Reply
  11. :) augusti 15, 2013 at 7:13 e m

    så jävla rätt ! Den enda vettiga bloggerskan helt klart . Kan inte du komma och styra upp det här landet ? 🙂 <3

    Reply
    1. sandra augusti 16, 2013 at 12:54 f m

      Visst! Coolt det hade varit ifall paow styr landet! Då hade det inte hetat sverige längre, utan “HORLAND“ alla horor och sliskigamän hade bott här, horlandet skulle bara handla om droger, sex, och festa! What a wonderful world it would be…

      Reply
  12. Sofie augusti 15, 2013 at 7:17 e m

    Och jag är inte så sugen på att mina skattepengar ska gå till personer som inte tillför Sverige någonting, som inte har ett ordentligt arbete och som bara festar upp sitt liv utomlands 😉

    Svar: jag bidrar med underhållning och tidsfördriv din lilla mellanmjölks människa 🙂 Tydligen tillräckligt mycket för att en liten obetydlig nolla som du från en liten håla ska bry sig tilltäckigt mycket för att kommentera! HAhahAHA

    Reply
    1. Maya augusti 15, 2013 at 10:52 e m

      Ja det är rätt underhållande att se dig förstöra ditt liv o dig själv paow så det har du helt rätt i!, 😉

      Reply
  13. Vilma Bolding augusti 15, 2013 at 7:32 e m

    Håller med Linn. Du kanske inte förstår att de du kallar invandrare inte är invandrare, utan är rasifierade. För du menar ju inte precis finnar ock norrmän. Du menar de som inte är blonda och blåögda. Har du någonsin tänk på att det är en STOR majoritet av de som kommer hit som varit i krig, är förföljda pga sin politiska åsikt eller sexuella läggning, någonting som du som är bi borde bry dig om. Du vill alltså att de hellre dör , förföljs och torteras?

    Att säga att det är invandrarna som gör att vi har en pissig tandvård är delvis även att skjuta sig i foten eftersom många av de som jobbar inom tandvård och sjukvård är ”invandrare”.

    Anledningen till varför sjukvården och tandvården är skitkasst och har blivit sämre är för att vi har en borgerlig regering som sänkt skatten för de allra rikaste och skurit ner i sjukvården. De har 100 miljoner har gått rakt ner i de rikastes fickor, det är problemet inte invandrarna.

    Överklassen är problemet.

    Reply
    1. S augusti 15, 2013 at 11:32 e m

      Du tog orden ur min mun, så otroligt bra skrivet!

      Reply
  14. Simone augusti 15, 2013 at 7:36 e m

    Jag håller med dig Paow!

    Reply
  15. Mickis augusti 15, 2013 at 7:42 e m

    Jag håller helt med dig paow! Det är väldigt enkelt att förstå den teorin! Kram

    Reply
  16. K augusti 15, 2013 at 7:46 e m

    Brukar aldrig kommentera bloggar faktiskt (på riktigt) men nu kliar det i fingrarna hehe.. Det känns som att det du skriver om är enbart saker du har hört av ignoranta människor i din omgivning, inte saker du läst om själv eller vet och bildat en uppfattning efter. Vilket inte är helt ovanligt, många människor är helt enkelt inte tillräckligt bra på att ta reda på fakta innan de bildar en uppfattning om något/uttalar sig. Men på en stor blogg är det ganska dumt, i min mening, att gå ut med sina åsikter om man inte är tillräckligt påläst innan. Tyck gärna som du gör, alla har rätt att tycka som dom vill, men då får du förvänta dig dessa negativa reaktioner som folk har. Faktum är att Sverige tjänar mer på att ha invandring, än att förbjuda den. Och att folk får skydd och tak över huvudet måste väl vara viktigare än att du får gratis tandvård? Många svenskar lever även på bidrag utan att jobba och hjälpa till i samhället, och beter sig dessutom illa. Ska vi förvisa dom också kanske? Vädjar enbart till medmänniskan inom dig. Och ber dig att tänka till lite och läsa på innan du uttalar dig om så känsliga ämnen. Skulle åtminstone vara tusen gånger lättare för dig! Kram 🙂

    Reply
    1. Linda augusti 16, 2013 at 12:42 e m

      Tjänar mer på invandringen på vilket sätt? Ekonomiskt? Det finns fler faktorer än ekonomiska i ett land. Det är tillexempel statistiskt bevisat att invandrare begår mer våldtäkter än svenskar. Tjänar sverige då på att ta in invandrare ur ett trygghetsperspektiv? Man kan inte bara tänka ”tjäna” ur ett perspektiv menar jag med detta.

      Sen vill jag gärna se källan där du menar att sverige tjänar ekonomiskt på invandringen. Vilka kostnader har dem tagit med, den ökade kostnaden för rättsprocceser och poliser och fängelsekostnader (eftersom det är statistiskt bevisat att invandrare begår mer brott).

      Sen finns de självklart invandrare som sköter sig, och självklart ska dem få stanna. Men varför ska vi hjälpa dem som förstör för vår trygghet, ekonomi och rykte?

      Reply
      1. Elisabeth augusti 16, 2013 at 5:49 e m

        Och jag skulle gärna vilja se källor på den statistik du hänvisar till.

        Reply
      2. Lovisa augusti 16, 2013 at 6:11 e m

        Eftersom du själv begär källor vore det ju intressant att se dina egna källor på påståenden som att invandrare begår fler våldtäkter.

        Reply
      3. Anna augusti 21, 2013 at 11:35 e m

        Oj, vill gärna ha statistik för det där med våldtäkter, för det stämmer inte. Dessutom anmäls det flest våldtäkter i Sverige jämfört med hur mycket människor det bor i landet. Alltså mer än vad det är i alla andra länder (även det ’invandrarna’ har ursprung från) Läs på.

        Reply
  17. anns augusti 15, 2013 at 7:50 e m

    Allvarligt talat. Ska du som har råd att pumpa läpparna varannan dag och äta ute 32 gånger i veckan hellre få fri tandvård än att människor i krig, svält och misär samt hemlösa missbrukare ska få hjälp till ett bättre liv? borskämda snorunge

    Svar: som sagt. Man ska tänka på sej själv. Och ja det gör man alltid. Jag tycker att jag är viktigare.

    Reply
    1. anns augusti 17, 2013 at 4:58 e m

      pinsamt

      Reply
  18. Anonym 0 augusti 15, 2013 at 8:03 e m

    Hittade en video som visar varför immigration inte fungerar eller hjälper någon. Jag är ingen expert på ämnet men tänkte att det kanske kunde vara interessant att ta upp det i bloggen. Här är videon: http://www.youtube.com/watch?v=6cwrrMBtfKQ

    Reply
  19. asse augusti 15, 2013 at 8:34 e m

    Det går inte ens att blir irriterad på dig för att man märker klart och tydligt att du inte har någon koll alls. Tror du av hela ditt lilla hjärta att folk vill lämna sitt land där dem har allt för att det är kul? Har du inte tänkt på varför det heter FLYKTINGAR? jo gumman lilla nu ska jag förklara för dig!! Människor flyr från krig, förtryck och massa annat som en människa inte ska gå igenom, dem flyr för att ge sin familj ett tryggt liv, ett normalt liv där man kan gå utanför sin dörr utan att vara rädd för att dö. Du är fortfarande barn och inte helt klar i huvudet än och jag förstår det hahah just därför jag alltid skrattar när du ska försöka uttrycka dig på detta sätt. Nästa gång du vill lätta på hjärtat börja med att forska lite om kungafamiljen hahha

    Reply
    1. E augusti 15, 2013 at 10:46 e m

      Hur funkar det med invandrare då?
      De flyr ju inte, om man ska fortsätta på ditt spår 🙂

      Reply
  20. Emmie augusti 15, 2013 at 9:00 e m

    …eller så kollar man upp att det finns något som kallas frisktandvårdsavtal där, om man sköter sina tänder och inte röker etc, betalar en minimal summa varje månad och man kan gå till tandläkaren hur ofta man vill utan att betala en spänn mer än den summa man redan betalar varje månad.

