ETT JÄMSTÄLLT SAMHÄLLE TACK.
Nu ska jag kommentera ett ämne som jag sällan tar upp, för att jag inte orkar och för att det är en never ending diskussion som pågår mellan män och kvinnor. Nämligen feminism.
Ordet feminism har kanske förstörts för vissa men det känns som att många glömmer bort vad det egentligen står för ”Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män och där feminismen verkar för kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter.”
Och det är väl något som borde vara självklart för alla, men ändå så läser/hör jag om män och kvinnor för den delen också som hatar på feminister. Alltså vad är det för fel på er? ALLA ÄR FEMINISTER IDAG. Feminismen har ingeting att göra med om du rakar dig under armarna eller inte. Du kan vara det endå. Och det hoppas jag att du är-

Sen läste jag en sak på Lady Dahmers blogg, som jag tyckte var intressant. Här är utklipp från texten.





