Vaknade igen..

Kallsvettig och bokstavligt talat livrädd. Var tvungen att säga högt till mig själv att det bara var en dröm, kusligt hur verkliga drömmar kan vara ibland… Var så rädd i drömmen så att jag är illamående.

Varför spökar det i mitt huvud? Kan typ inte sova bra utan sömntabletter eller ångestdänpande längre (började med att jag fick det utskrivet mot illamående och panikångest som jag får för att jag mår illa) sen så fick jag sömnsvårigheter yrsel hallunicationer, känner mig extremt okåt av dessa tabletter också. Som ett ännu större minus också. Men har bestämt mig för att sluta helt och hållet nu med theralen & atarax.

Mår bättre av det i längden tror jag och så att jag kommer över min fobi över att kräkas. Lika bra att jobba på det..

20121003-055225.jpg

20121003-055230.jpg

20121003-055237.jpg

20121003-055248.jpg

(Visited 58 times, 1 visits today)

15 Comments

  1. Bee oktober 3, 2012 at 8:05 f m

    Sluta upp med att leva destruktivt, börja ta ansvar och sluta skyll på annat och andra så kommer du må bättre. Ta och plugga upp betygen gå på universitetet, starta bolag, var smart och lev livet, möjligheterna är oändliga.

    Reply
  2. Rebecka oktober 3, 2012 at 8:50 f m

    Du borde söka hjälp! Inte som en negativ sak! Det är uppenbart att du mår dåligt och inte klarar dug själv!! Du behöver hjälp på riktigt! Sök det för din skull. <3

    Reply
  3. emma oktober 3, 2012 at 8:56 f m

    Hallå!
    Jobbar som personlig assistent och tanten jag tar hand om fick theralen ett tag, dock så fick hon typ panik och utbrott och så av den och bestämde sig för att sluta. Efter ett tag så sov hon mkt bättre, även om det var svårt att ”vänja sig av” med theralenen! Så kämpa på, det blir bättre! 😀

    Reply
  4. Fun For You UF oktober 3, 2012 at 9:31 f m

    Du är bra snygg Paow! Stor kram, Fun For You UF

    Reply
  5. Annelie oktober 3, 2012 at 10:25 f m

    Theralen är inget man blir beroende av, då det är insömningsmedeld, de gör dig även ofta trött när du vaknar mmed, så inte så kul att ta i längden. men atarax e ingne fara de e så svaga tabletter mot ångest, dock tror jag inte att du mår dåligt AV tabletterna, utan jag skulle gissa på at du mår dåligt för att dom inte hjälper (för att du antagligen dricker på tabletteran) Och eferso jag själv gått på dom, vet jag att dom slutar verka då. Inget fördomsfullt, menjag gjorde själv samma sak. och du dricker ju ganska mycket så… 🙂 Försök sluta dricka på dom om odm ska hjälpa, eller ås slutar du. känner smama sak gå rpå lugnande antidepprisiva osv, men vill inte fastna i pillerävlrdne. takw care

    Reply
  6. em oktober 3, 2012 at 11:35 f m

    Nej usch har inga bra erfarenheter av theralen. Personligen blev jag helt förstörd av den. Var trött dygnet runt och allmänt deppig och ”grå” Atarax har jag ätit i en kort period, den är ju väldigt svag, du knakse inte har så mycket ångest dock. Den medicin som hjälp mig bäst (när de gäller insomning) är zopiklon. Fast bäst mådde jag när behandlingshemmet jag bodde på tog av mig ALLA mediciner. Va som jag blev en helt ny människa. Från att ständigt vara i en ”gråzon” så kunde jag känna känslor igen. Lycka, sorg… ah allt. Underbart 😀 så i längden hjälper inte mediciner. Ändra livsmönster. Kram du rockar!

    Reply
  7. linnea oktober 3, 2012 at 12:30 e m

    jag älskar atarax, för jag blir kåt och filosofisk av dem, funderar och tänker och har så smarta tankegångar, skulle kunna skriva en bok med dem i mig. Nej, de är inga starka grejer och tack å lov för det, men effekten 1,5 st 25mg ger mig är underbar 😀 Men allt är individuellt, hur en person reagerar på en medicin kan vara helt annorlunda för någon annan!

    Reply
  8. Erica oktober 3, 2012 at 12:37 e m

    Hej Pawo, jag tar Theralen och jag är nöjd me de, men vissa mediciner fungerar inte för alla. Jag har också panikångest, och om man tar atarax de gör det mycket värre, Om jag var du skulle jag ta kontakt med en läkare och be dem hjälpa dig så du får rätt medicin!

    Btw, älskar din blogg! läser den varje dag! <3

    Reply
  9. Am oktober 3, 2012 at 12:58 e m

    WARNING!! snälla akta er för Atarax, kan resultera i hemska biefekter..

    Man kan inte lösa djupa problem med tillfälliga lösninga. Gå tillbotten av dig själv istället,ta reda på vad just du behöver ändra i din livs situation för att hitta frid i din själ igen..

    LOVE

    Reply
  10. någon oktober 3, 2012 at 2:45 e m

    kanske för att du dricker lite för mycket alkohol missbruk leder ofta till psykoser.

    Reply
  11. Elin oktober 3, 2012 at 4:40 e m

    Atarax är svaga ångestdämpande, inte alls något du blir beroende av då det egentligen är till för att behandla allergi. Ingen egentlig psykmedicin. Så du kanske behöver något starkare? Theralen är inte heller någon fara att ta, dock kan man känna sig trött och seg av den. Ingen stark medicin det heller. Tror du kan lida av personlighetsströrning, typ boderline. Från en som jobbar som sjuksköterska inom psykiatrin.

    Reply
  12. Hedda oktober 3, 2012 at 9:41 e m

    Shit, illamående/kräk-fobi verkar vara mer eller mindre vanligt. :O Trodde att jag var helt ensam om det när jag var yngre.

    Men den har gått över mycket mer med åren för mig så det är inte hopplöst. 🙂

    Reply
  13. jessica oktober 3, 2012 at 11:20 e m

    om du har svår ångest tycker jag du ska prata med din läkare, jag har käkat atarax som inte hjälper det minsta för mig.. äter även setralin och har nu fått utskrivet benzo pga väldigt hög ångest av diverse anledningar.. benzo är fantastiskt men väldigt beroende framkallande, så de bör bara ätas en kortare period och man får absolut inte dricka på dom. hoppas du hittar en lösning som passar dig. kram

    Reply
  14. Amanda oktober 4, 2012 at 7:23 e m

    Kämpa på, jag har levt med panikångest och rädsla för att kräkas i några år men jag mår mycket bättre bara genom att ändra mitt tankesätt, matvanor, sovvanor, kaffevanor osv.. Utan mediciner, kan jag så kan du 🙂

    Reply
  15. Sonny oktober 8, 2012 at 10:05 f m

    Ville ba snabbt kommentera från början, sen insåg jag hur många korkade know-it-alls det var här som sa ditten och datten om benzo hit och psykoser p.g.a alkoholmissbruk dit, och att om jag skulle kommentera allt, skulle jag få skriva i 9 timmar eller dylikt. Mitt tips till dig är att du hittar en form av terapi. Vare sig du vill gå och prata med någon, slå på en säck, eller börja samla på något, så skaffa dig en sysselsättning, ”där du får vara du” som uttrycket lyder. Bara ett tips från en plågad själ till en annan.

    Reply

Leave A Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *