Hur tränar du?

Tänkte höra hur ni gör när ni tränar när ni är bortresta? Om ni nu gör det? Nu har jag varit borta i tre veckor och saknar att träna (visst kan jag träna här, men det blir liksom inte riktigt av, rutinerna känns fel, så jag har mest tagit fina promenader för att få röra på mig).

Vad är det som gör att det plötsligt blir så svårt att träna när man inte är hemma? Varför fungerar man inte som vanligt när man är ute och reser…? Har så jättesvårt att motivera mig att gymma, trots att det finns möjligheter överallt (nästan), kanske för att livet här är mest fest och det därför känns jobbigt att träna, men ändå dyker tanken på träningen upp flera gånger per dag.

Hur peppar man sig till att sätta fart på semestern? Hur hade ni gjort? Eller har ni inga sådana problem?

protte01

(Visited 1 times, 1 visits today)

14 Comments

  1. Manuela mars 22, 2015 at 9:48 e m

    På semestern förtjänar man en paus! Dessutom är fest och träning i princip omöjligt att kombinera .. Jag brukar gå långa, snabba promenader och dricka smoothies då och då 🙂

    http://improveme.se/manuela

    Reply
  2. Hanna Wetterqvist mars 22, 2015 at 10:24 e m

    Hur mäktigt är det inte att kunna skapa och föda ett barn? Hur overkligt och ofattbart är det inte att få fram något som man själv och sin kärlek skapat? ATT VARA UNG MAMMA ÄR FAN GRYMT!

    http://www.nouw.com/hanshen

    Reply
  3. Annica mars 23, 2015 at 6:27 f m

    Ett tips – vill du träna på semestern också så kan du, för att få idéer, titta in på Elaine Ekswärds blogg. 🙂

    Alkohol och träning går ju inte precis hand i hand, så där är det ju ett val man själv gör.. Har för mig att proffesionella idrottare tappar ca en veckas träning av någon/några drinkar.

    Jag reser ju inte så mycket men… Jag går riktigt mycket. Blir ofta närmare milen varje dag. Ska ta och köpa ett gymkort och förhoppningsvis ta mig dit ca 2-3 gånger i veckan till att börja med. 🙂

    Hoppas du har det bra!

    Reply
  4. Paula mars 23, 2015 at 7:46 f m

    Följ min blogg för att läsa om min aktiva vardag med mina två hundar!

    Reply
    1. maria mars 23, 2015 at 1:53 e m

      Jag vill följa m du har ju inte lämnat något
      namn på bloggplats mvh maria.

      Reply
      1. lena mars 23, 2015 at 5:08 e m

        Tryck på hennes namn så kommer du till bloggen!!

        Reply
  5. Emelie mars 23, 2015 at 7:52 f m

    Brukar typ få tag i ett hopprep.. då behöver jag inte ta mig någonstans direkt utan kan hoppa lite varje dag om jag känner för det 🙂

    Reply
  6. Anonym mars 23, 2015 at 8:28 f m

    Inte tvinga sig. Jag tror att man har lättare att träna, ha en hälsosam livsstil om man inte har det som ett ”nödvändigt ont”. Sedan bör du hitta en träningsform som passar dig, kanske kan du hänga med Viktor på Extremefit? (Högintensiv intervallträning) Många som dig som inte har motivationen kan få hjälp, stöttning av en träningskompis. Och i längden håller inte party-livsstilen. Tänk hur friskare du kommer bli/må efter du tar tag i det.

    Reply
  7. Annelie mars 23, 2015 at 10:06 f m

    Har inget superbra träningstips men skippa alkohol, skräpmat och sånt som ”tynger” kroppen så kommer även motivationen till att träna att öka.

    Reply
  8. maria mars 23, 2015 at 1:51 e m

    Nej men promenader får räcka absolut bra
    o låta kroppen vila för mej m det är j olika.

    Reply
  9. lena mars 23, 2015 at 5:12 e m

    Jag går väldigt mycket, simmar och cyklar under mina semesterresor samt dricker massor av vatten. Äter en nyttig frukost, brukar finnas mycket frukt på frukostbuffén. Då märks det inte att man slänger i sig lite fet mat och några drinkar.

    Reply
  10. jon mars 24, 2015 at 11:11 e m

    Jag kör 10 burpees och 20 armhävningar varje gång det dyker upp ett reklaminlägg på Paow.se. Har gått ner 25 kilo på två månader nu.

    Reply
    1. Sara mars 26, 2015 at 11:24 f m

      Hahaha

      Reply

Leave A Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *