Angående mitt borttagna inlägg om kattmördaren.

Ja. Jag hatar att ta bort inlägg med tanke på att jag står för varenda ord som har skrivits, men tyvärr så strider det mot mitt avtal med Finest. Och dom verkar tycka att djurplågeri är okej :/ fattar inte vad jag gör på den här sidan egentligen.

Jag säger inte att jag ska döda honom, men jag önskar att han skulle dö – tycker inte att han är värd livet och verkligen inte värd att sitta på nåt psykhem och vara mysig på lugnande tabletter som straff för att han har tagit liv. Som sagt. Jag ska inte döda honom, men jag kommer att ha fest dagen han dör. Och jag kommer att spotta på hans grav.

Egentligen så dödar jag INGA djur. Varför skulle mitt liv vara mer värt än t.ex. en humla? Vem bestämmer? Jag tycker att alla liv är lika mycket värda. Jag skulle aldrig trampa på myror ”bara för att jag kan”, jag tar hellre en omväg, men det kanske bara är bra… En del av er vänder ALLT emot mig. En kille som DÖDAR oskyldiga djur, och ni försvarar honom?!? Vidriga jävla människor som försvarar en sån människa. Ni förtjänar typ inte att leva. Så äckliga tycker jag att ni är. Hur kan man försvara en mördare? Jag tycker fan att djurplågeri är värre en våldtäkt. Eller på samma nivå. Vidrigt. Sluta bråka och polisanmäl mig.

(Visited 88 times, 1 visits today)

141 Comments

  1. ida maj 18, 2013 at 6:46 e m

    haha så jävla skön är du, tycker de är bra att du vågar verkligen skriva vad du tkr!! Sverige behöver fler sånna! HA DE BRA PAOW, 😀

    Reply
  2. my maj 18, 2013 at 6:50 e m

    De finns verkligen inga ord för de han har gjort.. Helt fruktansvärt!
    Jag har inte sett ditt inlägg, men jaa. Alla som försvarar mördaren är lika sjuka i huvet som honom! Jävla äckliga människor!! Hur kan de vara okej de han har gjort?
    Vila i frid alla fina katter <3

    Reply
  3. Oscar maj 18, 2013 at 6:58 e m

    Skulle du kunna offra ditt liv för en katts liv eller för en humlas liv?

    Reply
    1. Bell maj 19, 2013 at 11:42 f m

      Vad har det med detta att göra? Det är en skillnad på att respektera alla djur och att älska alla djur. Shit. Bara för man respekterar humlor, så betyder det inte att man skulle dö för den. Iq befriade idiot.

      Reply
  4. M som i malin maj 18, 2013 at 6:59 e m

    Håller mig dig att det är på samma nivå som en våldtäkt. Nästan värre för ett djur som inte alls kan försvara sig på samma sätt som en människa kan. Man kan ju inte ens tänka sig hur många fler idioter det finns där ute som plågar sina husdjur och andra djur…

    Reply
  5. Joanna maj 18, 2013 at 7:08 e m

    Grym du är!! Men man undrar hur du kan vara köttätare när du undrar varför ditt liv ska vara viktigare än någon annans. Med din personlighet tror man att du ska vara en crazy vegetarian som tycker att djur är lika mycket värda som människor, oavsett storlek. Kram 🙂

    Reply
  6. Anna maj 18, 2013 at 7:15 e m

    Håller med till 100 % !!

    Reply
  7. Sandra maj 18, 2013 at 7:17 e m

    Så du är vegetarian? Eller är det lugnt för dig så länge nån annan dödar djuret åt dig?

    Svar: Fan vad tröga en del ska spela (eller vara) – tror du han skulle steka katterna och äta dom eller…? Jag ser en VISS skillnad mellan att ha ihjäl något för att man gillar att ha ihjäl något och att ha ihjäl något för att man behöver äta det.

    Reply
    1. m maj 19, 2013 at 10:14 f m

      Hade det varit mer okej om han hade ihjäl katterna och sen åt dem? Hade han inte varit något sjukare då?
      Att veganer&vegetarianer ställer såna frågor måste vara för att dom inte ser skillnad på sällskapsdjur och boskap.

      Reply
    2. Marie maj 19, 2013 at 4:24 e m

      Att man faktiskt kan leva utan animaliska produkter verkar du glömma bort helt och hållet. Nej den lilla biten skiter vi i, annars kommer väl samvetet ikapp en. Skriv istället att du äter kött/dricker mjölk/whatever för att du VILL det, inte för att du BEHÖVER det. Jag ser nämligen en VISS skillnad mellan de två sakerna.

      Reply
      1. Malika maj 20, 2013 at 6:26 e m

        1+

        Reply
  8. Jolena maj 18, 2013 at 7:26 e m

    Du är en go tjej P men lite sans och balans måste få finnas.

    Reply
  9. Carro maj 18, 2013 at 7:33 e m

    Jag håller helt med dig. Våga stå för vad man tycker och känner!

    Reply
  10. Frida maj 18, 2013 at 7:34 e m

    Jag håller med dig, djurplågare är vidriga! Det är såna som går från att plåga djur till att döda människor, psykstörda. Djur förstår ju inte alls varför någon är elak mot dem och jag mår så dåligt när jag ser ett djur lida. Hoppas karma finns…

    Reply
  11. Lisa maj 18, 2013 at 7:46 e m

    håller med! vidrig människa ! han borde dö & själv hängas upp i ett träd och ruttna seriöst sjuk jävel! ush!

    Reply
  12. Roger maj 18, 2013 at 7:46 e m

    Fan, vilken tjej du är!,håller med dig till fullo och beundrar verkligen ditt mod att stå för dina förnuftiga åsikter trots korkat motstånd du bemöts med(en del fegisar tycker tydligen du är för rättfram i ditt uttryck).
    Jag är en 50-årig gubbe som i dig ser att det alltjämt finns ett hopp för framtidens(unga)medborgare.

    Reply
  13. Carin maj 18, 2013 at 7:47 e m

    Grym du är!!! Håller med dig.

    Reply
  14. Michaela maj 18, 2013 at 7:48 e m

    Du är inte lite naiv du. Klart man blir arg förbannad och frustrerad, äcklad osv. Men har du tänkt på att människan troligtvis är psykiskt sjuk? A.ka inte vet vad han gör eller vad som är rätt och fel? Att han har andra moraliska värderingar just för han är så störd? Tyck hellre synd om föräldrarna som får ta all skit nu fast de kanske är de finaste människorna på jorden. Att man är kattmördare är ju knappast kulturellt..

    Reply
    1. linda maj 20, 2013 at 8:54 f m

      Det spelar ingen roll. Då borde han blivit inlåst som spädbarn. Men nu behöver han inte ens bli det- han kommer nog att bli ihjälslagen och då kommer hela Sverige att skratta. Inklusive jag.

      Reply
    2. Linda maj 22, 2013 at 12:15 e m

      Du har rätt, Michaela. Såklart måste man tänka ett varv till innan man önskar livet ur en människa. Ingen frisk person agerar på detta sättet som den här killen har gjort. Jag hoppas att han och familjen får rätt stöd och hjälp i detta annars är risken att det eskalerar hos honom och går från att plåga/döda djur till andra grymma handlingar.

      Men jag tror att det ligger i människans natur; lika fort som vi kan döma en annan människas handlingar, lika fort kan vi önska livet ur någon annan utan att ha all fakta. Lika fort som ni här, talar om ond, bråd, död – lika fort förkastar ni en person som har haft ihjäl kattor.

      Förövrigt så är det fruktansvärt på så många plan – jag lider med djuren.

      /Linda

      Reply
    3. Lars maj 24, 2013 at 10:35 e m

      Föräldrar har fullt ansvar för sina minderåriga barn.
      Hur fan kan man som förälder låta en sextonåring vara ute
      på nätterna, utan att gå ut och ta reda på vad han sysslar med?
      Även föräldrarna är därför delaktiga i dessa grymma brott mot
      stackars fina husdjur för att inte tala om sorgen, som drabbat ägarna och det är minsann
      inte det minsta synd om dom!
      Hoppas innerligt att fogden tar lägenheten i utmätning,
      när det blir dags att betala skadeståndet för alla dessa katter,
      så att packet hamnar på gatan.

      Reply
  15. AnnaSofia maj 18, 2013 at 7:51 e m

    Är glad för ditt engagemang för djuren. Har du övervägt att bli vegetarian?

    Reply
  16. kath maj 18, 2013 at 7:55 e m

    derfor sier jeg go vegan 😀

    Reply
  17. Maria maj 18, 2013 at 8:14 e m

    Käkar du kött/fisk/ägg/mjölkprodukter? Använder produkter gjorda av läder? Äter gelégodis med gelatin? Använder djurtestat smink? o.s.v.

    Svar: Ja, självklart är svaret ja på alla utom den sista frågan. Vad du och en flock andra inte verkar fatta att det faktiskt är en aning skillnad på det och att plåga djur för att man tycker det är kul.

    Reply
    1. Sara maj 19, 2013 at 11:38 f m

      Hahahah älskar hur Paow tror hon är så smart och tuff i sina svar, nå men, berätta då för mig vad skillnaden är på ovanstående (sammanhållt med det faktum att du bär päls) och pojkens agerande (som jag inte stöttar ett dugg)?

      Reply
  18. anna maj 18, 2013 at 8:24 e m

    Du mördar tusentals djur genom att äta kött. Du betalar helt enkelt för att någon annan ska utföra mordet, som aldrig skulle ske om inte du och alla andra slutade att betala för det. Du har lika mycket blod på dina händer som killen du hänger ut. pinsamt.

    Svar: ?!?!?! Dags att ta din medicin illa vän.

    Reply
    1. Marielle maj 19, 2013 at 1:01 e m

      Paow: Dags att börja använda hjärnan kanske? Ditt köttätande håller på att förstöra jorden. Jo ja det är faktiskt sant. Miljontals djur plågas hela sitt liv, för att kunna slaktas och bli mat på din tallrik. Bara för att du är för korkad/ignorent för att ta reda på fakta så innebär det inte att det inte händer.

      Har du inget vettigt motargument till detta så får du gärna hålla käften. Tack på förhand

      Reply
      1. humlan maj 20, 2013 at 11:50 e m

        Men det är ju knappast enbart Paulina som ensam står för allt det där. Människor har ätit kött i alla tider, förr i tiden fanns det inte så mycket annat att välja mellan! Du kanske ska be vargarna och alla andra köttätande djur att lägga av med det också!

        Det är du som borde hålla käften

        Reply
    2. malin maj 19, 2013 at 9:33 e m

      Anna är du i 13:års åldern?
      Det är oftast de yngre barnen som inte vet skillnaden på ett slakteri och en
      ”sadistiskt mördare”, som dessutom njuter av att döda och är helt jävla instabil.
      Vilken normal människa sprättar upp djur o sätter post-it lappar med glada gubbar på.

      Det är lite intressant att se vilka människor som är FÖR djurplågeri…
      äckligt*

      Reply
      1. Lisa juni 13, 2013 at 8:36 f m

        Det är absolut ingen skillnad. Hade killen mördat kossor hade 90% av er inte sagt ett skit om att det var fel. Och det är för att ni lever med mentaliteten att en katt är värd mer än en ko. Men sanningen är att dom där kossorna du äter är med om mycket värre saker än vad killen gjorde mot katten. Och värst av allt är att väldigt mycket kött där djuren har slaktats för att folk ”behöver” äta det slängs.

        Reply
  19. Överlevnadsguiden maj 18, 2013 at 8:41 e m

    Jag håller med dig i sak, djurplågeri är vidrigt och fullständigt oförsvarbart i alla lägen. Det är aldrig ok att plåga ett djur, alla levande varelser förtjänar vår respekt och omtanke. Jag tror faktiskt att de flesta håller med dig om det och att det folk reagerar på är ditt val av ord. Hade du valt att uttrycka dig lite mer nyanserat så hade du säkert fått alla på din sida istället för emot dig. Även om man ibland vill ryta i, använda riktigt fult språk och verkligen platta till någon så kommer man oftast mycket längre och får fram sin mening bättre genom att välja ett mildare språk. Jag är övertygad om att du egentligen vet detta och vill bara påminna om det eftersom det är lätt att glömma bort när man blir riktigt upprörd. I all välmening!

    Reply
  20. Emilia maj 18, 2013 at 8:52 e m

    Jag delar dina åsikter i detta. Hur fan kan man ge sig på försvarslösa djur? Blir så jävla förbannad!!!
    Paow, av alla ”stor”bloggare så är du den största, du står för dina åsikter och förskönar inte sanningen. Du är underbar helt enkelt, GO PAOW!!!

    Reply
  21. frida maj 18, 2013 at 8:54 e m

    håller med dig till 100%

    Reply
  22. nathalie maj 18, 2013 at 9:32 e m

    haha jävla dubbelmoral att äta djur och vara för slakteri i kommersiella syften men hata folk som dödar djur? herregud du låter som värsta djurvännen… men du ska väl äta oxfile nu mums! de va också en vacker varelse för några veckor sen.

    Reply
  23. anon maj 18, 2013 at 9:42 e m

    Fyfan ja , jävla äckel han är! De borde vara dödsstraff på djurplågeri!! Och hellre isåfall att han blir våldtagen i fängelse än sitter och myser på psykhem :S Vissa människor i Sverige är sjuka i huvudet, fucking försvarar honom?!

    Reply
  24. Anna maj 18, 2013 at 9:49 e m

    Tycker det är bra att du reagerar kraftigt och sätter ner foten och markerar att detta inte är okej!

    Reply
  25. anna maj 18, 2013 at 9:55 e m

    får jag fråga?? mår du bra? är du medveten om att du har dubbelmoral?
    du är emot människor som plågar djur men ändå äter du kött? du är väl medveten om att majoriteten av det kött du äter är producerad på ett sätt där djuren plågas? så den dagen du kan yttra dig om andra DJURPLÅGARE så kan du kanske analysera dig själv. genom att du äter kött BIDRAR du till fortsatt djurplågeri…. äckliga White trash du av alla borde fan elimineras från jorden. herregud vad jag stör mig på människor som inte har en hjärna större än en ärta!!! fucking skam att människor som dig skall ens få rätten att yttra sig i detta samhälle… kanske dags att ta en gymnasial utbildning och få en större överblick över diverse faktorer i samhället eller???

    Svar: Lilla Anna, du vet ju inte vad du pratar om… Om du inte förstår skillnaden mellan att sitta med ett flin och sprätta upp katter för att man tycker det är kul och att nacka en kyckling för att man ska äta den, ja, då är det nog inte jag utan du som behöver en rejäl utbildning och lite mer insikt i livet.

    Reply
    1. emilia maj 19, 2013 at 10:40 f m

      fast du bär ju päls också och du äter väl knappast räven efter den blivit flådd?

      Reply
    2. Idioti maj 19, 2013 at 6:21 e m

      Paulina. Vad spelar det för roll hurvida djurplågaren är glad eller ledsen eller whatever när han gör det? Det är fortfarande samma sjuka brott. Jag tror inte att humöret på ”människan” spelar någon roll för katten/grisen/kyckligen när hen blir torterad till döds. Jag förstår att det är enklare att leva i någon slags drömvärld där djuren lever lyckliga och dör snabbt i fabrikerna och dör människan måste äta djur för att överleva. Men snälla, öppna ögonen för fan. Det är inte bara du som lever på denna jord.

      Svar: Lev gärna vidare i din drömvärld där tortyr av djur är likvärdigt med att döda ett djur för att äta det. Ja, jag tror det ÄR stor skillnad på att bli uppsprättad och dö sakta och plågsamt mot att snabbt avlivas.

      Reply
      1. Idioti maj 19, 2013 at 8:01 e m

        Djuren i köttindutsrin blir inte snabbt avlivade. Och ännu mindre i pälsindustrin. De blir minst lika torterade och utsatta som de uppsprättade katterna. Jag har bland annat sett det själv i olika djurfabriker runt om i sverige. Och ja, det är klart att det är skillnad på att döda för kul o döda för mat, men vad fan spelar det för roll för djuren? Och det är väl ändå djuren du ”bryr dig om”? Man behöver inte äta kött. därför förstår jag inte varför en människa som till exempel du, som verkar ha ett stort hjärta, bara ignorerar all fakta om hur djuren verkligen har det. Jag blir så jävla ledsen på folk bara.

        Reply
  26. Sandra maj 18, 2013 at 10:06 e m

    Är du vegan?? Med tanke på att du tycker alla djur är lika mycket värda

    Reply
  27. Emelie maj 18, 2013 at 10:17 e m

    Kanske inte handlar om att folk försvarar honom utan bara tycker att det du skrev var för extremt. Minns jag rätt lät det som att du uppmanade folk att döda honom liksom, kan tänka mig att det är de som finest inte tillåter då. Men du har naturligtvis rätt, vidriga människor som försvarar honom. Det borde vara hårdare straff för djurplågeri!!

    Reply
  28. sara maj 18, 2013 at 10:45 e m

    Håller med dig paow! Fler borde stå upp för djurens rättigheter, inte gömma sig
    Och låtsas som att det finns. Alla människor som skadar någon borde få känna
    På sin egen medicin. Äckligt är det att göra så? Phhhhi!

    Reply
    1. Marielle maj 19, 2013 at 1:04 e m

      Jag hoppas du är medveten om ifall vi ska följa ditt ”alla borde smaka på sin egen medicin” att du har en JÄVLA massa själv? Såvida du antingen är veg eller går och köper ditt kött hos någon där du vet att djuren mår bra. Kasta ej sten i glashus lilla vän 🙂

      Reply
  29. Sara maj 18, 2013 at 10:51 e m

    Alltså, ditt liv ÄR mer värt än en humlas i en människas ögon. Alla arter sätter sig själv först, så har det alltid varit och kommer alltid att vara! Genom evolutionen har de konkurrenskraftiga arterna bevarats och de som inte kunnat anpassa sig dött ut. Arter högst upp i näringskedjan har alltid tagit vad den behöver för att fylla sina behov och därmed sattit sig själv främst. Självklart ska vi också göra det. Men såklart ska vi även värna om miljön omkring oss, finns också i vårt behov, och därbland inte misshandla andra. Men i frågan om vems liv som är värt mest så vinner alltid de av ens egen art, den som bestämmer vem som är värd mest är det naturliga urvalet, alltså evolutionen.

    Reply
  30. Mari maj 18, 2013 at 10:52 e m

    BRA PAULINA,HÅLLER PÅ DIG.DJURPLÅGARE ÄR VIDRIGA KRÄK,INGEN SUND SJÄL KAN TYCKA NGT ANNAT.//Mari

    Reply
  31. tjo maj 18, 2013 at 11:27 e m

    Jag håller med dig att han är en fruktansvärd människa och jag sympatiserar inte med honom det minsta. Men jag håller inte med om att du säger att du inte dödar några djur, du äter ju kött och bär päls. Du dödar dem inte själv men att ta del av industrin är ju det som får den att fortsätta växa. Och det är sällan på ett vackert sätt som slakteriboskap dör kan jag säga.
    Visst, vad man än gör så påverkar det något annat på ett eller annat sätt, men du borde nog lära dig att uttrycka dig lite bättre. Fast du kanske är ute efter att provocera, vad vet jag…

    Reply
  32. Joe maj 18, 2013 at 11:48 e m

    Men du är ju så fruktansvärt jävla trög. Du äter KÖTT = du MÖRDAR. Det är jävligt lättförstått lilla du. Googla runt och ta reda på fakta så kan du leva rent. Aldrig stött på en värre hycklare än vad du är, allt du gör säger du emot senare på ett vidrigt vis. Du är 19, dags att växa upp nu.

    Svar: Ja, jag äter kött och att döda djur för mat är inte mord, du kanske skall läsa på lite? Dessutom plågar man inte ihjäl slaktdjuren och lämnar dom på en bakgata med en smileylapp på. Förstår du inte skillnaden kanske du också skall låsas in?

    Reply
    1. hanna maj 19, 2013 at 3:22 e m

      Haha mat är inte mord. Okej, så om den här killen skulle ha ätit upp katterna så hade det varit ok? Du har lite otur när du tänker.

      Reply
    2. Katrin maj 19, 2013 at 3:46 e m

      Fast grisar/kor hissas ner till ett rum utan syre, alltså kvävs och plågas djuret inågra minuter innan den dör. Sen sitter du där med ett flin och äter den. Sen bär du päls oxå? Du tror inte djuren plågas där? Skärp dig.

      Reply
  33. Stina maj 19, 2013 at 12:16 f m

    Du säger precis det jag också tänker. Mina katter är innekatter för att jag vet att det finns sjuka människor där ute som misshandlar oskyldiga katter eller som i det här fallet, plågar dom till döds!! Min systers kompis hade 5-6 katter under loppet av 3 år för att ALLA blev överkörda/försvann, och dom hade inte en enda tanke på att ha katterna inne istället. Idioter!!

    Nej, du säger bara det som andra är för fega för att säga, resten är för politiskt korrekta och mesiga för att ens fisa. Jag tycker inte heller att han förtjänar att leva, det härjade en kattmördare här där jag bor, vi åkte ut och letade efter honom till och med…Jag tycker att han du bloggade om, borde plågas på samma sätt och sen dumpas i havet så ingen kan sörja hans grav. Ger man sig på djur finns det ingen förlåtelse.

    Reply
    1. ebba maj 22, 2013 at 9:09 e m

      fast att ha katter inomhus ar lika javla idiotiskt da det ar vilda djur (ja, katter ar inte helt domectiserade som tex hundar) deras naturliga miljo ar utomhus. jag lovar att man skulle upptacka mangder av beteendestorningar om man gjorde en beteendestudie pa dina stackars katter. pucko.

      Svar: Den enda med beteendestörning häromkring är du vad jag kan se…

      Reply
      1. ebba maj 23, 2013 at 7:26 e m

        Jag skrev detta till Stina ovanfor. Men att du inte va smart nog att inse det frvanar mig inte haha 🙂

        Reply
  34. maryjane maj 19, 2013 at 12:47 f m

    Fan vad du överdriver med att spotta på hans grav o när du tror du kan säga vem som förtjänar att leva eller inte. Jag har själv två katter skulle döda för dom, älskar alla djur speciellt katter. Visst avskyr det han gjorde fy fan vill inte ens tänka på det. Men fyy faan vad du äcklar mig Paow. Du äcklar mig med dina äckliga ord på din äckliga blogg. Ditt svin. Fucking skäms på dig. Din babbehatare. Haha ditt favoritord ju din natzi

    Svar: Hur fick du ihop det där? Jag hatar bara folk som plågar ihjäl djur, lämnar smileys på dem och får vara ute och gå runt för att kunna döda fler katter. Om det är en vanliga svensk eller invandrad person spelar liksom ingen roll, vad får dig att tro det?

    Reply
    1. maryjane maj 19, 2013 at 2:00 e m

      Varför skrev du babbe då på din instagram? Babbe är ett skällsord för blatte/utlänning. Ut ur ditt land? Det hade du inte skrivit om det var en svensk. Hur får du ihop dig själv?

      Reply
    2. Jessie maj 19, 2013 at 4:47 e m

      Kanske för att du använder ord som ”babbehatare” och ”ut från mitt land” , han är trots allt svensk medborgare och det här är lika mycket hans land som det är ditt. det killen har gjort är vidrigt och oacceptabelt och han borde få ett mycket hårdare straff för det. Dock är dödsstraff att ta i otroligt mycket då inte ens folk som breivik får dödsstraff i dessa ruttna länder. Killen är en äcklig mördare och må han brinna i helvetet om han inte känner ånger för vad han har gjort, men att säga att du ska ”spotta på hans grav” och ”festa dagen då han dör” är så jävla omänskligt och omoraliskt.

      Reply
      1. maryjane maj 21, 2013 at 12:05 f m

        Japp håller med dig helt o hållet.

        Reply
  35. Bell maj 19, 2013 at 12:48 f m

    Ja, så rätt. Har inte någon som helst respekt för människor som behandlar djur illa.

    Reply
  36. Ida maj 19, 2013 at 12:48 f m

    FESTAR MED DIG NÄR HAN DÖR. Seriöst så jävla vidrig kille. Att skylla på en sjukdom hjäpler inte när man går så långt att man dödar oskyldiga djur! Han förjtänar bara att dö.

    Reply
  37. camilla maj 19, 2013 at 12:49 f m

    Fan så bra skrivet, tycker precis som du. djurplågeri är det värsta som finns, synd att straffet för det är så jävla litet, borde vara dödsstraff!

    Reply
  38. Malin maj 19, 2013 at 12:50 f m

    ”Jag tycker att alla liv är lika mycket värda”.
    Uppenbarligen gör du ju inte det eftersom du äter kött och animaliska produkter?? Man kan omöjligt kalla sig djurvän när man ÄTER djur. Husdjursvän kanske. Dubbelmoral much? Tänk ett steg längre för fan.
    Håller annars helt med dig om att han som plägade ihjäl katterna är ett jävla as!

    Reply
    1. elin maj 19, 2013 at 2:50 e m

      Det är ingen jävla dubbelmoral, människor äter djur och djur äter andra djur osv det är fan så naturen fungerar! Det är hur dom behandlar djuren som är dåligt men det är ju fan inte paows fel?

      Reply
  39. Iss maj 19, 2013 at 12:51 f m

    Agree, alla liv är lika mycket värda. Vad finns det för anledning för vissa att ens försvara honom, att han skulle vara typ psykiskt sjuk? Haha bara för det har han ingen rätt att göra nåt sånt och man borde väll fatta så pass mycket att man inte bara går och plågar och dödar katter hur som helst, hur sjuk man än är…

    Reply
  40. Hanna L maj 19, 2013 at 1:02 f m

    Rätt sagt! Det pinsama med en del bloggläsare är att dom verkligen inte tänker innan dom agerar. Dom gör allt för att skriva emot er bloggare men när det kommer till så seriösa saker som djurmisshandel kan man förfan släppa sitt hat och va mänsklig. Ingen normal människor tycker att djurmisshandel är rätt.

    Jag brukar verkligen aldrig kommentera på bloggar men detta inlägg fick mig att reagera. Skäms ni inte när ni säger så otroligt äckliga kommenterar bara för att säga emot bloggerskan som ni ”hatar såååå mycket”. Jag skäms fan att bo i Sverige när man ser en del av era kommentarer. Det handlar inte bara om det här temat, utan i allmänhet, hur fan orkar ni med att lägga ner så mycket tid på att hata? Fan vad livet vore tråkigt om man vore en sån där hatar som en del av er, deprimerande…

    Reply
  41. Hanna L maj 19, 2013 at 1:04 f m

    *pinsamma (jobbigt att skriva från en IPhone)

    Reply
  42. Izabella maj 19, 2013 at 1:11 f m

    Du äter säkert inte djur som blivit mördade, kanske t.o.m plågade och misshandlade innan heller 🙂

    Reply
  43. Josefine maj 19, 2013 at 1:12 f m

    Lite märkligt att du har päls när du har så starka känslor mot djurplågeri

    Reply
  44. Ellinore maj 19, 2013 at 1:32 f m

    Kan inte mer än hålla med!

    Reply
  45. Michelle maj 19, 2013 at 2:52 f m

    Ett annat köttätande djur hade ju fan inte tvekat en sek att äta upp er om den fick chansen, är djuret en djurplågare då? Och jag är absolut inte för plågsamma slakterimetoder, trånga uttrymmen för djuren osvosv. Men nu pratar vi om att vara vegetarian eller inte, och jag bryr mig inte om ni inte vill äta kött, gör vad ni vill. Jag bryr mig om att folk som äter kött blir kallade ”djurplågare” fast att alla andra tusen köttätande djur gör samma sak. Vi är djur precis som dem, tro inte något annat.

    Och var inte så jävla otrevliga hela tiden, herre gud.

    Reply
  46. Kristofer maj 19, 2013 at 3:45 f m

    Helt rätt!

    Reply
  47. tillla maj 19, 2013 at 3:47 f m

    TUNG DU E!!!! du har helt rätt, smart tjej=)

    Reply
  48. karmela maj 19, 2013 at 8:16 f m

    Du er jo dyremorder du også da paulina! !! Tenk på alle de dyra som blir drept fpr at skal kunne bruke pels??? For det om du ikke dreper de så gir du penger til de som gjør dey når du kjøper deg pels. Stupid bitch altså. Er helt i mot dyre misshandl og sånt. Men du hadde ikke reagert på samme måte hvis personen hadde vært svensk! ! Du må lære å utale deg før du skriver noe.

    Reply
  49. Linnea maj 19, 2013 at 8:53 f m

    Du har mitt fulla stöd Paulina.

    Reply
  50. D maj 19, 2013 at 9:44 f m

    Håller helt med dig på denna fråga Paulina! Ser att flera andra har tagit upp ditt köttätande och jag förstår skillnaden mellan detta och djurplågeri. Men jag känner igen tankarna som du har, jag tänkte likadant för några år sedan. En humlas liv är ju lika mycket värt som en katt/ko whatever. Men det jag ville komma fram till var att faktum kvarstår att du faktiskt betalar folk för att ha ihjäl djur när du äter kött. Köttindustrin är vidrig! Djuren lever korta liv i små utrymmen utan någon chans till solljus och utan att få utlopp för deras naturliga beteende. Och nej, ekologiskt elle krav-märkt hjälper inte. Det innebär KANSKE att djuren får tillgång till ett fönster. Hur som helst så tänker du skitvettigt kring detta. Och jag tror att vego-livet kanske skulle kunna vara något som passar dig? 🙂

    Reply
  51. johanna maj 19, 2013 at 9:46 f m

    Såg att du gick till attack angåenge en.kommentar om att du äter kött. Jag förstår att kosten är en öm tå att trampa på men det kanske är någonting du bör tänka över när du går så långt att jämföra ditt eget liv med en humlas. varför skulle en katts liv vara mer värt än kossans som ligger på din tallrik? det är inte det att jag inte håller med om att det han gjort är vidrigt, har själv två katter som jag älskar, men jag tycker att du (och givetvis alla andra också) ska försöka se helheten i hur eran livsstil faktiskt påverkar och dödar många andra oskyldiga liv.

    Reply
  52. wigwag maj 19, 2013 at 10:05 f m

    Håller med dig P. Kattmördaren kan få dö för min del också. Gärna lite plågsamt samt hamna i katthelvetet. Det är skönt med folk som visar patos och blir förbannade på riktigt i bloggvärlden. Du behövs och jag tycker också det var fel att ta bort ditt inlägg. Lite jävla justerbart tak får det väl finnas.

    Reply
  53. Rune maj 19, 2013 at 10:11 f m

    Hej Paulina,
    Bry dig inte om nötterna, du har uppenbarligen något de saknar – mod.
    Modiga människor som säger vad de tycker och står för det behövs fler av i detta konstiga land, människor borde se upp till dig därför att du gör något de själva innerst inne önskar de vågade – säga ifrån.

    Reply
  54. Louise maj 19, 2013 at 10:16 f m

    Men HERREGUD människor?! Har ni inget annat liv än att klaga på någon som äter kött som resten av världen gör?! Den här människan har inte bara dödat, utan utsatt djuren för fruktansvärt lidande, och DET jämför ni med att döda för mat?! Alltså vilka är det som är IQ-fiskmås här egentligen?! Inte är det Paow iaf! Dricker ni mjölk era jävlar? Konstigt isf, för har ni frågat om kossan vill bli mjölkad? Alltså ni är patetiska. En djurplågare har fan förbrukat sin rätt att leva !
    Och ni människor som skriver onödiga kommentarer om att paow isf borde bli vegetarian, nu borde skaffa er en hobby, finns massor att välja på! Psykiskt sjuka människor ska fan bara bort, inte in på ett hem och kosta pengar för samhället. In med dem i fängelset som alla andra. Håller med paow, ni ÄCKLAR fan mig också era patetiska människor!

    Reply
  55. Cassandra maj 19, 2013 at 10:18 f m

    Är så jävla på, vill tortera han på alla möjliga sätt. Sen fira hans död. Och att det finns folk som försvarar han är bara äckligt.

    Reply
  56. Marika maj 19, 2013 at 10:28 f m

    Komigen, vi gör det tillsammans! Äckliga vidriga f*tta är vad han är..

    Reply
  57. Moa maj 19, 2013 at 10:31 f m

    HAHA! Asså vad är det jag läsar?! Folk här jämför det han gjorde med att äta kött, använda smink och äta gelatin? Asså va!! Han plågade djur för nöjets skull, han gillade att se dom lida och nu försvarar honom? Och nej det är inte samma sak att äta kött och springa runt och skära i katters magar. Kossor och andra djur lider inte på samma sätt som de katterna. Han ÄR sjuk i huvudet. Det är fakta

    Reply
    1. Linnea maj 19, 2013 at 11:42 f m

      Lider inte på samma sätt? Dom är väl kapabla till att lida lika mycket som katterna gjort? Tänk på alla långa transporter våra ”matdjur” utsätts för, all stress och den extremt dåliga djurhållningen, så att påstå att det inte är samma sak är egentligen fel, för det är också djurplågeri på högsta jävla nivå.

      Dock håller jag ändå med dig, man kan inte jämföra, och att påstå att någon måste bli vegan för att kunna uttala sig om djurplågeri är hjärndött.

      Reply
  58. Matilda maj 19, 2013 at 10:38 f m

    Jag håller fullständigt med dig om att den här människan är vidrig och att det finns en skillnad på att plåga ett djur för nöje jämfört med att plåga det för att äta upp det. Djuren vet dock ingen skillnad på om de endast dör för nöjes skull eller för att bli uppätna. Go vegan, stay vegan 🙂

    Reply
  59. Jossan maj 19, 2013 at 10:52 f m

    Alltså folk som kommenterar här inne verkar inte ha så mycket innanför pannbenet, att äta kött o liknande är en sak,men denna idiot plågade dom stackars katterna för nöjets skull! ? Hur kan man sitta & säga att det är samma sak som att man äter kött & använder smink !? Jävla nötter alltså!
    Håller med dig Paulina, må han plågas istället som han gjorde mot stackars oskyldiga katter !!!!
    http://Www.nattstad.se/jahtela

    Reply
  60. Ellen maj 19, 2013 at 11:13 f m

    så känner jag med! vill bara tortera honom på alla möjliga sätt tills han dör och stampa på hans fula ansikte

    Reply
  61. Anja maj 19, 2013 at 11:28 f m

    Jag håller fullständigt med dig, om någon dödade min oskyldiga katt för att den typ tyckte det var roligt så vet jag inte vad jag skulle göra. (förmodligen inget straffbart men fyfan alltså vad vidrigt)

    Att våldta en djur, att misshandla ett djur, att knivskära ett djur, att slå ett djur tills den avlider.
    Tänk på dessa grejer lite innan ni försvarar en kattmördare läsare.

    Reply
  62. Michelle maj 19, 2013 at 11:48 f m

    Dubbelmoral din Lilla fjortis…..
    Du anser att det inte är djurplågeri när man dödar djur på brutala sätt för att sen sälja skiten i affär, det är liksom okej då.. Men när en kille som har psykisk störningar dödar djur då är det en annan sak… En frisk människa gör inget sådant, den killen ser nog inte hur verkligheten ser ut men det gör de personerna som mörkar djur för att du ska få äta din jävla hamburgare

    Reply
  63. Julia maj 19, 2013 at 11:59 f m

    Helt rätt! Fattar inte hur folk kan försvara honom, äcklig människa! Han borde inte få sitta på ett jävla psykhem, han ska straffas och lida exakt lika mycket som katterna gjorde!
    han ska få ett rent helvete när han kommer ut, idiot.
    Paow <3 till 10000 %

    Reply
  64. Matilda maj 19, 2013 at 12:06 e m

    håller med dig till max, så jävla äckligt att jag inte ens vet var jag ska ta vägen, blir så förbannad att jag ba vill…. Ta bort honom från planeten
    ge honom samma behandling och se hur jävla kul han tycker att det är?

    Reply
  65. Sofie maj 19, 2013 at 12:37 e m

    Är inte din favoriträtt råbiff? Använder du inte päls? Har du skinnskor? Tror du glömde ta med det i ekvationen. Men i sak har du rätt, absolut. Dock kanske någonting att fundera över, du tappar lite trovärdighet här. Det finns ingenting humant med varken päls eller köttindustrin, den exploaterar djur systematiskt på de mest vidrigaste sätt.

    Reply
  66. cass maj 19, 2013 at 12:39 e m

    Du har helt rätt!! Vi i Sverige har blivit så jäkla bra på att försvara folk som gör fel! Argumenten är allt från psyksjuka till ”alla kan göra misstag”! Alla dessa våldtäcksmän, misshandlare, djurplågare etc- SKA INTE URSÄKTAS utan precis som du så fint säger- dom ska fan dö. (Sen att vi inte mördar någon är SJÄLVKLART.. men dom ska veta att de dom gör, gör att dom förtjänar att dö!)

    Reply
  67. Pingback: Djurälskare och husdjursälskare |

  68. elin maj 19, 2013 at 1:05 e m

    Paulina du har så jävla rätt!! Borde fan finnas mer människor som du <3

    Reply
  69. mar maj 19, 2013 at 1:14 e m

    Att köpa pälsen från ett djur som dött i plågeri är okej?

    Reply
  70. M maj 19, 2013 at 1:48 e m

    Jag håller med dig i att inga djur förtjänar att dödas eller plågas! Är du med i någon djurrättsorganisation? Tänker att det kanske vore något för dig.

    Reply
  71. jenny maj 19, 2013 at 2:07 e m

    du är så jävla pantad!! visst det han gjorde var hemskt, men fira att någon dör? du uttalar dig på ett otroligt äckligt sätt. stil och klass? i dont fucking think so

    usch

    Reply
  72. Anonym maj 19, 2013 at 2:11 e m

    fan vad bra sagt, andra som tycker olika kan dra åt helvete.

    Reply
  73. thea maj 19, 2013 at 2:46 e m

    Goooo Paow!

    Reply
  74. sara maj 19, 2013 at 2:48 e m

    ahahahaha asså hur fuuuuuuckkkkk pallar du med ditt eget liv, helt allvarligt? komedi är du paulina

    Reply
  75. Charlotte maj 19, 2013 at 2:53 e m

    Dubbelmoral paow? Du bär PÄLS, vilket är djurplågeri med tanke på hur dom tar pälsen från djuren. Så fort du bär päls stödjer du djurplågeri.

    Reply
    1. Malika maj 20, 2013 at 6:25 e m

      +

      Reply
  76. Nea maj 19, 2013 at 2:58 e m

    Det är väldigt lätt att peka ut någon som en ond demon som förtjänar att dö istället för att fråga sig vad som har gjort att den killen har gjort som han gjort. Det finns ingen person som kan avgöra kring om en annan människa förtjänar att dö. Sedan så är det ju också bekvämt att inte heller behöva rannsaka sig själv. Att inte behöva tänka – ifall man verkligen värnar om djur – ska göra jobbiga uppoffringar som att sluta äta kött (jag har varit vegetarian i ett år har klarat mig bra utan kött) eller sluta köpa kläder och skor gjorda av skinn. Och djuren i köttindustrin lider mycket under sina korta liv. Oavsett om syftet med djurplågeriet är att man tycker det är roligt eller att man vill kunna äta kött alla dagar i veckan så kommer fortfarande konsekvenserna vara att djuren lider.

    Och nej jag försvarar inte killens handlingar, det han har gjort är fruktansvärt. Men däremot försvarar jag hans rätt att leva, då jag faktiskt står upp för alla människors lika värde.

    Reply
    1. Malin maj 19, 2013 at 5:50 e m

      Asså dumma jävla mellanmjölksmesmänniska! Alla ÄR inte lika mycket värda, han tex, är inte värd ett skit pga det han gjort! Så är det bara.

      Reply
  77. hanna maj 19, 2013 at 3:19 e m

    Och du äter kött. Oavsett om man tar en katts liv för att man är sjuk i huvudet eller tar livet av en gris så TAR MAN FORTFARANDE ETT LIV. Och NEJ, du behöver inte alls äta kött, finns en massa annat man kan äta. Själv äter jag inte kött alls, för om jag gör det så stöder jag djurdödande. Hur du kringår det förstår jag inte, krävs säkert ordentligt med tankeakrobatik för att göra det. Och det är inte som att djuren som köttet kommer från har ett jättefint och bra liv, långt ifrån, det stöder du också om du äter kött. Så HEJ DUBBELMORAL säger jag bara. Sen så har du ganska otäck människosyn om du tycker att folk ska mördas. Vidrig människosyn faktiskt. Har själv två katter och om någon skulle döda dem skulle jag givetvis hata den personen så inåt helvete, men det ger mig inte rätten att önska livet ur henom. Man har aldrig rätt att ta någons liv oavsett vad den människan gjort.

    Reply
    1. J maj 19, 2013 at 7:58 e m

      jag tycker du är helt sjuk i huvudet. Du tycker alltså på fullaste allvar att det är ok att plåga katter för att vi människor äter kött? Hur pantad får man vara? blev du tappad i golvet som barn eller? Och jag tycker att katten är mycket mer värd än en människa som plågar djur. Att plåga oskyldiga djur utan någon som helst anledning (bara för nöje) är sjukt och att försvara en kattmördare är lika sjukt. Sök hjälp!

      Reply
  78. F maj 19, 2013 at 4:17 e m

    Du äter ju djur din jävla idiot. Du är lika hemsk som han som mördade katter, förstår du inte det?

    Reply
    1. vera maj 20, 2013 at 1:19 f m

      Dummaste jag hört. Tycker du seriöst att plåga katter till döds är samma sak som att inte livnära sig på vegetarisk kost? Är du medveten om att det finns ekologiskt kött osv? Finns det ett ekologiskt sätt att plåga/mörda katter också? Du kan seriöst inte tycka att det är samma sak.

      Reply
  79. Martina maj 19, 2013 at 4:55 e m

    Ja e vegan men accepterar att folk ater kott omkring mig, Vad jag dock inte tycker e ok e de manninskor som forsvarar sit kott atande me teorin ”survival of the fittest” o sagar att bara for att vi e i toppen av naringskedjan sa har vi RATT att ata och doda andra djur. Detta saknar helt logik da jag aldrig hort att de skulle vara ok for killar o sla/ ata kvinnor for att de e de starkare konet. Eller att ex en folk grupp/ etnicitet som e fysiskt starka skulle ha ratt att tillfanga ta och ata upp en annan svagare folk grupp…..kanske sjalva ser var denna diskussion leder

    Reply
  80. izabella maj 19, 2013 at 5:50 e m

    Fast vem har någonsin sagt att människor är köttätare? Ja, för flera hundra år sedan och längre tillbaka har människor ätit kött. just för att de var det som var enklast att få tag på. Bara att jämföra våra tänder med köttätande djur och växtätande, simpelt. Jag säger inte att folk ska vara vegetarianer eller att köttätare är mördare. Det är upp till var och en. Tycker dock att om man äter kött ska man veta att djuren med stor sannolikhet har blivit dåligt behandlade innan dem slaktas, det är liksom ingen som klappar dem innan dom skär halsen av dem. Här finns än kort dokumentär om detta som är värd att se! http://www.youtube.com/watch?v=tmXtcGC9ago Och det finns inget som säger emot att de inte skulle kunna gå till såhär i vårat fina lilla Sverige!

    Reply
    1. Aaa maj 20, 2013 at 1:24 f m

      Människan är visst det köttätare. Vi är dock inte som tex lejonen (vars tänder jag tror du jämför med våras) som ENBART lever på kött, därav de vassa tänderna. Men våra tänder är gjorda för att äta kött också, dock blandat med en varierande diet med grönsaker osv. Vi har också ”hörntänder” bara att de inte är så vassa därför att vi inte enbart äter kött. Växtätare har inte dessa tänder.
      Sen om vi tittar på människans matsmältningssystem så är det gjort för att smälta kött också likväl som grönsaker och inte enbart växter. Hade vi varit växtätare hade vi haft en blindtarm på minst en halvmeter full med de nödvändiga bakterier som krävs för att smälta en enbart vegetabilisk kost! Hästar, kor, ja alla de har väldigt stora magar just för att kunna smälta sin kost. Det har inte vi.
      Sen att det skulle vara lättare att få tag på kött för hundra tusen år sedan? Då vart man tvungen att jaga, något som var EXTREMT svårt, och det var inte alltid man kom hem med något byte. Då skulle det ju vara mycket enklare att bara äta växter, de gör ju inget motstånd direkt…

      Reply
      1. Lisa juni 13, 2013 at 8:47 f m

        Fast om du inte äter kött på säg två veckor och sen äter kött igen märker du hur tungt det är för magen. Och för hundra tusen år sedan växte det inte sallad och andra grönsaker överallt. Därav var det lättare att gå ut och jaga än att gå runt och leta efter ett salladsblad. Idag behöver man inte äta kött och jag ser inte poängen med att mörda djur för att äta dom om man inte behöver det.

        Reply
  81. tjo maj 19, 2013 at 6:40 e m

    Visst, ät kött om du vill, men påstå inte att det går till på ett bra sätt där djuren inte plågas på ett eller annat sätt. Du säger att det är skillnad på att döda ett djur om man ska äta det och att döda ett djur för skojs skull, men pälsen du bär på då? Det är väl bara en ytlighet? Därför ÄR du en djurplågare, oavsett om du erkänner det eller inte. Du kanske inte är lika sjuk i huvudet som den här kattmördaren, men du tar del i en industri där människor plågar ihjäl minkar/kaniner/massa andra djur på ett väldigt hemskt sätt. Men, men, fortsätt intala dig själv om att du inte dödar några djur, om det får dig att sova sött om natten.

    Reply
    1. sara maj 20, 2013 at 11:57 f m

      Djuren dör ganska humant på slakterier, faktiskt.

      Reply
    2. emma maj 20, 2013 at 3:41 e m

      true dat. de enda som är djurvänner är veganer. de som uttalar sig för att vara djurvänner men äter kött/bär päls/konsumerar biprodukter är hypocrites.

      Reply
    3. Malika maj 20, 2013 at 6:24 e m

      1 + till dig

      Reply
  82. Vilja maj 19, 2013 at 6:51 e m

    Jag håller med dig Paow!!!!

    Reply
  83. L maj 19, 2013 at 7:52 e m

    hur fan kan folk sitta och säga det är okej ? de är en kille som är psykisk störd som dödar katter och hänger dom i träd bara för att de är kul typ ? att ni ens jämför de med djuren vi äter ? dom djuren används iaf till något bra och rätt och de är normalt att slakta och äta kött i alla tusentals år ?!? och om de inte är idioter som äger den köttindustrin så behöver nog inte djuren lida. Men de är ju kanske så onödigt om man skulle skära upp halsen på en ko oh låta den förblöda för skojs skull ? precis som katten? Förstår inte riktigt hur folk tänker … måste va psykon själva som sitter bakom skärmarna och säger att det är ok med djurplågeri… Jävla vidriga svin! & ja hon bär päls men hon kankse inte tänker så långt vad dom stakars djuren går igenom innan dom blir skinnblådda,, Men iaf DJURPLÅKERI ÄR INTE OKEJ i vilket fall!!!!

    Reply
  84. Amanda maj 19, 2013 at 8:35 e m

    Go Paow ! Du har så rätt och jag håller helt med din inställning ! Bry dig inte om patetiska människor som tror att det är okej att stycka upp katter.
    HEJA PAOW

    Reply
  85. Julia maj 19, 2013 at 8:39 e m

    Okej. Man kan inte bli annat än förbannad av detta kommentarsfält.

    Jag skulle veta hur många av er här som är hjärnskadade eller helt enkelt brutalt jävla efterblivna, för det skulle förklara en del.
    För det första – Nej, man behöver inte vara vegetarian för att vara djurvän och uttrycka sitt hat för att en kille sprättar upp katter och hänger upp i träd som en julgranskula och klistrar dit en liten glad gubbe.
    För det andra – Spelar det någon jävla roll att han skulle vara psykiskt sjuk? Nej. Ni som ursäktar honom är förmodligen bara dumma i huvudet och blev tappade vid födseln. För jag ser ingen annan anledning till att ni ursäktar honom. Eller är ert fritidsintresse också att sprätta katter? Man kan tro så.
    För det tredje – Och ni andra som säger att man är en djurplågare för att man äter kött och bär päls. Är ni hjärndöda? LÄGG NER med att överanvända djurplågare. Vet ni vad en djurplågare är? Förmodligen inte för då skulle ni definitivt inte använda det ordet till en tjej som äter kött. Ställ henne jämte killen som sprätta katter. Vem skulle ni kalla plågare?

    Och ni som skriver detta är förmodligen såna där överaktivister som tycker alla andra än en själva är dåliga för att man inte delar samma åsikt. Trångsynthet.
    Kom ALDRIG och säg att man inte är en djurvän för att man äter kött, eller att man bär päls. Den här killen gjorde det för nöjes skull och förtjänar ett värre straff. Alla är lika mycket värda? Värsta jag hört. Han är inte värd ett öre. Aldrig någonsin.

    Min poäng: Man kan vara en djurvän även om man använder päls eller inte är vegetarian. Allt annat är så otroligt löjligt. Skäms alla ni som säger annat.

    Reply
    1. hej maj 27, 2013 at 8:09 e m

      Hahaha snacka om dubbelmoral, du säger att ”ni som skriver detta är förmodligen överaktivister som tycker alla andra än en själva är dåliga för att man inte delar samma åsikt”. Sen kallar du de för hjärnskadade eller brutalt jävla efterblivna och att de ska skämmas för att de inte har samma åsikt som dig. Komik.

      Reply
    2. Lisa juni 13, 2013 at 8:52 f m

      Så du menar att du är djurvän men trots det tycker det är okej med djurplågeri så länge det är för maten? Så som jag ser det är det du som är trångsynt och har en extrem dubbelmoral. Nej man kan inte vara djurvän om man äter kött. Däremot kan man ha sunda värderingar som att det är fel att mörda en katt för nöjets skull. Och man kan ha ett husdjur som man tar bra hand om. Men nej man är inte en djurvän om man äter kött och bär päls. Jag förstår att det gör ont för dig att höra det. Men det är sanningen.

      Svar: Och vem ger dig rätt att bestämma vad som är djurvän? Det är inte djurplågeri att slakta ett djur för att äta det. Det är sanningen. Känns det bra när någon annan talar om för dig vad du ska ha för värderingar? Suck.

      Reply
  86. malin maj 19, 2013 at 9:28 e m

    Förbannat idiotiskt o ta bort det inlägget. Underbart att se någon med samma åsikter.

    Reply
  87. Karro maj 19, 2013 at 10:13 e m

    Jag förstår hur du tänker. Jag förstår att du är arg för det gör mig så jävla arg att en sån här människa kan gå lös. Straffet på att döda och tortera djur borde vara samma straff som att döda och tortera en människa. Visst, jag håller personligen inte med dig om att mitt liv är lika mycket värt som ex. en getings eller en myggas. Men det som dom flesta ovanstående kommentarer inte verkar förstå är att det är stor skillnad, en helt jäkla ENORM skillnad på att slakta ett djur för att VI ska få mat att äta och TORTERA ett oskyldigt djur till döds för att det är KUL! Hör ni inte själva vilken stor skillnad det är?
    Paow, du är så jäkla grym, all respekt till dig!

    Reply
    1. Karro maj 19, 2013 at 10:17 e m

      Och innan nån hoppar på mig så skulle jag inte festa om han dog eller nåt men allt annat ovanstående står jag för till 100 %.

      Reply
  88. Emma maj 20, 2013 at 1:33 f m

    Så jävla rätt!! Har inte direkt läst din blogg förut, men efter att jag uppmärksammade dina åsikter om det här ämnet… tror precis du skaffat dig en ny läsare 😉 You go girl! 🙂

    Reply
  89. Saga maj 20, 2013 at 7:51 f m

    Håller helt med Paow men blir fan mörkrädd när jag läser vissa kommentarer. Vill fan spy på er äckliga människor

    Reply
  90. Lolloh maj 20, 2013 at 8:21 f m

    Men alltså du stödjer äkta päls.. Äter kött osv (som så många andra) DE Flår ju för fan katter och hundar LEVANDE för syfte att bli päls, som småtjejer som du sen köper! Tycker de är jättebra att du bryr dig om djur, och de låter ju ”vettigt” de du skriver här… men de går emot allt du själv GÖR, och handling är viktigare än ord!

    Läs gärna min syn på saken:
    http://lolloh.blogg.se/2013/may/de-stinker-2.html#comment

    Reply
  91. linda maj 20, 2013 at 8:52 f m

    Jag håller med dig till miljarder procent! Häng honom, stena honom- jag är gärna först med en käftsmäll. En sådan människa borde inte få leva. Låt alla kattälskare kasta sten på honom!! Inte heller människor som försvarar honom, groteskt!

    Reply
  92. Ella maj 20, 2013 at 9:34 f m

    Du är så otroligt GRYM! Bättre sagt än så går inte att förmedla!
    FORTSÄTT SÅ! Det är viktigt för folk att förstå värdet av alla individer, inte bara värdet av egoistiska idiotiska maktgalna människor…

    Reply
  93. ll maj 20, 2013 at 9:51 f m

    Den svenska mentaliteten som är så vidrigt genomsyrad av jantelagen och gör allt i sin makt för att till varje pris vara så politiskt korrekt som möjligt,ack så sorligt..Försvarar renodlade psykopater och gnäller om att ”dom är lika mycket värda” ..För alla er som ska va så löjligt moraliska och duktiga,låt mig upplysa er,psykopater värderar inte människor/djur som lika mycket värda,dom känner noll medkänsla för mänskligheten.”Psykopati är en sjukdom,han inte kan rå för det”,återigen låt mig upplysa er,psykopati har hittills inte kunnat gå att greppa(tillskillnad från andra psykiska sjukdomar,exempelvis schizofreni,borderline,psykos osv som det både går att hitta orsak till och behandla),forskningen har inte kommit fram till någon gemensam nämnare bland pyskopater,ingen rimlig orsak som ligger till grund för de känslolösa beteendet,utveckligen står still och det har ännu inte lyckats hitta någon metod som kan bota psykopati.Vad hände med budskapet,behandla andra som du själv vill bli behandlad?Och nej jag menar inte nödvändigtvis att man ska använda dödsstraff/tortyr som straff för dessa psykopater,utan enbart låsa in dom i en rutten håla och aldrig någonsin släppa ut dom igen,varför dalta med människor vars påstådda sjukdom ej går att bota och som enbart innebär ett hot mot samhällets trygghet?Fortsätta forska kring det och försöka komma fram till en lösning absolut,men tills dess,håll dom inspärrade! Ni säger att det är paow som är omänsklig,för att vadå,hon slängde ur sig för hårda ord?Snälla, om det är paows hårda ord ni blir mest bestörta av i samband med vad den här killen har gjort,ja då är det tyvärr ni som har problem,att ni väljer att ha mildare inställning till psykopater än till hur paow uttrycker sig och väljer att lägga er energi på att bli irriterad över hur paow skrev inlägget framför vilka hemskheter som den här killen har begått,ja då är det tyvärr ni som är omänskliga..

    Reply
  94. Karolina maj 20, 2013 at 9:59 f m

    Du har så rätt. Han förtjänar inte att leva, tycker det är så vidrigt med djurplågeri att jag vet fan inte vart jag ska ta vägen!

    Reply
  95. Alex maj 20, 2013 at 1:31 e m

    Tycker att vissa personer som kommenterar här borde se Lejonkungen… Väldigt bra exempel på att man ska respektera allt liv men samtidigt så samverkar vi ALLA i livets stora cirkel.
    För hur vi än vänder på det så ÄR människan en köttätare även om vi kan välja andra alternativ. Men det ligger fortfatande i vår natur att äta kött. Sedan har man alltid ett val om hur man ska göra saker och ting… Kolla upp vad det är man äter och hur det har behandlats osv… Men att döda för nöjes skull… Det är bara sjukt!!! För de egoistiska svinen hoppas jag att en högre makt kommer dömma hårt och att de får ångra sig i all framtid! Samma anser jag gäller för dem som bär päls eller jagar för trofér… Ryser bara av tnaken på alla hemska och vidirga människor som finns där ute… och jag skämms över att tillhöra samma ras som dem.
    Paow du är på god väg! Du är ännu ung men din instinkt om att djur och människor har samma värde är precis rätt! Försätt kämpa på din väg genom livet och skippa pälsen 😉

    Reply
  96. Sofia maj 20, 2013 at 1:51 e m

    Roligt att folk reagerar som fan med ”du är också djurplågare för du äter kött”, vilket är tvärkorkat. Människor är allätare och djur äter varandra. Så har det alltid varit och kommer alltid att vara. Inte en enda person här (ja, jag har läst igenom alla kommentarer) reagerar på att Paulina först skriver att den där snubben borde dö, att han inte är värd att leva osv, och sen helt plötsligt att alla liv är lika mycket värda.
    Don’t get me wrong, jag försvarar inte killen, inte för fem öre. Det han har gjort är vidrigt och omänskligt. Tyvärr är vissa människor psykiskt störda, men är deras liv mindre värda? Eller var alla liv lika mycket värda? Hur var det egentligen Paulina?
    Jag antar att om man ska säga emot sig själv så ska man göra det ordentligt… Go hard or go home liksom.

    Reply
  97. Malin maj 20, 2013 at 10:47 e m

    Hahahaha folk alltså…
    Ja djur äter varandra, FÖR ATT ÖVERLEVA. Vi behöver inte äta djur för att överleva i dag. Så kom inte med ngt jävla stenålders snack om att det ”ligger i människans natur”. Våra tänder t.ex. ser de ut som rovdjurs tänder? Nä, just det. Och djuren vi slaktar här i Sverige har det inte bra, titta på det här som är filmat på svenska gårdar: http://www.youtube.com/watch?v=R6pdBhH08Wg
    Är inte det djurplågeri kanske? Blir fascinerad av att vissa är så totalt efterblivna som säger att man ”visst kan va djurvän fast man äter kött och bär päls”. Ni tycker alltså att man är djurvän när man stödjer pälsindustrin där de flår ihjäl djuren levande för att pälsen ska bevaras så bra som möjligt? Betalar för en päls = stödja pälsindustrin = stödja djurplågeri. Eller är det för komplicerat kanske?! Killen som sprättade upp katter är PRECIS lika mycket djurplågare som någon som köper päls!! Djuren finns inte till för våran skull.
    Men lev ni i er lilla bubbla av trångsynthet om att djuren som dör för våra smaklökar- och utseendefixerings skull, har haft ett såååå bra liv innan 🙂 Det kan ju vara jobbigt att inse hur verkligheten ser ut, för då kan man ju behöva använda hjärnan lite.

    Svar: Om du hade besökt en enda svensk bondgård hade du insett hur fel du har… Att flina sig igenom ett uppsprättande av ett levande djur är en jäkla skillnad mot att hantera ett djur man avlivat för mat… Hur KAN det vara svårt att förstå.

    Reply
    1. Malin maj 20, 2013 at 10:58 e m

      Nu jämförde jag inte hans handlingar mot kötindustrin, utan med pälsindustrin. Och ja, tyvärr så går ”framställningen” av päls till på ungefär samma sätt (om inte värre). Eftersom, som jag sa, de flår djuren levande. Varför är det mer okej än att sprätta upp katter?

      Svar: Kan du visa på att man gör så inom svensk pälsindustri…? Det är något enklare att flå djur som inte sprattlar och plågas, det säger sig självt, men även jag har sett dessa filmer med hur man gör på en del ställen i världen. Det är för jävligt.

      Reply
      1. Malin maj 22, 2013 at 6:06 e m

        Nej, vad jag vet så flår de inte djuren levande i Sverige, de gasas ihjäl. Men de har ju inte levt ett bra liv innan de dör precis. Ihop trängda i små burar med ingen som helst möjlighet till naturligt beteende. Det fins olika grader i helvetet liksom…
        Däremot så är det länder från Asien som har störst export på päls. Där djuren behandlas som värst. När de flår djuren levande där så får de elektricitet i sig innan , så de blir förlamade i kroppen men fortfarande vid fullt medvetande, så de inte sprattlar. Eller så kör de in en ”påle” genom munnen ut genom röven innan de flår dem. Hur man än vänder och vrider på det så existerar det inte pälsfarmer där djuren har det bra. Om färre och färre köper päls, så far färre djur illa.

        Reply
  98. sandra maj 21, 2013 at 9:38 f m

    håller med, djur är så mycket mer oskyldiga än mänskligheten.

    Reply
  99. Natasha maj 22, 2013 at 2:23 e m

    Underbart inlägg! Go girl!!

    Reply
  100. mobile phones with bad credit maj 28, 2013 at 7:55 f m

    Hola! I’ve been reading your web site for some time now and finally got the courage to go ahead and give you a shout out from Humble Texas! Just wanted to say keep up the great work!

    Reply
  101. Sara juni 12, 2013 at 9:33 f m

    Satan vad skönt att någon jävel tycker som jag, du är fan underbar.
    Helt seriöst, djurplågare borde få en jävligt långsam och jävligt plågsam död.

    Reply

Lämna ett svar till Anna Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *