Igår så var vi på ett event på nya pinchos restaurangen i Stockholm. Och jäklar var fint det var. Har aldrig ätit där innan men det är en massa smårätter typ som fish and chips, plankstek osv. Typ en tapas resturang där man beställer via en app i telefonen. Drinkarna var även supergoda och det var så fin inredning. Dit kommer jag garanterat att gå igen!
Vet att pinchos finns i många småstäder. Men aldrig sett det i Stockholm(vet dock att det finns). Har ni ätit där? 🙂
Som dem flesta av er säkert vet(eller ni som inte vet) så har min pappa mataffärer. Och förut så fick jag handla gratis. Tills jag var typ 23 haha. Sen ströp han mitt konto och jag tycker att det är jobbigt att veta vad jag ska handla och springer jämt runt som en yr höna i butiken. Sen att konka på påsar är ju inte heller så jäkla kul när man bor i princip ensam.
Sen fick jag höra att man kunde beställa mat direkt till dörren hem och det passade mitt lata arsle perfekt. Så jag har börjat beställa mat från MAT.se
Då kan man alltså i lugn och ro beställa via mobilen eller datorn och man får leveransen redan dagen efter? Och hur nice är inte det. Perfekt om man hatar att konka på påsar eller blir stressad av att vara i butiker. Och dem har verkligen ALLT också.
Som sagt så är jag ju inne på att jag vill förändra min look lite nu. Har ju sett likadan ut i typ 3 år nu och det börjar bli tråkigt. Så jag har ju färgat håret klippt lugg(och har aldrig vart såhär nöjd med en hårfärg/frisyr innan)
Men det var ju flera år sedan jag gjorde mina läppar ordentligt. Så jag tog kontakt med AH Clinic. Där vi först tömde mina läppar på filler för att sen kunna börja om så att dem inte skulle bli klumpiga. Och jag är så nöjd. Även om dem är svullna och jag är lite blå. Älskar känslan av att göra läppar och att man känner sig så fin efteråt.
Jag kommer även att erbjuda en rabatt till er som bokar. Uppge ”paow300” när ni bokar tid för fillers så får ni 300kr rabatt(orginalpris 3000kr för en spruta). Erbjudandet gäller till maj!
Hej på er! Jag ska börja uppdatera mer från och med IDAG. Saknar bloggen och att skriva om exat allt jag gör 🙁 Dock så är man ju lite kaos. Känns som att allt SHIT ALDRIG KAN VARA TILLSAMMANS. Är det inte att man sviker människor, eller blir sviken. Att man har ätstörningar och brutala sömnproblem, att man blir sjuk och allt sånt skit. Men så är det.
Livet är en jäkla berg och dalbana och ibland så mår man bra. Och ibland så mår man skit. Ibland så faller det men rasar lika lätt. Jag är väldigt känslostyrd, dock för det mesta så är allt stabilt. Det är bara i min hjärna allt blir kaos. Oftast för att jag VILL SÅ MYCKET PÅ EN GÅNG. Så att det blir så att jag inte gör något ALLS istället. Fan då. Men en sak i taget.
Idag så är status på livet: BRA. Jag mår bra, jag har äntligen fått sova utan att vakna en enda gång. Det är skönt att sova med Maddiken endast(min katt). Jag bäddar sängen med min 5 kuddar sen lägger jag mina två täcken liksom på längden av sängen. Sen så hoppar jag ner i mitten och sover som ett kors. Tar upp en 160 säng helt själv utan problem. Och det måste väl ändå vara det bästa? Det bästa är att man inte behöver byta sängkläder varannan dag också för det är ju bara jag som sover i sängen så inget äcklig händer om man säger så hehe. Vaknade även av roliga besked också! Vissa saker gör mig så glad ibland. Och nu ska jag gå upp och fixa mig i lugn och ro. Plocka undan lite här hemma och sen ska jag iväg på ett möte.
Btw kommer ni ihåg när man var liten och ville bli vuxen? Vad dum man var.
Hej på er. Förlåt för dålig uppdatering. Men det har hänt väldigt mycket dem här dagarna. Har festat en hel del och bara hängt med sköna människor. Något i mig har dött. Mitt hjärta känns läkt och jag kan på riktigt säga att jag inte känner någon sorg eller smärta alls för den delen. Även om jag har festat mycket så har jag också vart själv mycket också då men roomie har vart borta. Och det har vart skönt att vara själv på dagarna. Jag klarar av att vara själv nu känner jag. Det är viktigt.
Jag har bestämt mig för att gå vidare. Innan så har jag hållit fast vid att jag skulle allt kommer att lösa sig och det detta var en paus. Men jag har bestämt mig för att gå vidare, både i hjärtat och i själen. Och att man kan sluta älska en människa. Jag kommer alltid att sakna det vi gjort tillsammans, våra minnen och våra resor tillsammans. Det det är just vad det är. Minnen. Människor ändras.
Mötte upp Mariele och Adel, åt råbiff var på Dennis event och gick på Sturemiddagen. Det var kul. Önskar att jag egentligen bara satt hemma. Men det gör för ont att vara hemma själv just nu. Så omger mig av fina vänner och god mat.
Alltså vadå hände med vädret? Så tråkigt och kallt. Idag så lagade jag 2 naglar hos min nagelkille. Sen så drog jag och Kevin till gymmet, körde armar och sen gick vi hem och gjorde en fänkålsallad med äpple och kapris. Det blev faktiskt väldigt gott och var otroligt fräscht. Sen mötte vi upp Mariele och vi hakade på Kevin till studion. Så sitter och lyssnar när dem sjunger och har sig. Själv är man helt talanglös känner man hah.