Skip to main content

År: 2018

Dumma mig.

Ligger och läser igenom mina gamla blogg och kan inte låte bli att bli lite ledsen. Hur osäker jag faktiskt var på mig själv. Jag ville visa mig som tuff, skrev att jag rökte drack och hade sex fast så nu inte var fallet. Jag rökte det gjorde jag, jag smuttade på sprit bara för att jag ville leka lite cool och ”lukta” och det var väldigt sällan jag blev ”full”, och sex, det fanns inte ens på världskartan delvis för att jag bara hade haft sex 1 gång tidigare och för jag hade stora blödande utslag på hela min kropp som kliade under. Jag skrev sällan om min psoriasis då, skrev väl att jag brukade ”sola solarium för min hud” och att det ”kliade” men aldrig något mer än det.

Men sanningen var att jag inte ens vågade duscha med lampan tänd, jag hade en sån ångest över hur jag såg ut så att jag grät. Egentligen så var nog inte mitt självförtroende sämre än någon 14 årig tjejs, men mina utslag drog ner mitt självförtroende så att jag ville dö. Jag sov nästan hela tiden också, vaknade kl 4-5-6 på kvällen varje dag och folk kallade mig värdelös för att jag inte orkade ta mig till skolan. Något jag idag kan skylla på alla tabletter jag fick utskrivna som skulle dämpa min ångest över psoriasisen samt dämpa att det kliade. Någonstans i samma veva så blev jag diagnostiserad med emetofobi vilket resulterade i att jag slutade äta helt eftersom jag var så rädd för att kräkas.

Jag blev även väldigt elak mot många av mina vänner under den här tiden, delvis så var det säkert tonårshormonerna men också för att jag knappt åt hade 0 energi och kände att jag inte klarade av någonting jag tog mig an. Jag var hemsk mot mina föräldrar också.

Det var ju skönt att saker och ting blev lite bättre med åren. Men jag önskade bara att jag hade vart lite snällare mot mig själv, och mot mina föräldrar. Dem unga tonåren är verkligen ingen dans på rosor.

Askigt hår.

Det absolut jobbigaste med att vara blond är att håret blir gult SÅ lätt. Jag har prövat i stort sätt alla inpackningar som finns nästan och det här är mina favoriter.

Jag använder oftast Maria Nila serien, den funkar bra. Men då måste man använda hela deras serie. Att endast använda deras inpackning så håller det inte lika länge. Men kombinerar man den med silvershampoo så blir färgen så fin.

Dem har förresten extra pris på deras silverbox, för endast 399 kr istället för 600kr så får man silvershampoo, silver balsam och silver inpackning!

gå in här för att komma till Maria Nilas silverbox!(länk)

Nu när jag beställde hem grejer från Bangerhead så ville jag testa någon nya inpackning eftersom jag alltid kör samma nästan. Och WOW när jag prövade den. Fast den här är nog mer ifall man vill bli mer VITHÅRIG. Vilket jag älskar att vara, eller inte vit. Men liksom sådär JÄTTE blond. Prisvärd och . håller i sig i seriöst mer än 10 tvättar, tycker fortfarande att den sitter kvar och då är jag ändå utomlands.

Endast 182 kr nu, så passa på att handla. HÄR ÄR LÄNKEN TILL INPACKNINGEN 

(inlägget inehåller ad:links)

Gjorde oss av med hunden

Jag och Lance hade en hund. Det var inte direkt planerat och det är en historia som slutade väldigt bra.

För många dagar sedan så var vi på ett hund&katt hem för herrelösa djur här på Samui. Det var väldigt mycket djur och dem som jobbade med det volontärade helt gratis och gjorde sitt bästa. De är inte ofta man ser thailändare som bryr sig om djur så när man väl gör det så värmer det i hjärtat. Jag gillar verkligen inte hundar, speciellt inte utan ägare. Tycker dem är onda. Men men, katterna dog jag för och katterna verkade tycka om mig också. Alla satt runt mig och ena djur skötaren frågade om jag ville ta med mig en hem helt gratis. Självklart så tackade jag nej, man kan inte ha ett djur bara ett tag och sen lämna det, det är elakt och humant. Vi åker därifrån med lite varmare hjärtan iallafall.

MEN eftersom det djur centret låg på andra sidan ön så åkte vi ju såklart fel när vi åkte hem. Men då börjar en liten brun hund jaga våran moppe, inte som en sån där elak gatuhund utan som en glad skit som bara ville hälsa. Så vi stannade och hon hoppade och pussade på oss. Sen när vi skulle åka så började hon springa efter moppen, fort i säkert 3 kilometer. Sen bara hoppade hon upp på moppen och typ ba ”jag vill följa med er”. Vi tänkte att vi inte kunde ta någons hund så vi åker till det lilla området vid hittade henne i och frågade vems hund det var. Dem sa att hon hade vart i området jätte länge och inte har någon ägare. Hon började pipa igen och hoppade upp på moppen. Så vi tänkte att vi kanske kunde ta med henne till där vi tränade thaiboxningsstället, där har dem en massa hundar och där får dem mat iallafall. En hund till skulle väl inte skada. Så vi tar med henne dit men hon lämnar inte vår sidan. Och när ena killen skulle hålla i henne medans vi åkte vilket resulterade i att hon började skrika. Så vi bestämde oss för att ta hand om henne. Hur smart det nu än var men hon verkade ha tytt sig till oss. Vi tog med henne till vårat lägenhetshotell och där fick man absolut inte ha hund. Slutade med att vi lämnade henne utanför men hon tog sig in och stod och pep utanför dörren. Så vi band fast henne utanför så hon grät hela natten, så vi blev utslängda. Vi hittade ett hus där hon fick springa fritt. Men vi var hårda med att hon inte fick sova inne. Så hon låg mest utanför dörren och följde med oss när vi åkte iväg.

Det hon inte fattade var att hon inte kunde följa med oss överallt. Vi var tvungna att binda fast henne när vi skulle åka iväg på kvällarna eller till gymmet(inte thaiboxnings gymmet då), annars sprang hon efter moppen tills hon kom ut på motorvägen så vi ville ju inte det. Men vi band fast henne löst så hon kunde ta sig loss efter en stund och då letade hon inte efter oss.

MEN vi hade en granne, en thaifamilj som bodde där året om. Och dem hade en liten flicka som älskade Lou Lou, så vi frågade om dom ville ha henne och den lilla flickan blev helt överlycklig.

Så nu har vi vänt någonting som hade kunnat gått väldigt fel, till någonting väldigt bra. Det värmet i hjärtat.

Tro inte att jag hatar hundar på det sättet, jag tycker mest att dem är jobbiga. Men jag vill inte något illa som ni kanske ser. Hon var jätte mysig och smart, men nu vet jag svart på vitt att jag aldrig vill ha hund. Kanske bra ändå.

Träning och mat.

Allt i vanlig ordning. Börjar få lite hemlängtan men försöker att vifta bort det. Saknar min katt och min familj. Men så blir det ju när man jämt är iväg.

Vi har förövrigt flyttat in på thaiboxnings campet.Och eftersom vi ändå tränar jämt så kan vi lika gärna bo här även om det är VÄLDIGT enkelt. Vi duschar liksom med en sån där slang man tvättar rumpan med haha, har ingen air con och sover på en madrass på golvet. Men det är ändå mysigt. Men det finns såklart alltid ett MEN, dem vidriga hundarna som springer efter moppen och försöker hugga än, morrar åt än så man knappt kan gå ut från rummet ibland. Hundar är endast trevliga när dem är nedtryckta. Nej usch jag avskyr verkligen hundar. Katter älskar jag ju, känner mig mycket connectad med dem precis som vissa gör med hundar. Inget konstigt med det så behöver inte komme en massa hundmänniskor som ska skriva dumma saker om mig eller ”men katter”. För det är min uppfattning. Hoppas ni inte är för kränkta nu bara! Puss

Rörelsen – Efterfestens Efterrätt

Låten handlar om en tjej som egentligen mår ganska dåligt men har en väldigt lättsam fasad utåt. Hon festar mycket, hon vill framstå som lycklig utåt, och gör allt för att synas och höras. Låten är skriven utav några vänner till mig, och den har verkligen STOR HIT potential!

Även fast det är skitkul att vara ute och festa ibland och kanske göra saker man ångrar,så är väl budskapet att försöka se det ljusa bakom det mörka?

är det någon som känner igen sig i låten kanske?

Gå in här för att lyssna på låten(länk)

Äntligen fint väder.

Väder är inte något man skojar bort har på ko Samui. Så fort det är lite sol så är det som alla vaknar. Vädret är inte det bästa här direkt, även om det inte regnar så är det halvdisigt. Och eftersom vi inte direkt bor på något turist område utan pool så vill man ju helst inte sätta sig på en stol och sola liksom.

Men idag så har det vart riktigt varmt och fint väder. Vi började dagen med en god frukost med fin utsikt och sen så blev det stranden.

Nu ska jag ut och springa och sen till gymmet 🙂 hoppas ni får en fin dag!

Lovar du att vara ärlig? Självklart.
Du heter: Paulina maria denise danielsson
Låt just nu: Hmm.. Lyssnar typ aldrig på musik men gör jag det så är det ”don´t be so shy”
Om du röker:  Nej!  Snart två månader som rökfri.
Beroende av: Cola light!
Favoritkaraktär(er) i film: Clay i ”thirteen reasons why”
Vem behöver du mest just nu: Lance, tur att han ligger brevid mig.
Vad tror folk om dig: Bitch, rasist och en masa annat dumt säkert.
Stämmer det: Hmm.. En bitch kan jag nog verka vara ibland,
Vad får du oftast komplimanger för: Att jag har fina ben.
Vad säger du för att imponera på någon: Prata om hur mycket jag tjänar, eller nej. Inte fan vet jag haha. Är mig själv typ.
Hur imponerar man på dig: Hmm.. Det är nog svårt. Antagligen så gillar jag dig, eller inte alls.