    Reply
    1. Alma augusti 16, 2013 at 11:00 f m

      Tänkte samma sak – I de kommuner jag bott i de senaste 4 åren har jag kunnat ingå i ett Frisktandvårdsavtal. Man blir inpetad i en prisklassgrupp, t.ex. prisklass 2 och då får du betala runt 30 kr i månaden och när du sen verkligen behöver gå så är det ”gratis” utöver månadsavgiften.
      Nu betalar jag inte den själv, eftersom jag inte behövt tandvårdsavtalet, pga. att mina tänder är ”för bra”, och tandläkaren själv rekommenderade mig att låta bli eftersom jag ”skulle betala för dem som behöver avtalet, och det skulle bli dyrare”. Mitt senaste besök kostade 50 kr, för att i enlighet med försäkringskassan får vi ”dra av” en viss summa varje/vartannat år på tandvård.

      Låter ju rätt rimligt i mina öron.

      Reply
  21. Kexet augusti 15, 2013 at 9:04 e m

    Hej Paow!

    Så fort man nämner att man tänker stödja SD i valet 2014 så blir man plötsligt kallad rasist men jag förstår faktiskt inte varför? Jag är en tjej född -92 som kommer rösta på SD i valet 2014, för jag är också trött på vart mina skattepengar går till. Du är inte ensam.

    Reply
    1. hehe augusti 16, 2013 at 12:49 e m

      TROR NI SERIÖST SD VILL RÄDDA ERA FUCKING SKATTEPENGAR??? blir fan irriterad på er, ni är så otroligt outbildade. Finns inga jobb – invandrarnas fel, tandläkaren dyr – invandrarnas fel. JOBBEN T.EX som inte finns de finns. Men vi i sverige har blivit lata så jävla lata, vi orkar inte plugga så vi kan få ett bra jobb men vi vill heller inte moppa golv o ha ett ”lägre jobb” a men helloooo då finns de andra som är utbildade t.ex. alla doktorer från Polen som kommit och alla då araber t.ex. osv som är städskor. Invandrare klagar inte de nöjer sig inte som vi som bott här hela vårt liv. Kriminaliteten- de flesta våldtäcksmän o pedofiler- SVENSKAR!!!!!!!! SLUTA SKYLLA PÅ INVANDRARE!

      Reply
  22. Jhs augusti 15, 2013 at 9:06 e m

    Sättet du uttrycker dig på ÄR rasistiskt! Och man kan visst ha rasistiska åsikter samtidigt som man umgås med flera olika typer av människor! Men de börjar bli lite tjatigt hela ”jag är inte rasist jag bara uttrycker mig väldigt rasistiskt hela tiden….”

    Reply
  23. go paawww augusti 15, 2013 at 9:12 e m

    HELT RÄTT!
    Man är inte rasist för att man är trött på att bli överkörd. Jag är jävligt trött på Sveriges särbehandling. Trött på att jag får inte säga jävla blatte, men ska tiga när någon säger jävla svenne. Jag menar, de har ju flytt från krig så visa respekt? Jag säger inte att det inte är fruktansvärt, jag har allt respekt för det. Men ni bör ha det för mig med. Ni vill inte bli som oss.. dvs ikke religösa, vi vill inte bli som er, ni vill inte anpassa oss efter oss, våra regler, vårt sätt att leva, vi vill inte anpassa oss efter er, men jag är rastist och inte ni och ni har rätt men inte vi?

    Reply
  24. ANONYM augusti 15, 2013 at 9:16 e m

    Håller med dig helt Paow! jag tycker det ska vara lika för alla med vård och läkare! visst vi kan betala skatt men då tycker jag att alla ska ha samma hjälp och samma priser på vården! För en illiegal invandrare har rätt till att gå till doktorn osv med de betalar endast 50 jävla spänn för all slags vård (fick hem ett brev från sverige demokraterna där faktan stod) medans en pensionär jobbat hela sitt liv för att få en bra summa pengar, men de får betala ca1000-3000:- för att gå till tandläkaren trotts att de har så lite pengar! Jag tycker det är orättvist! Sen personligen tycker jag de håller på att ta över sverige lite, LIXOM HALLÅ DE HAR SINA JÄVLA BÖN HUS ÖVERALLT!
    och de uppskattar inte vad de får! de får gå i skolan gratis för att lära sig svenska men de flesta bryr sig inte ens om att plugga, De får biddrag, de får parktik, de får jobb men ändå klagar dem! jag skulle inte fått ett sånt välkomnade om jag flyttade till deras land…. sånt här göra mig bara arg. Och de där i stockholm att de satte eld på bilarna osv MEN DÅ HÄNGDE TIDNINGARNA UT POLISERNA SOM BARA FÖRSÖKTE STOPPA ALLT OCH GÖRA SÅ DET BLEV SOM VANLIGT IGEN! MEN DE DÄR JÄVLARNA FÅR INGEN SKIT ALLS FÖR VILKA GJORDE RÄTT OCH FEL EGENTLIGEN!

    Reply
    1. B augusti 16, 2013 at 12:17 e m

      Svenska ungdomar får också skolan gratis och inte fan pluggar alla för det så jag vet inte vart du vill komma.

      Illegala flyktingar har inte rätt till sjukvård i sverige (eller de har inte haft det innan iallafall men lagändring är på väg alternativt har precis trädit i kraft). Behövs alltid en nypa källkritik.

      Ta fram en karta där antalet kyrkorn i sverige är utmärkta samt antalet moskeer. Förklara sedan för mig på vilket sätt ”de tar över med sina bönehus”.

      Reply
    2. hehe augusti 16, 2013 at 12:51 e m

      Hahahaha grattis du fick ett brev från SD. HAHAHAHAHAHAHHAH sååååå pantade människor

      Reply
  25. Linä augusti 15, 2013 at 9:17 e m

    Kom igen grow some balls och stå på dig. Ta emot att bli kallad rasist hellre än att hålla tillbaka din åsikt. Du vet själv att du inte är rasist så varför ta bort ditt gamla och skriva ett nytt till människorna som är så trångsynta och kommer med rasistsnacket. Det vet jag att du vet bättre. Ska jag välja nån av er bloggare att se upp till så äre du med tanke på inläggen om detta problem som draddar vårat land. Jag själv har haft panikångest sen jag varit i unga tonåren som gjort att jag inte kunnat gå klart skolan och i dagsläget behöver leva på försäkringskassan och soc. Jag har knappt mat i hela månaden och jag och min man har tillsammans fått pengar till en lägenhet 6 mil ut i skogen i norrland medan alla (OMG VARNAR TILL KÄNSLIGA LÄSARE) svartskallar har varenda lägenhet i hela stan. Alla bra lägenheter är upptagna pga dom. Har du nånsin sett en svarting ligga på en parkbänk? Nej! En vanlig arabfamilj får 3 gånger så mycket i bidrag som min. I rest my case.

    Reply
    1. johanna augusti 16, 2013 at 8:49 f m

      du skulle behöva dig ett studiebesök ut i göteborgs förorterså att du får uppleva det glamourösa liv som levs här!

      Reply
    2. jaadu.. augusti 16, 2013 at 10:45 f m

      Rasist är nån som ”ser ner” på andra pga vart dom kommer ifrån och hur dom ser ut. och det är precis det hon gör, när hon sen sitter och säger att det är bättre att hon får gratis tandvård än att vi tar in människor till detta land som kommer från andra länder och som troligtvis dör i krig eller av svält….Alltså ser hon inte att människor är lika mycket värda! därav rasist.

      sen de du skriver att ”alla” invadrare har varenda lägenhet i stan…då har du nog inte så mycket koll. samt att ALLA invadrare går inte på bidrag. men man ska ju dra alla under samma kam 🙂

      folk är som folk är, dom säger att dem vill ha lika rättigheter osv osv, men sen när de kommer till kritan så är det bara nåt dom säger för att det låter bra.

      man ska se till sitt eget, visst absolut. men lite mänsklighet och ödmjukhet kan man ju ha 🙂

      Svar: Är du dum på riktigt? Jag ser inte ner på någon (förutom de som gör illa andra och de som plågar djur). Jag tycker helt enkelt att det är bättre att satsa på sakerna här i Sverige i stället för att bara öka på kostnaderna utan att dom som redan bor här (oavsett ursprung) får det bättre. För övrigt tror jag man hjälper folk i världen bättre genom att hjälpa dem att få det bättre där man bor i stället och det skulle hjälpa oändligt många fler!

      Reply
      1. Simone augusti 16, 2013 at 2:25 e m

        Läs på istället innan du skriver? Rasism är rashatare? Inte någon som tvunget ser ner på någon som får gratis tandvård. Jag håller med dig Paow!