Brukar du skratta för dig själv? Haha ja
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? Från Adel ”använder tandtråd varje dag nu, helvete vad mycket blod det kom, svimmade typ, lite rester kom upp liksom. Spyyyrr”
Vilken är din favoritmålning? Två tavlor som jag kollade på när jag var typ 8 och sa ”den vill jag ha när jag bor själv”, pappa köpte dem och väntade med att ge mig dem tills jag flyttade hemifrån. Dem är rätt fula, men dem betyder mycket.
Vart bor du: Söder & just nu i Thailand.
Trivs du där:  Jag älskar Thailand 🙂
Festar du mycket:  Nej, har nyktert år!
Är du allergisk i mot något: Nopp.
Nästa mål i ditt liv: Bli fit, tjäna mer pengar och flytta utomlands.
Hur svarar du i mobilen: ”Hallåååååå” rätt otrevligt faktiskt, måste sluta med det.
Vem ringde du senast:  Angelica.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: ”nu kommer det kundjävlar måste lägga på”
Antal sömntimmar inatt: Typ 10. Älskar att sova.
Sov du ensam: Nej med min pojkvän <3
Tycker du om din pappa: Såklart.

Brukar du komma i tid: Nej jag är lite utav en tidsoptimist, det går i släkten.
När mår du bra: Efter jag tränat ett långt cardiopass.
När blev du fotad senast: Typ aldrig, min pojkvän tar aldrig bilder på mig.
Vanligaste färg på dina kläder: Gucci gucci gucci
Vad tycker du om fötter: Jag gillar fötter, om dem är rena. Är det konstigt?
Är du smart: Mja, smarthet räknas ju i hur fort hjärnan löser problem. Inte i vad man lär sig. Så jag kan nog inte riktigt svara på den frågan.
Var du aktiv i skolan: Nej, värsta jag visste.
Vem/vilka saknar du just nu: Mamma pappa syster Maddiken svärmor.

Favorit dryck på morgonen: Cola light, alltid cola light.
Rakar du benen: Nej, min pojkvän tänder på håriga ben.

När brukar du gå och lägga dig: Jätte sent, mitt dygn suger.
Är du blyg: Lite.
Vill du hellre ha mail än brev: SMS tack.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nää
Har du spytt offentligt: Ja.
Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Testa hur det känns att ha en snopp *:O
Är du nöjd med ditt liv: Jo men rätt nöjd är man ju. Trist att man börjar bli gammal bah.
Är du bortskämd: När jag var yngre ja.

Hittade den här gamla listan på min gamla blogg. Såskrev om den i brist på annat. In här och läs min gamla blogg haha! sweetandsaour.blogg.se

UVI

Jag blir så trött. Jag har blivit sjuk. Och den här gången så har jag åkt på en rejäl urinvägsinfektion. Jag får alltid problem med det när jag är utomlands och det är därför jag aldrig badar i pool och försöker undvika att bada så mycket som det går. Men för 3 dagar sedan så badade jag i havet och på kvällen så kände jag att det började göra ont när jag kissade. Så för att försöka undvika att det skulle bli en infektion så drack jag litervis med vatten för att försöka ”kissa bort” infektionen. Men så vaknade jag imorse av att jag hade så ont i nederdelen av magen och att jag kissade blod. Det kändes alltså seriöst som att jag kissade taggtråd. Usch det är så hemskt alltså. Jag kis

Jag som hade kommit igång så bra med träningen också, ligger iallfall på 5 pass i veckan nu annars och äter bra. Så nu blir det bara att knapra antibiotika och hoppas att det slutar gör ont fort. Kan man träna trots att man äter antibiotika? Alltså när infektionen blivit mildare?

Jag postade en bild på instagram där en tjej vid namn Evin Rabar hade skrivit ett inlägg ang H&M kampanjen. Jag delade den på både min story och min instagram och skrev att jag höll med.

Efter att jag delat bilden så blev jag kallad för ”dum vit flicka” och det EXTREMT uttjatade ordet. Gissa vilket det är? Jo nämligen rasist. Så jag blir alltså kallad rasist för att jag inte ser kopplingen mellan mörkhyade människor och apor? Jag ser alla människor på samma sätt(sen har jag mina åsikter om religon men det har ingenting med hudfärg att jag göra). Så det gör mig väl då till en ickerasist eller hur man ska kalla det.

Jag förstår att alla kan ha delade meningar om bilden. Men jag tror inte att personen som klädde pojken i tröjan menade någonting rasistiskt, utan det är just vad det är. En glad liten pojke med ett tryck på tröjan. Vi lever i 2018 då rasism nästan aldrig förekommer. Jag får många kommentarer om att jag är ”white trash” i negativ bemärkelse, när det egentligen är folk från underklassen i USA som kallas så. Är inte det mer rasistiskt isåfall? Att jag inte har rätt till MIN åsikt om detta bara för att ”jag är vit”.¨

Jag blir så trött på det här -.-. Alla människor har samma rättigheter idag i Sverige. Ett djur är inte förknippat med en människa. Tyckte inte jag iallfall.