        Reply
    3. Karin augusti 16, 2013 at 11:48 e m

      Med all respekt för att du verkar ha levt ett tufft liv… Men det märks tydligt i ditt resonemang här att du inte gått ut skolan.

      Reply
    4. Anna augusti 21, 2013 at 11:47 e m

      Vill inte vara den som är den men gå klart skolan idag, eller skaffa ett jobb och sluta gnälla på bloggar om att du behöver en bättre lägenhet. Det är knappast invandrarnas fel att du har det (enligt dig själv) dåligt. Invandrare eller flyktingar har inte lägenheter inne i stan, och om de har det så har de betalat minst 3 miljoner för det, är du villig att göra det så finns det lägenheter. Men jag skulle rekommendera dig att bo kvar i skogen, för i stan finns det väldigt mycket olika människor, och du verkar inte kunna tackla det. Dessutom vill jag inte ha sådana som dig boende som granne, så du kan bo kvar där och klaga på socialbidragen som du själv verkar använda dig utav.

      Svar: Klaga på att jag inte gått klart skolan kan du få göra om du vill, men faktum kvarstår att jag betalar mer skatt än de flesta i min ålder, jobbar och har gjort det sedan flera år tillbaka. Jag har aldrig fått ett enda bidrag (förutom barnbidrag då). Jag har bott i stan hela mitt liv (Stockholm då, finns inte mycket annat som är riktig stad i Sverige), men bor nu precis utanför i vackra Hammarbyhöjden och nej, jag har inte problem med olika människor och det som stör mig är alla som tror att de kan få allt gratis utan att jobba. Gissar det är du som suger i dig av min skatt i form av bidrag i stället. Puss.

      Reply
  26. Anna augusti 15, 2013 at 9:49 e m

    Jag tycker precis som dig- är inte rasist men sverige behöver inte ta in mer indvandrare som vi måste betala för!

    Reply
    1. lina augusti 15, 2013 at 10:13 e m

      +1

      Reply
  27. lina augusti 15, 2013 at 10:13 e m

    du har sjukt rätt, men det finns fega jävlar som inte våga säga ett piss för att de inte vill bli kallade rasister, fast man inte är det!!

    Reply
  28. Luis augusti 15, 2013 at 10:19 e m

    Snälla Paulina är ett eller flera liv viktigare än dina visdomständer som kostar skjortan? Du är ekonomiskt oberoende har pengar så det räcker, egen lägenhet, nära vänner, älskad av många m.m. m.m.

    Människor i nöd som kommer hit, kommer inte av den anledning att dem har det jättebra hemma och kommer till sverige för att extraknäcka? Föräldrarna som kommer hit har redan fått sitt liv förstörda med att lämna sitt hemland dem växt upp i av förtryck, dem vill bara ge sina barn chansen att få ett bättre liv än dem hade. Hur skulle det kännas i din situation att närsomhelst bli stenad å du får möjligheten att komma till ett vackert land som Sverige och starta ett nytt liv?

    Reply
  29. Elin augusti 15, 2013 at 10:45 e m

    Vilken tur att det är val nästa år då!!
    Dags att rösta fram ett nytt parti som tar upp dessa frågor kanske 🙂

    Reply
  30. n. augusti 15, 2013 at 11:02 e m

    Du skriver att du tänker på vårt land och vårt folk. Varför inte tänka på vår värld och vårt folk? Varför tycker du att just du är värd mer än en annan människa gjord av kött och blod, precis som du, men tryckts ut av en annan kvinna i ett annat land?

    Och vill du tänka på ”vårt land”, så kan det vara bra att inkludera Sveriges studenter; framtidens tandläkare och politiker som inte kommer gynnas av exempelvis SD:s politik. Skatten hjälper inte bara kungen och muslimerna utan även sjuka, pensionärer och studenter.

    Reply
  31. Jhs augusti 15, 2013 at 11:33 e m

    Fy vad läskigt de är att läsa kommentarerna här NI ÄR RASISTER be att få ordet förklarat om ni inte förstått de! Vad gjorde ni i skolan när man pratade om Rwanda eller första och andra världskriget eller för all del nutidshistorian? Paow har ju förvisso inte gått i skolan så hon kanske kan bli ursäktat för sin okunskap…(Även om man tycka att någon som har rösträtt ska veta bättre) Men alla ni andra ni kan väl inte på allvar mena att ni också är helt outbildade? Och Linä det är alltså dig jag betalar för, varje dag jag går till jobbet. För att du ska sitta hemma och vara bitter och skylla på invandrarna HAHAHAHAHAHAHAHA förlåt men det är för patetiskt! Passa på att läsa en bok nu när du har tid lilla vän 🙂

    Reply
  32. Elin augusti 15, 2013 at 11:36 e m

    Ni alla kan ba snacka på som f*n ! Vi Lär ju se när tiden är kommen. Så ni behöver f*n inte skriva en bok om invandrare (hahaha) ! Så löjligt men jag förstår Paow att du tar ut all din ilska på invandrare (av en anledning?!) men kan du sluta upp med det ??? Ba så j*vla löjligt !! 🙁 ! Ta ut din ilska på dig sj ist ! Och Skaffa ett liv ! Peace 🙂

    Reply
  33. S augusti 15, 2013 at 11:46 e m

    Vad ger oss rätt att säga att människor inte är välkomna hit? Det är jävligt lätt att säga när man råkade födas i detta I-land. Vi har INGEN ANING om hur det är att leva i ett land med hemska förhållanden, så har vi mage att säga att människor ”inte är välkomna” baserat på deras hudfärg. Det är så fruktansvärt, jag skäms över att vara människa 🙁 Förresten har ”invandrarna” inget med tandvården att göra, det är högern som privatiserar och gör de rikare rikare och de fattiga fattigare. Synd att solidariteten är borta, när man såg varandra som människor med samma värde.

    Reply
  34. Ellen augusti 15, 2013 at 11:52 e m

    Hej Paow! Tänkte bara säga att jag tycker du borde kolla upp lite angående invandrare och deras inkomster/utgifter innan du skriver sånt här på din blogg med tusentals besökare. Invandrare bidrar till att samhället får MER pengar eftersom även de betalar t skatt.Trots att vissa får mycket bidrag osv så ger en invandrar Sverige ca 8600kr per år pga den höga skatten.

    Här har du en artikel du kanske kan tycka är intressant som handlar om just detta: http://www.dn.se/ekonomi/invandrare-betalar-mer-till-samhallet-an-de-far-tillbaka/

    Reply
  35. Till linä augusti 16, 2013 at 12:05 f m

    Ja boende i Stockholm har gått åt helvete. Jag och min kille var tvungna att köpa en bostad här i stockholm pga att vi aldrig fick en hyres lägenhet. Vi stod i kö i flera år men nej det hjälpte inte. Och när vi äntligen flyttade in i våran köpte lägenhet så var vi panka i 1 helt år. Nu har vi det bättre ställt men ganska tråkigt att vi ska ha ett lån att betala av varje månad.

    Dock tycker inte jag att du måste kalla folk svartskallar pga sin etnicitet. Jag själv är ifrån mellanöstern. Jag har bott hhär dock i nästan 30 år. Inte kul att bli kallad babbe och svartskalle.

    Reply
  36. polly augusti 16, 2013 at 12:36 f m

    Håller med, är less på att bli kallad rasist så fort man säger att politiken i Sverige inte fungerar.

    Reply
  37. sandra augusti 16, 2013 at 12:42 f m

    Asså… invandrare betalar också skatt?… haha, de mest ungdomar som lever på socialbidrag..

    Reply
  38. sandra augusti 16, 2013 at 12:45 f m

    Come on.. sverige är inte det ändå landet där det finns imvandrare i, de lungt för er svenskar att flytta vart ni vill, men inte andra? Men dö

    Reply
    1. Wilma augusti 17, 2013 at 12:04 e m

      Inte så att man hade velat flytta till tex Irak? Haha så liksom fuck that. Lite skillnad på folk från USA än lågutbildade aidssmittade folk som (inte alla) bara kommer och förstör och är otrevliga. Det är så jävla många som är otrevliga där jag bor så jag har all rätt att säga så.

      Reply
  39. Sara augusti 16, 2013 at 12:46 f m

    Herregud, det är helt sinnes hur underbar du verkar som person Paulina, en riktig jävla livsnjutare! Du bara kör, och ser vad världen har att bjuda på, så jävla rätt. Skillnaden mellan dig och bimbos som håller på så är då att du ändå verkar ha en jävligt djup sida och riktiga åsikter. Way to go girl!

    Reply
  40. arsenic augusti 16, 2013 at 1:06 f m

    människor ska stanna kvar i sina hemland där de torteras, mördas och plågas och du vill hellre att de stannar där så att du kan få din tand fixad gratis? det finns ett ord som heter medmänsklighet.

    Reply
  41. Tuss augusti 16, 2013 at 7:03 f m

    Du menar att du hellre vill ha billigare tandläkare än att rädda livet på dom som kommer från krigshärjade länder?! Inte alls egoistiskt!

    Svar: Vi skulle hjälpa alla bättre om vi såg till att de kunde klara sig i sina hemländer utan att behöva fly. Att tvingas fly är nog något de flesta helst vill undvika och att tro att lilla Sverige skall kunna fortsätta ta emot hundratusentals flyktingar utan att det går illa är naivt och egoistiskt eftersom man skulle hjälpa många fler om man kunde samarbeta mellan demokratierna i världen och se till att det inte uppstod sådana situationer som tvingar folk att fly.

    Reply
    1. Tuss augusti 16, 2013 at 3:10 e m

      Hundratusentals flyktingar? Räknar du totalt, eller per år? Var tar du siffrorna ifrån?
      Nu är det ju så att vi inte kan stoppa alla krig i världen så vi får helt enkelt bara se till att hjälpa varann så gott det går. Och du, invandrare betalar också skatt.

      Reply
    2. Lina augusti 16, 2013 at 8:15 e m

      Till dig som skrev svaret.
      Inser du hur många, många år det skulle ta (och just nu tar) för att få ett krigsdrabbat land på fötter? Inser du hur många människor det dör VARJE DAG för att vi inte reagerar snabbt nog. Inser du hur många kvinnor som blir sexuellt utnyttjade, hur många unga män som tvingas gå med i krig, hur många barn som säljs osv.

      Detta handlar inte om invandrare hit eller dit. Det handlar om en enda sak; Människor och mänskliga rättigheter. Vissa länder kanske aldrig kommer kommer kunna rädda sig själva. Vissa länder blir just nu sönderbombade, folks hem förstörs. Människor länder, människor hem, kommer kanske inte finnas mer.

      Varför ska Sverige stanna upp i utvecklingen? Varför kan inte Sverige vara en förebild för resten av världen i så fall? Någon måste alltid börja, vi kan ju inte bara stanna upp och vänta in andra länder så de ska komma ikapp hur många invandrare vi tar in per år.

      Reply
  42. karmela augusti 16, 2013 at 7:57 f m

    Mann er ikke rasist bare for at mann ikke vil ha flere innvandrere i landet sitt. Hvorfor er det slik at bare utenlandske kan si demes mening om svenske/norske uten å bli kalt rasist? Men så fort en hvit persone sier sin mening så blir mann stemplet som rasist. Jeg holder med paow. Ikke flere innvandrere nå. De gjør ikke noe nytte for seg. Bare lager bråk og krever alt. Og de for alt gratis imens andre må jobbe ræva av seg. Og det vet jeg veldig godt. Jeg jobba dritten av meg for å kjæpe leilighet til meg og barna mine, i mens naboen som kom til Norge i fjor fikk alt gratis. Huff!!!

    Reply
  43. Pernilla augusti 16, 2013 at 8:51 f m

    Åh du snygga kvinna!!

    Reply
  44. Super schmii augusti 16, 2013 at 10:25 f m

    Så så länge du får gratis tandvård så är det okej att folk dör i andra länder pga krig osv osv..nu snackar vi om att folk är värd lika mycket vart dom än kommer ifrån och enligt dom flesta här så vekar de som att folk inte alls är värd lika mycket…som sagt, så länge man får gratis tandvård(fast man har råd med de) så är de bättre att andra mäniskor dör 🙂

    Svar: Sa jag så, eller? Ditt resonemang kan lätt överföras till alla delar av samhället – dina föräldrar har väl råd med skola du går i? Du har väl råd att betala fullpris hos läkaren? Du har väl för all del råd att betala fullpris för ditt månadskort på SL (om du bor i Stockholm) – det skulle kosta närmare 2000 i månaden om inte skattebetalarna som INTE använder tjänsten gick in och betalade med skatterna? Att dra på sig mer och mer kostnader när saker inte fungerar här hemma tycker jag är fel. Är det konstigt?

    Reply
    1. Fredrik augusti 16, 2013 at 1:44 e m

      klart att det kan överföras till alla delar av samhället, men det är det här du tar upp så det är de jag påpekar 🙂
      och jag sa aldrig att du SA så rakt ut, för det skulle ingen göra…men det är så man kan tolka det du skriver 😛
      och ja, vi kan betala massa. men som sagt det är inte jag som ”klagar” över att de kommer in folk från andra länder 😀

      men jag tycker vi ska ta hem alla svenskar som bor någon annanstans i världen än i Sverige, sen kan alla börja klaga över att folk bor här som inte är svenskar (och nej nu skiter jag fullständigt i hur mycket pengar som går hit o dit) vi har ett fullt fungerande land (i jämförelse) så vi har ingen rätt att bo nån annanstans :O
      (lägg märke till ironin)

      Reply
  45. Emma augusti 16, 2013 at 11:46 f m

    Ni här i kommentarerna är ju för jäkla roliga, eller inte.

    Visste ni att ILLEGALA invandrare, folk som inte har någon koppling till Sverige, inte har uppehållstillstånd, inte laglig rätt att vara här, endast behöver betala 50 kr för att få tandvård.
    Jämför detta med flera tusen för en hårt arbetande skattebetalare, eller pensionär som skattat hela sitt liv och får betala flera tusen.

    Visste ni att en nyanländ invandrarkvinna med tre barn kan få:
    6 510:- i etableringsersättning
    4 500:- i etableringstillägg
    4 500 i bostadsbidrag
    3 754 i barnbidrag
    2 546:- i underhållsstöd
    = 21 810:- i månaden skattefritt. Ganska hyfsad månadslön för någon som precis kommit hit och inte gjort ett skit för landet. Garantipensionen för en svensk medborgare är knappa 7000 kr.
    Invandrare får 10 ggr mer bidrag per capita än svenskar.

    Att svenskar inte kommer bli en minoritet i sitt eget land? 15 % av ”svenskarna” är födda utomlands idag. Vi fortsätter ösa in hundratusentals varje år, och att tänka på är att de vi ser som invandrare på stan mycket väl kan vara födda i Sverige och därför inte räknas med i den här statistiken.

    Och det där med att rädda människoliv… För det första finns det otaliga ”flyktingar” som endast kommer hit av ekonomiska skäl, det finns inte tillräckligt med jobb i deras egna länder.

    Och de som faktiskt är flyktingar.. räddar man en står det tusen åter. Varför ska vi bara hjälpa de som har turen att lyckas ta sig hit. Att ta sig till Sverige från ett krigshärjat land kostar garanterat massor med pengar, man ska bli smugglad, inte bara över gränsen, utan hela vägen till vårt lilla land i Norr. Sådant händer inte gratis. Det finns så många människor kvar, många som det verkligen är synd om, i kriget, som inte har någon möjlighet att fly, som måste se vänner och familj dö, bli torterade.

    Slutligen, de senaste rönen från OECD-rapporten om att invandringen skulle vara lönsam, det tror ni inte ens på själva. Det finns tre sorters lögner, lögn, förbannad lögn och statistik. På en annan hemsida fick man det till att samma rapport visade på att invandringen gav en förlust på 0,57% av BNP.

    Man kan vrida och vända på statistik för att det ska passa ens egna syften, och medierna, till och med svt som är påstått oberoende, är så vänstervridna att det är obehagligt. De vill att den ”humana invandingspolitiken” ska fortgå, och bli ännu ”humanare”, därmed vill de framställa invandringen som något positivt. Till och med de klassiska partierna med högeråsikter dras mer och mer åt vänster och en ”human” politik som de så fint vill kalla det.

    Folk glömmer bort att kommunism står för så mycket lidande på den här planeten. Vänstervåldet är accepterat och gängse praxis i offentligheten är att stå långt, långt till vänster på skalan, därmed rapporteras det inte om detta i medier, man tycker att det är det goda våldet.

    Läs alternativa medier. Bilda er en egen uppfattning, lita inte blint på andra, och tro inte så förbannat mycket på det ni lär er i skolan!

    Reply
    1. skäms augusti 16, 2013 at 4:05 e m

      att folk ens kan diskutera pengar när det gäller människoliv….usch

      Reply
    2. Ronja augusti 17, 2013 at 2:01 e m

      Word, alla som tror nåt annat should get their facts straight.. Regeringen har bekräftat uppgifterna angående invandrarkvinnor som är ensamstående även om de påstår att det är ett ”specifikt enskilt fall” haha.. Kan dessutom lägga till att vi har en förälder på mitt jobb (vars barn går på fritids där jag jobbar) som har fulat sig rejält å sagt att hennes man är död , han är livs levande och kommer förbi då och då , varför gör hon så? Hmmm….. Haha. Vi har dessutom 66 % i vår skola som har ett annat modersmål än svenska. Detta påverkar inte skolans miljö och arbetssituationen positivt kan jag säga, många av dessa barn (pojkar framförallt) lyssnar inte på mig för att ”jag är ju bara en kvinna, har därmed ingen talan” jo tack, fina traditioner å värderingar de där . Passar verkligen in i ett jämnställt samhälle…. Eller??

      Reply
    3. Jen augusti 17, 2013 at 8:09 e m

      Bra att du tog upp hur mycket pengar som flyktingar får. Själv hade jag ingen anng om det innan min man som är invandrare började läsa svenska på SFI där merparten av de andra hade flyktingstatus. Det fuskas också ganska rejält med både bidrag och flyktingstatusen. Många åker tillbaks till sina hemländer via ett annat land för att sen ta sig in till sitt hemland genom att passera gränsen med bil och muta vakten så att de inte får en stämpel i passet, för då förlorar de flyktingstatusen och sitt bidrag.

      För några veckor sedan hjälpte min man några nyanlända som han träffade i mataffären, när han gick avslutade han med att säga att han hoppades att stridigheterna i deras hemland snart skulle vara över. Svaret han fick var – vi hoppas inte än, inte förrän hela familjen är här.

      Jag tycker att sverige ska satsa mer på att hjälpa i närområdet istället för att ta emot så måmga flyktingar, då skulle fusket minska. Men tyvärr är det tabu att prata om detta i Sverige utan att klassas som rasist.

      Min man som är arab o muslim tycker att vi svenskar utraderar vår egen kultur när t ex skolor inte har skolavslutningen i kyrkan längre.

      Reply
  46. linnie augusti 16, 2013 at 11:51 f m

    Man märker helt klart att ni som tycker det är så bra med att ta in flera invandrare antingen är invandrare själva eller wannabes. Hur som helst har ni ingen koll på läget eller så blundar ni för sanningen. Sverige hjälper hellre invandrare än sitt egna folk? Det finns så mycket svenskar som aldrig får hjälp. Jag förstår verkligen inte att ni inte ser att sverige håller på att förfalla. Vilka kommer ta över sverige om några år tror ni? Och tror ni då att dom kommer bry sig om er? Då tror ni fel. Brotten har ökat oerhört mycket. Pratar svenska med brytning känner ni igen det? Kolla lite på efterlyst eller läs i tidningarna vilka som gör flest brott. Usch blir så trött på folk som vägrar inse. Det finns mkt invandrare som sköter sig och dom ska självklart inte straffas för något andra gör men om ni inte märker att både våldtäkter o mord har trappats upp och begås mest av invandrare då är det ngt fel.

    Reply
    1. johanna augusti 16, 2013 at 10:34 e m

      Och hur vet du det? Alltså att invandrare är dem som är anledningen till att brottsligheten ökat? Och om du någonsin hört talas om mörkertal så skulle du också vetat att brottsligheten inte nödvändigtvis har ökats, utan antal anmälningar har ökat då de flesta människor nu till dags tar lagen (inte inom alla områden förstås) på större allvar. Våldtäkterna har ”ökat” därför att anmälningarna har ökat. D.v.s. fler och fler våldtäktsoffer VÅGAR anmäla. Har ingen tillkoppling till invandrare. Självklart finns det invandrare som våldtar, precis som det finns svenskar som våldtar. Skillnaden är bara den att det läggs ner ett otroligt fokus på när det just är invandrare som våldtar, medans när det är svenskar så ser man väldigt annorlunda på saken och kommer i många fall med bortförklaringar och ursäkter. Och när det kommer till att morden ska ha ökats sedan vi släppt in fler invandrare så är det ren och skär bullshit. Morden har för din iformation MINSKAT de senaste 20 åren och de flesta mord begås INTE av invandrare. Snälla koppla inte ihop brottsligheten med den svenska invandringen för det är så uppenbart att du inte vet någonting om den (dina källor: kalla fakta och tidningar? Allvarligt?) och det är mycket mer komplext än att bara säga ”den ökade brottsligheten beror på invandringen”. Och jag tror inte att Sverige hellre hjälper invandrare än sitt eget folk, men invandrare är väll också människor och inte mer värda än oss svenskar? Varför tror du att du förtjänar att bo i Sverige medans någon annan som kanske har levt ett betydlig hårdare liv inte gör det? Allt detta snack om att svenskar får det värre och värre för att vi släpper in invandrare går mig på närverna. Vi får väl helt enkelt bara känna oss lite mindre priviligerade då, om det betyder att vi kan hjälpa andra människor. Och att Sverige håller på att gå under eller att invandrare kommer ta över Sverige är struntprat. Ca 15% av Sveriges befolkning består av invandrare (europeér som icke-europeér), många av dem har inte uppehållstillstånd utan lever t.ex. i asyl för att det är krig i deras hemländer. Sen förstår jag inte varför det så sällan nämns hur mycket positivt som kommit med invandringen; arbetskraft, uttökad kultur och så mycket mer. Invandrings-problemet är inte egentligen ett problem. I verkliga fall skulle vi kunna släppa in många fler, om vi så ville. Jag förstår inte varför vi tror att vi har rätt att bo i Sverige och andra inte. För att vi har ett fungerande system och länder som inte har det får skylla sig själva? För att vi betalar skatt? Det är så fruktansvärt löjligt och ni som håller på och försöker hitta på ursäkter till varför vi ska minska invandringen eller också slänga ut invandrare borde läsa på mer och inte gå efter vad tidningar och ”kalla fakta” säger.

      Reply
  47. hehe augusti 16, 2013 at 12:38 e m

    ”Skulle det inte vara bättre med fri tandvård för oss som bor i Sverige istället för att ta in massa flyktingar så att våra skattepengar kan gå till något vettigt.” Om du helt ärligt tycker att det är vettigare att skattepengarna går till gratis tandvård och inte till människor som är flyktningar som har de svårt som har levt hela sitt liv under krig. Till barn som är oskyldiga och inte vet om deras föräldrar lever då är du fan dum i huvudet! Sverige är ett bra land du kan inte skylla på flytkningarna för dina problem, vi får gratis skolgång, mat, sjukvård, tandläkare till 20. I flera länder i europa (som inte är flyktningländer så får man betala allt detta jag rabblade upp, mindre skatt jovisst men ändå) Känns de inte ändå bra o veta att dina skattepengar hjälper folk (jag kan erkänna att vissa invandrar utnyttjar de svenska systemet till max men de är invandrare som bott här längre tid inte flyktningarnas fel) de är inte varje månad du behöver dra ut i detta fall en fucking tand men varje månad med hjälp av dina skattepengar som du gråter över så får ett barn som kommit hit mat…. Du speciellt skyller allt på invandrarna no shit sherlock att folk tror du är rasist. Tänk om sverige var ett krigsdrabbat land skulle du vilja att INGET land hjälper att alla bara skiter i för tydligen ska deras skattepengar gå till tandläkaren ist haha… Jag förstår inte vad du klagar över.. låter förhelvete som du drar ut en visdomstand varje vecka. Visst tandläkare är dyrt i Sverige, men tillskillnad från de flesta länderna är allt nästan gratis i Sverige.

    Reply
  48. Camilla augusti 16, 2013 at 12:39 e m

    Jag kan förstå var dina tankar kommer ifrån, jag förstår att du vill att de som redan bor i Sverige ska få det bättre MEN om staten hade velat så hade de redan gjort allt det möjligt. Sverige kommer aldrig få gratis tandvård oavsett om Sverige inte släpper in en enda flykting till. Paulina du måste förstå att ordet flykting är ett ord med mycket bagage, tungt bagage. Det handlar om människor som flyr för att undkomma döden, våldtäkter, tortyr och krig. Det är mödrar, fädrar, barn och spädbarn. Det är inte elaka människor som vill leva på socialbidrag. Det är människor som du, din mor och din far, som försöker överleva. För att få kallas ”flykting” enligt sveriges lagbok så måste man uppfylla vissa kriterier, gabska många kriterier som beskriver ens livssituation. Jag förstår att du vill att samhället ska förbättras men, där måste du inse, staten har ingen avsikt att förbättra den och den kommer inte förbättras oavsett Sveriges flyktingpolitik. Hoppas du tänker om och kanske försöker sätta dig in i en flyktings situation, tänk om det var du och din lilla syster som flydde från död och våldtäkt, hade dj inte önskat att få komma till ett land med frihet? Jag vet att du tänker ”ja men varför är dom inte tacksamma då”, vet du vad? Väldigt många är tacksamma, men det är inte dom som bråkar på tunnelbanan exempelvis, de som är tacksamma är de människor du inte lägger märke till. Ha en fin dag!

    Reply
    1. polly augusti 17, 2013 at 12:17 f m

      Jag förstår vad du säger men man kan inte bry sig om människor så mycket att man går under själv. Jag har utländska vänner, utländska ex och barn som är mixade men jag anser ändå att det inte fungerar. Alla blir bara argare och argare och det kommer inte att sluta bra. Vi måste prata om detta, anledningen till att SD får fler röster är för att inga andra vågar prata om det. Så istället för att de andra partierna tar tag i invandringspolitiken så röstar naiva människor på ett gäng rasistiska, kriminella idioter. Lagarna måste ändras och bli hårdare för HELA befolkningen och om man inte är svensk medborgare och begår våldtäkt,mord, rån m.m så ska man bli utvisad. På detta sätt så skulle vi få in Invandrare som är bra människor och få ut dem som inte är det.

      Reply
    2. Isa augusti 17, 2013 at 5:26 e m

      Så sant så. Kunde inte
      Sagt det bättre själv.

      Reply
  49. dr phil augusti 16, 2013 at 12:58 e m

    ”Så att våra skattepengar kan gå till något vettigt.” Tycker du inte att det är vettigare att rädda människors liv än att lägga pengar på en tandvård som ändå är helt ok?
    Plus att din svårighet att få en tandläkartid inte har ett skit med invandrarna att göra. Så jävla stört att du ska skylla allt som går fel på dem. Du kanske säger att du inte är rasist men du är ju 100% främlingsfientlig. Snälla gå tillbaka till skolan, man får lära sig så mycket om omvärlden där

    Reply
  50. henrik augusti 16, 2013 at 1:08 e m

    Laga de gamla tänderna innan du skaffar dig nya tatueringar?

    Reply
  51. Jhs augusti 16, 2013 at 2:33 e m

    Paow kan du inte godkänna min kommentar?! Eller svider sanningen?

    Reply
  52. Anna augusti 16, 2013 at 3:07 e m

    Sluta bajsa ut skitsnack verbalt, läs på och gör dig TILLRÄCKLIGT insatt innan du yttrar dig om sådana här ämnen. Du ger icke-tänkande människor som sväljer allt utan en enda fundering på vad order källkritik betyder idiotiska åsikter.

    Reply
  53. Annika augusti 16, 2013 at 5:39 e m

    Om ett utav världens rikaste länder inte kan ha råd att vara generösa och ta in invandrade – vilka ska då göra detta? Det är såhär: det finns inget välfungerande system för att implementera demokrati i krigshärjade länder, det behöver inte ens vara en lösning, ändå så är det det västvärlden insisterar på att försöka göra. Vi ränner runt i världen u-länder lite som vi känner för. Det var ett exempel men det jag vill komma fram till är helt enkelt att när t.ex SD argumenterar om ”att hjälpa folk på plats” så de komiskt ospecifika. HUR då om man vill spara pengar? Pengarna som går till att bygga upp länder är extrema, kopiösa mängder! Jag är absolut inte emot att hjälpa länder till stabilitet men vi talar om att försöka ställa om samhällen utan att kränka ledare och invånare, att bygga upp länder inifrån. De människor som är flyktingar idag kommer inte att leva när tryggheten väl finns i deras hemländer. Men varför skulle tryggheten dyka upp? Sverige är kapitalistiskt – vi bidrar till exploatering utav fattiga länder som delvis bidrar till konflikter. De konflikter som är baserade på ursprung är i många fall också på grund utav hur västvärlden har delat in andra länder. DEt är en globaliserad värld. Om vi är del utav problemet så har vi ett ansvar, vill vi leva det rika liv vi gör så får vi städa upp lite. Det kommer att kosta i biståndspengar antingen utanför eller i landet. Jag ser hellre att människor får ett värdigt liv än att jag får billig tandvård, jag ser inte varför jag skulle ha mer mänskliga rättigheter än någon annan? Varför ens vara med i FN eller arbeta för utvecklingsländer om man anser sig förmer än andra.

    Herregud vilket ostrukturerat inlägg. Jag skickar ändå. Någon kanske fattade någonting om min poäng.

    Svar: Av länder i västvärlden tar Sverige emot flest invandrare i förhållande till storleken på vårt land. Det tycker jag är generöst och bra, men det borde gå att hjälpa alla mycket mer om man helt enkelt hjälpte alla som behöver i deras egna hemländer ås långt det bara är möjligt. Låter det konstigt tycker du?

    Reply
  54. hejhej augusti 16, 2013 at 6:32 e m

    Lyssna INTE på trollen PAOW! DU HAR HELT RÄTT! JÄVLA TATTARE SOM INTE HAR NÅGOT BÄTTRE FÖR SIG ÄN ATT KLAGA PÅ DIG! DET MÅNGA SOM TYCKER SOM DIG! TRÖTTA TATTARE SOM TROR ATT ALLT ÄR GRATIS!

    Reply
  55. Lina augusti 16, 2013 at 8:01 e m

    Är det inte viktigare att hjälpa folk som är utsatta, kanske står utan familj osv, än att vi ska få billigare tandvård?

    Reply
  56. astrid augusti 16, 2013 at 9:05 e m

    Stanna upp och tänk efter. Hur skulle gratis tandvård vara mer vettigt än att ta in flyktingar? En flykting är någon som flyr; som behöver någon annanstans att leva därför att deras hem inte är säkra pga t.ex krig, konflikter, förföljelse eller tortyr. Att ta in flyktingar innebär alltså att rädda människor. Kanske från döden i många fall. Att vi i Sverige inte har gratis tandvård eller bättre sjukvård handlar tyvärr inte om att man prioriterar flyktingar, utan om andra politiska och ideologiska avsikter. Tyvärr är det aningens för komplext att förklara i en blogg-kommentar. Istället har vi en helt gratis och till viss del obligatorisk skola i Sverige, dels för att alla ska förstå hur samhället fungerar och sedan inte behöva tänka som du. Din tankegång visar nämligen enbart på stor okunskap.

    Reply
    1. Lotten augusti 19, 2013 at 1:38 f m

      Det handlar om att ta hand om de sina innan man plockar in andra och Sverige klarar inte det i dagsläget.

      Reply
  57. Carro augusti 17, 2013 at 1:57 f m

    Jag har jobbat på socialtjänsten med utbetalning av socialbidrag. Problemet är inte att invandrarna håvar in cash från skattebetalarna problemet är att samhället är helt jävla felkonstruerat och hur gärna man än vill jobba så är det inte särskilt lätt att få jobb om du inte kan språket/knappt har gått i skolan. I längden skulle vi alla tjäna på att lägga energin på att hjälpa dessa till arbete, sysselsättning. Dessutom pga människors syn på invandrare skapas klassförakt som gör att invandrarungdomar i större utsträckning begår brott och gör uppror mot systemet, de är knappast genetiskt kriminella. Kort sagt. Det är vi svenskar som gör helt fel, inte invandrarna som kommer hit. Javisst vi lägger ut pengar på socialbidrag men uppenbarligen hjälper det oss inte ur problemet, vi måste tänka om från grunden. Att inte ta hit dem gynnar ingen men att strukturera om integrationspolitiken verkar tyvärr bara sd vågat ta upp. Och kom inte och säg att invandrare inte VILL jobba. Självklart finns det vissa, men under mina år på socialtjänsten i Rinkeby ser man hur gärna de ville, till slut ger de tyvärr upp då de aldrig lyckas få jobb, alternativt får praktikplatser som aldrig leder till något.

    Reply
  58. Felicia augusti 17, 2013 at 2:11 f m

    Jag har läst igenom alla kommentarer till inlägget här nu, och jag måste säga att jag blir uppriktigt ledsen över det jag läser. Det är människor ni talar om. Individer. Människor med känslor, tankar och drömmar. Personer precis som er själva. Vi är alla olika som är väldigt uppenbart när en läser kommentarerna här ovanför. Hur kan ni sitta bakom era datorskärmar och skriva så hemska saker? ”Jag hatar invandrare”. Är det ett verkligen en riktig åsikt? Jag har svårt att tro att människor i Sverige kan gå runt och hata en grupp människor efter vad en individ har gjort? Har ni vuxit upp under en sten mitt ute i skogen och aldrig träffat en individ från en annan kultur? Har ni verkligen bara dåliga erfarenheter av ”invandrare”? Antagligen har ni ingen erfarenhet. Jag tror nämligen inte att någon kan hata en grupp människor om man har dessa i sin omgivning.

    Det är åsikter och fördomar som dessa som gör att samhället är segregerat, Sverige är idag ett av världens mest segregerade land, samtidigt som vi vill ge sken av att vi är ett av de mest demokratiska och solidariska samhället i världen. Konsekvensen av invandrarfientliga åsikter blir ett ännu mer segregerat samhälle som beror på lite kunskap pga segregerade städer. Det blir en ond cirkel som tyvärr bara blir värre ju mindre vi blandas med varandra.
    Därför har många invandrare sämre boendeförhållanden ute i förorterna, ett jobb med lägre lön, sämre utbildningsmöjligheter för barn och ungdomar då många föräldrar inte får komma in i ”det svenska samhället”.

    Om man bor i Sverige och är svensk medborgare FÅR man ställa krav på sin livssituation!! Oavsett bakgrund. Det är en mänsklig rättighet SKA aldrig tas ifrån en individ.

    Problemet med att fly till ett annat land är att man många gånger har svårt att komma in i samhället pga språkliga problem, boende utanför stan, ofta med andra människor som inte heller kan språket och som tvingats fly från sitt land.
    När det blir problem med att komma in i samhället känner människor ett utanförskap. Som när man är liten och bara vill vara med och leka, men gruppen med lekkamrater redan är full och man får inte vara med. Man vet inte varför utan får bara ett nej. Stängs man ut vill man ta sig in men ju mer man blir motarbetad genom t.ex. fördomar. ”Somalier går inte att umgås med” kommer man att ge upp och förorten blir en område med tappade sugar. Kriminaliteten ökar pga segregationen. Bilar brinner. Rutor krossas. Ingen lyssnar, det blir vår röst. Låt oss vara med!

    Ett förtydligande: Det finns inget land, ingen grupp människor, ingen individ som vaknar upp en morgon och tänker: ”Sverige är ett bra land, dit flyttar vi/jag, bara för att”. INGEN! Människor kommer till Sverige, och många andra länder, för att de inte har något val. Leva eller dö. Det är valet de står inför. Ni kan inte föreställa er. Jag kan inte föreställa mig. Få människor kan föreställa sig hur det är att behöva fly från sitt hemland. Platsen där man har sina vänner, sitt jobb, sin familj och sitt liv och en dag bara lämna. Behöva lämna för att det är krig, för att någon annan har bestämt att man inte får vara homosexuell, kvinna eller utbilda sig. Som en svenskfödd i ett Sverige som ska vara solidarisk och tryggt borde man kunna ta emot dessa människor som varit med om dessa fruktansvärda upplevelser och leva sida vid sida som individer utan att förakta det som är annorlunda. Stör ni er på olika mentaliteter? Olika sätt att uttrycka sig på eller vara borde ni istället verka för ett blandat samhälle med mångfald. När olika individer möts och byter erfarenheter blir även sättet att ”bete” sig på mer jämnt. Det är så viktigt att ha förståelse för varandra. Vi är alla olika, för vi har upplevt olika saker. Men där slutar också olikheterna. Vi är alla samma. Vi är alla människor med känslor, drömmar och tankar. Vi är alla kött och blod. Hur kan en hudfärg, en etnicitet eller nationalitet ändra på allt detta?

    Det här Paow uttryckte sig om skattepengar och dålig tandvård i Sverige vill jag återigen tydligen understryka att det välfärdssystemet vi har idag helt och hållet beror på vilken regering som styr i Sverige. Idag står högern som vill privatisera sjukvård, apotek och diverse andra saker som aktiv beslutsfattare vilket genererar att samhället fungerar mer likt det system vi ser i USA idag. Har man pengar får man bättre och snabbare sjukvård än andra. Dvs, du är värd det du tjänar. Du bedöms efter plånbok och inget annat. Är det så ni vill bli värderade? Efter inkomst?

    För att få ett välfärdssystem värt namnet krävs det att pengar kommer in i systemet. Dvs att varje invånare betalar skatt. Inte som moderaterna vill, att skära ner på skatten varje gång tillfället ges. Då kommer inga pemgar in och invånarna får alla själv bekosta saker som sjukvård, skola, kollektivtrafik ja you name it. Om pengar istället kommer in i systemet kan ALLA ta del av dessa rättigheter. Dessa MÄNSKLIGA rättigheter. Då hade inte Paow behövt vänta så länge och betala så mycket för sin tandvård.

    Vad jag än skriver här vet jag att ni som redan har en egen ”rätt” (enligt er själva) åsikt inte kommer att hålla med mig eller förstå mig.

    MEN! Jag skrev detta (går inte in så djupt på det då det hade tagit bra mycket längre tid) i hopp om att åtminstone någon faktiskt tar åt sig och kan tänka sig in i andras livssituationer. Hur hade ni känt er om ni läste saker som dessa på nätet och kände er träffade? Jag kan inte ens föreställa mig hur ont det måste göra att veta att dessa åsikter fanns om en bara för att man inte är ”svensk”, vad det nu ens är för något? Vad är en svensk? Det är en helt annan diskussion.

    Har ni inte lärt er vad hat mot en viss grupp människor har fört med sig? Ska vi tillbaka dit? Vi får aldrig glömma att hat är farligt. Hat måste förebyggas på alla vis. Det är inte okej att säga att man hatar en grupp. ALDRIG. Man kan och får inte dra alla över en kam. Det finns idioter i alla nationaliteter. Det är för att vi alla är individer. Inte en grupp.

    Snälla. Tänk över varför ni känner som ni gör och om det verkligen är okej att yttra dessa saker. En är faktiskt rasist om en hatar invandrare eller tvärt om. ”RASist”. Man kan hata en individ, eller ogilla. Men inte en grupp.

    Jag är verkligen ledsen över att åsikterna ser ut som de gör. Jag är ”lyckligt lottad” att vara svensk, blond och blåögd för det underlättar min livssituation. Jag får jobb enklare, jag behöver inte höra sådan här skit om mig hela tiden och jag behöver inte kämpa lika hårt för att bli accepterad av samhället. Men jag är ledsen över det. För i mitt Sverige finns ingen hudfärg som sätter gränser, inget utanförskap och ingen rasism. I mitt Sverige hjälps vi åt. I mitt Sverige är vi alla samma. I mitt Sverige är ordet Solidaritet ordet som bäst beskriver samhället.

    Kram. Sov gott alla. Ta hand om varandra. Alla ska med.

    Reply
  59. Nataly augusti 17, 2013 at 1:17 e m

    Du är allt bra korkad, din blogg är underhållande men de du har innanför pannbenet är total ignorans! Håll dig till festandet så tror jag alla är nöjda.

    Reply
  60. Isa augusti 17, 2013 at 5:23 e m

    Asså herregud, kan du verkligen mena allvar? Vilket är viktigast, att dina tandläkarkostnader blir billigare
    Eller att oskyldiga människor som varit i krig får bo och överleva i ett tryggt land??? Asså hur dum och självisk kan man vara egentligen.

    Reply
  61. Viktor augusti 17, 2013 at 5:56 e m

    Det är det nog många som tycker, men få vågar säga det. Vi har också bostadsbrist och arbetsbrist. Dessutom kan vi i Europa med Ryssland inräknat endast ta emot ca 0.3% av alla de människorna på jorden som söker asyl, vi gör med andra ord knappt någon skillnad. Det syns knappt i de fattigdomsdrabbade länderna vad Sverige gör, men det syns ganska klart och tydligt det lilla vi gjort i Sverige, se bara hur SD har växt till sig. Jag tycker vi kan ta och bromsa ned invandringen kraftigt och gå ur EU. Tack och hej, leverpastej!

    Reply
  62. Nikaia augusti 17, 2013 at 6:09 e m

    det finns en hel del annat som sverige prioriterar och lägger pengar på fel, än invandrare. ta reda på lite mer fakta!

    Reply
    1. Lotten augusti 19, 2013 at 1:36 f m

      Invandrare är en STOR del a det Öppna ögonen! varför tror du de är överrepresenterade i brottsstatistiken?

      Reply
  63. Julia augusti 18, 2013 at 5:10 e m

    Skattepengar ska användas till att ta hand om oss människor och få oss att må bra. Alla som vill bo i Sverige och vara en del av vårt samhälle och få ta del av skattefinansierade saker borde få det. Vi är alla människor och ska hjälpa varandra. Att vägra hjälp till en medmänniska för att den råkar komma från ett annat land än Sverige är diskriminering och främlingsfientligt.

    Svar: Hur tänkte du nu? Skall vem som helst få komma hit och leva på våra skattepengar? Om jag inte tycker det är okej så är jag främlingsfientlig? Herre Gud vilken naiv inställning till verkligheten. Ungefär lika listigt som att säga att alla har rätt att komma hem till dig och bo och äta hur mycket de vill, bara för dig att pröjsa ju… Skulle det funka tror du? I så fall kommer jag.

    Skattepengar ska användas till att ge dem som betalar skatt något tillbaka, annars skall man inte ta ut skatt över huvud taget. Skatter ska finansiera det som en enskild individ inte själv kan finansiera på ett enkelt sätt, t.ex. sjukvård, vägar, järnvägar, försvar, polis och så vidare.

    Självklart skall vi hjälpa andra om det går, men vi hjälper dom bättre om vi ser till att dom kan bo kvar i sina hemländer i fred och frihet, inte genom att ta emot dem här och ge bidrag – det är väl ganska uppenbart att det inte är en hållbar strategi när man skulle kunna hjälpa tio gånger fler direkt där dom bor om dom slapp fly?

    Reply
    1. Lotten augusti 19, 2013 at 1:35 f m

      Nej du, Julia. det hörs att du inte sett dem på nära håll. Det där är naivt tänkande. Så fungerar det inte.

      Reply
  64. Lotten augusti 19, 2013 at 1:33 f m

    Fy fan vad bra sagt! FET ELOGE!

    har sagt detta så länge men ingen har lyssnat. Vi tar bara in fler och fler och fler och städerna är fulla av utlänningar medan vi inte kan ta hand om våra egna. Detta landet har gått åt helvete. Kolla danmark, Finland och Norge- de satte ner foten och sa stopp. Sverige fortsätter pumpa in dem, nu kommer 6000 till! Hade de skött sig och så, säger jag inget men de flesta av dem gör ju inte det utan bråkar, väsnas och grisar ner så det står härliga till. varför låter vi främlingar komma in och stampa ner vårt land? Jag skäms idag över att vara svensk!

    Och nej, det är inget rasistiskt över detta uttalandet, folk är så indoktrinerade om att allt emot utlänningar är rasistiskt att om man inte gör som de behagar, är man rasist. har bott granne med araber och själv sett hur de beter sig. De svinade och jävlades så att 5 familjer flyttade på 2 månader, även jag. Varför? -Vi vill ha större! Vi ska ha en trea av socialen!

    De kastade använda blöjor, bindor, leksaker och gud vet vad ner till grannen med en fyra för att plåga familjen så de flyttade eftersom de trodde att de då skulle få ta över lägenheten, de skickade även ett gäng i skolan som misshandlade en av sönerna så grovt att han idag lider av en hjärnskada. Och de ställde sig och skrek: -Vi ska jävlas till ni flyttar!! Vi ska ha lägenheten!!

    SÅ beter de sig. De jagar ut svenskarna ur sitt eget land och de kommer ta över eftersom de är på god väg. FY FAN för fega svenska politiker som inte vågar sluta ta in dem!!

    Reply
    1. Beatrice augusti 22, 2013 at 2:41 e m

      Så jävla bra skrivet, håller med dig helt. Amen.

      Reply
  65. Linda augusti 19, 2013 at 5:42 f m

    Paow, du kan ju inte vara seriös? Tror du seriöst att vården blir bättre och billigare ifall det privatiseras?

    Titta på USA, (som förövrigt tar in mycket mindre invandrare än vad vi här i Sverige gör) och hur mycket det kostar där bara för en ”check up” hos en läkare. Det kostar flera tusen att få vård där. Så om du tycker det är bättre att skära ner på invandringen, och bättre med privatisering, flytta till USA, och se om du verkligen tycker det är bättre.

    Och detta kommer från någon som bott i USA !

    Reply
  66. F augusti 19, 2013 at 7:33 f m

    NU HÅLLER NI KÄFTEN!!! Är ni helt tappade?

    Ni skriver att det märks att Paow inte gått ur skolan, så ni tror att det är enbart såkallade ”lågutbildade” som
    röstar på SD? Då kan ni gärna förklara för mig varför det i förra valet, var uppemot 15% i Skånes län som röstade på SD och i Norrlands län så lågt som några få procent? Förstår ni inte att det handlar om ERFARENHET, inte om hur länge man gått i skolan? Om nu invandrarna är så jävla bra och bidrar till Sveriges välfärd, varför röstar då grannen till dom på SD?

    Och ni andra som skriver att de flyr från sina hemland med tortyr, sexuella övergrepp osv,

    Reply
  67. F augusti 19, 2013 at 7:35 f m

    då är min fråga varför de kommer hit och gör samma sak? Varför är de då överrepresenterade i våldtäkter och andra våldsbrott?

    Klart som fan de inte så ha gratis vård när de vistas illegalt i Sverige, det fattar väl vem som helst!

    Stå på dig Paow, jag håller med dig!!

    Reply
  68. abbe augusti 21, 2013 at 12:01 f m

    vart har du köpt ditt linne?

    Reply
  69. ** augusti 22, 2013 at 12:09 e m

    ”kulle det inte vara bättre med fri tandvård för oss som bor i Sverige istället för att ta in massa flyktingar så att våra skattepengar kan gå till något vettigt”.

    Det är alltså enligt Paow vettigare att vi får laga våra tänder gratis än att folk får komma till Sverige istället för att bli tillbaka skickade till sitt land för att bli jagade, hotade och dödade.

    Väldigt vettigt.

    Reply
  70. Sandra augusti 22, 2013 at 9:40 e m

    Jag betalar gärna för mina tandläkarbesök och min sjukvård för att folk som lever i misär och skräck ska kunna komma till vårt land och få en ny start. Tänk dig om du inte var född i Sverige? Tänk om du var född i ett land med politiskt kaos, och levde i rädsla dygnet runt? Jag är i alla fall tacksam för att jag föddes i ett sånt här bra land och jag vill gärna dela med mig. Vi är alla människor och jag tycker inte att jag är värd mer än någon som inte föddes i ett bra land.

    Reply
  71. Vera oktober 7, 2013 at 9:09 e m

    Hej Paulina.
    Åhhh gud, du är så perfekt.
    Du ser perfekt ut, har skitcool attityd till allt.
    Nu är jag visserligen bara 13 år, men enda sen jag kollat din blogg, (följt den), vill se ut som du.
    Du verkar leva ett så, (YOLO) liv, liksom chill- liv, ser upp till dig som bara den.
    Gör det ont att göra tatueringar?, har alltid tyckt att det ser så jäkla snyggt, o tufft så som du har, vid dina armar, så grymt snyggt!
    Gör det ont?. för min pappa har visserligen mycket tatueringar, men min mamma har gjort många operationer, som brösten,läpparna,rumpan, hon har mycket tatueringar, haha, det enda hon gör är att stå framför spegeln och sminka sig, jag skäms lite, för liksom alla 9or i min skola kommer fram till mig, och säger hur sexig mamma jag har, och tycker att det är rätt obehagligt. Visade mamma din blogg, och hon tyckte verkligen, att du har mognat, och ja, vill bara berätta, att du är så fin, så mycket utstrålning, kram!!

    Reply

Lämna ett svar till asse Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *